Lähihoitajan oppisopimuspaikka pääkaupunkiseudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oppisopimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oppisopimus

Vieras
Moikka, kyselisin kokemuksia pääkaupunkiseudun lähihoitajan oppisopimuspaikoista. Olen nyt laittanut hakemuksia useampia, toistaikseksi ei vielä ole myöntävää vastausta tullut.

Kuinka kauan hakusi kesti? Olitko yksityisellä vai julkisella? Millaisena koit oppisopimuskoulutuksen? Hyvät ja huonot puolet? Näin jälkeen päin katsottuna oliko se sellaista kuin olit ajatellut?

Kiitoksia etukäteen.

Itse olen haeskellut oppisopimuspaikkaa Pirkanmaalta, ja näyttää vahvasti siltä että ne harvat paikat ketkä ovat valmiita palkkaamaan oppisopimuksen ajaksi ovat sen jo tehneet.. Eli kiven alla on paikat.. Onnea etsintään !!

Käsittääkseni ainakaan Helsingin kaupunki ei taida ottaa oppisopimuskoulutettavia muuta kuin silloin kun niillä on semmoseen yleinen haku päällä.. Silloinkin se on valittu etukäteen mihin ko. ryhmä suuntautuu.. Eli joskus hakevat oppisopimusopiskelijoita päivähoitoon (silloin tietenkin lasten ja nuorten hoito ja kasvatus), joskus mm. kotihoitoon ja akuuttiosastoille (sairaanhoito ja huolenpito) tai vanhustenkeskuksiin/vanhainkoteihin (vanhustyö)..
Yksityiselle tosiaan saattaa olla hankala päästä. Mutta kannattaa silti varmasti sinnikkäästi yrittää!

Tsemppiä!

Uusimmat

Yhteistyössä