lähihoitaja, suuntautumisena mielenterveys ja päihdetyö,löytyykö töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ololololl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juuei";28453448]Yleinen mielipide on että vain lähihoitajille on töitä vain vanhusten parissa, siksipä minä en voi kouluttautua hoitajaksi, en edes sairaanhoiajaksi![/QUOTE]

Tuli yksi vain liikaa, eli lähihoitajille on töitä vain vanhusten parissa...

[QUOTE="aloittaja";28453460]Olen valmistunut 11 v sitten. Olen suuntautunut asiakaspalveluub ja tietohallintoon ja töitä on ollut koko ajan. Mutta vaihtelua kaipaisi...[/QUOTE]

Siis asiakaspalveluun ja tietohallintoon suuntautunut lähihoitaja?

On varmaan alueellisia eroja, kuinka hyvin työtä löytyy. Keikkatöitä riittänee ainakin niillä paikkakunnilla, joissa on suljettuja osastoja, ylimääräisiä työntekijöitä tarvitaan tuon tuostakin. Kouluttaudu vaan, mikäli ala kiinnostaa! Monilla osastoilla muuten suurinosa henkilökuntaa saattaa olla lähihoitajia, sairaanhoitajia vain vähemmistö!

[QUOTE="aloittaja";28453485]jep[/QUOTE]

No toi ois sellasta lähihoitajan työtä mitä minäkin pystysin tekemään, en ollut ennen kuullutkaan... Pitääpä alkaa tutkia missä tuollaseen voi "erikoistua".

Meillä päin ei ainakaan töitä riitä. Olen itse mielenterveyshoitaja ja ollut vakituisessa työsuhteessa jo vuosikaudet, mutta uusia tänne ei hevin palkata tai jos palkataankin, pääasiassa vain tuuraajiksi. Sanon kuitenkin sen verran, että kannattaa hoitaa työharjoittelunsa todella mallikkaasti. Sitä kautta minäkin työllistyin. Hanki mahdollisimman paljon hyviä arvioita harjoitteluista, siten saat myös kouluttajat suosittelemaan itseäsi haastavampiin paikkoihin. Kun hoidat opiskeluaikana kaiken niin kuin pitää, sinulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet työllistyä opiskelun jälkeen.

Yhteistyössä