Lähihoitajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SB12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SB12

Vieras
Muutamia kysymyksiä työstänne;

- Missä työskentelette (terveyskeskus, vanhainkoti yms.)
- Palkkanne?
- Millaisia vuoroja teette? (2- vai 3-vuorotyö)
- Tykkäättekö? (miinuksia ja plussa)
- Joudutteko pistämään / ottamaan verikokeita?
- Käytetäänkö niitä lääkelaskuja oikeasti käytännössä missään :D ?

Kiitos!!!

Vastaan vaan että olen joutunut pistämään insuliinia, joten harjoittele se huolella. Ja kyllä, lääkelaskut on tärkeitä. Olen jakanut lääkkeitä dosetteihin ja annostellut lääkkeitä. Ja em. on tapahtunut päihdeongelmaisten, vanhusten ja lasten parissa.

-Koululaisten ap-ip toiminnassa
-Työvuorot 7-14.40 tai 9-16.40
-Palkka: 1830 e +lisät
-Pistämään vain ensiapu tilanteissa (epipen)
-Tykkään ja paljon! Palkka voisi olla parempi, kuten aina. Viikonloput vapaat, lomia koulujen loma-aikoina...

vanhusten parissa, kunnalla
- Palkkanne?
peruspalkka 2030, lisät tehtyjen vuorojen perusteella päälle
2-vuoro, myös viikonloppuisin
tykkään, vastuuta, omatahtinen työ
kyllä
ei.

Kotihoidossa.
- Palkkanne?
KVTES:in mukainen peruspalkka.
Kaksivuorotyö.
Tykkään kyllä. Joskus "liikaa" asiakkaita. Iltavuorossa yksin, asiakkaita tuolloin päälle 20, mukana myös pitkiä käyntejä n.1h.
Insuliinia ja hepariinia pistän. Sairaanhoitaja ottaa meillä verikokeet.
Joka päivä käytän lääkelaskuja työssäni (lääkkeenjaot). Meillä usein asiakkailla lääkkeitä, lähinnä kortisooni, jota määrätty laskevin annoksin.

- Kehitysvammaisten ryhmäkodilla
- 1940 € + lisät
- 3-vuorotyö
- Tykkään työstäni. Saan tehdä työtä omalla persoonallani. Miinuksena sanoisin henkilökuntavajeen, tai siis henkilökuntaa on, mutta enemmän saisi vuorossa olla työntekijöitä, jotta voisi tarjota asukkaille myös viriketoimintaa. Nyt kerkeää vuorojen aikana tekemään vain pakolliset työt.
- Verikokeita ei ole tarvinnut ottaa, mutta verensokeria mitata.
- Tuolla ei ainakaan ole lääkelaskuja tarvinnut. Kodinomainen paikka muutenkin.

Muutamia kysymyksiä työstänne;

- Palkkanne?

Kiitos!!!

Miksi ihmeessä naureskelet lääkelaskuille? :O Pienelläkin virheellä on todella suuret seuraukset.

- Missä työskentelette (terveyskeskus, vanhainkoti yms.) Tk vuodeosastolla
- Palkkanne? 2091e+ikälisät+vuorolisät
- Millaisia vuoroja teette? (2- vai 3-vuorotyö) 3-vuorotyö
- Tykkäättekö? (miinuksia ja plussa) tykkään kovasti työstäni. Kiirettä pitää ajoittain riippuen potilasaineksesta, koska henkilökuntamitoitus osastollamme on melko minimissä.
- Joudutteko pistämään / ottamaan verikokeita? Insuliinit ja klexanet kuuluu meidän pistettäviin.
- Käytetäänkö niitä lääkelaskuja oikeasti käytännössä missään? Kyllä niitä joutuu käyttämään työssä useinkin.

[QUOTE="mä";25064635]Miksi ihmeessä naureskelet lääkelaskuille? :O Pienelläkin virheellä on todella suuret seuraukset.[/QUOTE]

En naureskele itse lääkelaskuille, vaan se oli vaan semmoinen ihmettelevä hymähdys... Jos näin voi asian ilmaista. Tarkoitin, että kun niitä lääkelaskuja niin paljon päntätään ja painotetaan, että pitää ehdottomasti osata, kun taas olen kuullut usealtakin terveydenhuollon ammattihenkilöltä (lähinnä tietysti lähihoitajilta), että niitä ei kaikissa pesteissä tarvitse käytännössä ollenkaan.

Olen töissä dementiakodissa. Meillä sairaanhoitaja jakaa nykyään lääkkeet, me annetaan ne. Insuliinia pistetään, mutta eipä ole paljon tarvinnu laskeskella lääkelaskuja.

Teen 2-vuorotyötä. Peruspalkka 1850e + lisät. (noin 400e kuussa).

Tykkään olla siellä mutta palkka on aika huono eikä sillä oikein tule toimeen ainakaan täällä pääkaupungissa. Ihanat työkaverit antaa paljon :) Työ on aika raskasta kun on vaan se minimimitoitus eli työtä kyllä riittää. Olen ollut samassa paikassa yli 6v.

- Kotihoidossa

- Palkkanne?
- 2000€/brutto + lisät, peruspalkka sis. yhden ikälisän

- 2-vuoroa, viikonloppuja kolmen viikon listassa 1-2

- Tykkään, työ on vaihtelevaa ja aika paljon pystyy vaikuttamaan omiin vuoroihin sekä työpäivän sisältöön
- Miinusta on pieni palkka vastuuseen nähden, työ tehdään yksin

- sc. pistot kyllä, mutta im. ei sillä en ole käynyt ko. koulutusta, tiimissä ei tällä hetkellä tarvetta
- Meillä on noin puolella tiimistä myös im. ja laskimoverinäytteenottoluvat, joten se on ihan mahdollista lisäkoulutuksella ja näytöillä, myös rokotuksia meillä pistää tietyt lh:t, siihenkin lisäkoulutus

- Käytetäänkö niitä lääkelaskuja oikeasti käytännössä missään ?
- Voi luoja, TIETENKIN! Päivittäistä työtä on lääkejaot ja kaikki lääkehoitoon liittyvä, ne on pakko osata. Liuoslaskuja meillä ei tarvita, sillä mitkään tiputukset ei kuulu kotihoidon toimenkuvaan. Viiden vuoden välein on lääketentit, joissa nämä on kuitenkin hallittava.

- Missä työskentelette (terveyskeskus, vanhainkoti yms.) Kotihoito
- Palkkanne? 1890€ + lisät
- Millaisia vuoroja teette? (2- vai 3-vuorotyö) kaksvuoro
- Tykkäättekö? (miinuksia ja plussa) tykkään tyästä,inhoan kiirettä
- Joudutteko pistämään / ottamaan verikokeita? joudun pistämääm insuliinin ja klexanen
- Käytetäänkö niitä lääkelaskuja oikeasti käytännössä missään ? käytetään. Lääkejaoissa,missä pilleri on erivahvunen kun määrätty annostus

[QUOTE="aapee";25064856]En naureskele itse lääkelaskuille, vaan se oli vaan semmoinen ihmettelevä hymähdys... Jos näin voi asian ilmaista. Tarkoitin, että kun niitä lääkelaskuja niin paljon päntätään ja painotetaan, että pitää ehdottomasti osata, kun taas olen kuullut usealtakin terveydenhuollon ammattihenkilöltä (lähinnä tietysti lähihoitajilta), että niitä ei kaikissa pesteissä tarvitse käytännössä ollenkaan.[/QUOTE]

Ne kuuluvat opetussuunnitelmaan, joten sen vuoksi niitä päntätään. Koe pitää olla täysin oikein.
Mä olen lh-opiskelija, enkä vielä tee niitä töitä kuin keikkalaisena. Mutta esim. nyt harjoittelun aikana on tullut ilmi, että lääkelaskuosaamista tarvitsee ihan tavallisen lääkkeenjaon aikanakin, esim. jos lääkekaapissa on lääke, jonka vahvuus on eri kuin potilaan lääkelistassa.

[QUOTE="aapee";25064856]En naureskele itse lääkelaskuille, vaan se oli vaan semmoinen ihmettelevä hymähdys... Jos näin voi asian ilmaista. Tarkoitin, että kun niitä lääkelaskuja niin paljon päntätään ja painotetaan, että pitää ehdottomasti osata, kun taas olen kuullut usealtakin terveydenhuollon ammattihenkilöltä (lähinnä tietysti lähihoitajilta), että niitä ei kaikissa pesteissä tarvitse käytännössä ollenkaan.[/QUOTE]

Kyllä niitä tarvitaan, myös lähihoitajien tulee osata nuo sillä jakavat lääkkeet. Yksi pieni pilkkuvirhe yhden ainoan kerran voi tappaa ihmisen.

Tällä hetkellä opiskelen ja suoritan asiakaspalvelu ja tietohallinan jaksoa lisäkoulutuksena. Mutta edellisten paikkojen prusteella;

Olen työskennellyt sekä ambulansissa, että vanhaikodilla.

- Palkkanne?
TES

Lansissa; vuorokausi töitä, kaksi vapaata + viikonloppupäivystyksiä, vanhaikodilla 2-vuorotyö

Kyllä, mutta raskasta henkisesti (ainakin lanssityö), sekä fyysisesti --> nyt selkäongelmia. Lanssityössä plussaa vaihtelevuus ja vanhaikodilla asiakkaat.

Pistokset ja kanylointi kuulu lanssiin jokapäiväisenä hommana, verikokeita ei, jos sokerimittausta ei lasketa. Vanhaikodilla vain pistokset ja sokerien otto -. ei muita verikokeita.

Kyllä, etenkin i.v. lääkkeet on tarkkoja. Vanhainkodilla myös, kun pistetään esim. kipulääkkeitä. Siviilissä olen myös tarvinnut lääkelaskuja, kun lääkäri määräsi lapselle tupla-annoksen antibioottia...

Yhteistyössä