Lähihoitaja avustajana varhaiskasvatuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oisko jollain tietoa, että kun lähihoitaja työskentelee päiväkodissa avustajana/ryhmäavustajana, niin kuinka palkka määräytyy? Muistelisin, että avustajan palkka on parisen sataa alempi, kuin lastenhoitajalla. Mutta entäs ko. tilanteessa, jossa avustaja on ammatiltaan lähihoitaja, joka on erikoistunut lapsiin ja nuoriin?

Ei siitä mitään ylimääräistä palkanlisää saa, kuin korkeintaan työnantajan henkilökohtaisen harkinnan perusteella. Avustajille ei ole koulutusvaatimuksia, eikä hänellä riippumatta koulutustaustasta ole samaa vastuuta kuin lastenhoitajalla.

Ei siitä mitään ylimääräistä palkanlisää saa, kuin korkeintaan työnantajan henkilökohtaisen harkinnan perusteella. Avustajille ei ole koulutusvaatimuksia, eikä hänellä riippumatta koulutustaustasta ole samaa vastuuta kuin lastenhoitajalla.

Kiitos vastauksesta. Koitin netin syövereistä asiaa selvitellä mutta eihän noista koukeroista selvää ota. Osaatko sanoa, millainen avustajan palkka on tänä päivänä? Joskus vuosia sitten olen avustajana työskennellyt ja silloin palkka oli sen pari sataa pienempi, kuin lastenhoitajalla.

Kiitos vastauksesta. Koitin netin syövereistä asiaa selvitellä mutta eihän noista koukeroista selvää ota. Osaatko sanoa, millainen avustajan palkka on tänä päivänä? Joskus vuosia sitten olen avustajana työskennellyt ja silloin palkka oli sen pari sataa pienempi, kuin lastenhoitajalla.

Palkka taitaa olla sen mukainen, millaisen työsopimuksen työnantaja ja -tekijä tekee ja millainen tehtävänimike ja palkka ko. sopimuksessa lukee.

Noin 1800 euroa se on, ja tosiaan 200-300 euroa pienempi kuin lastenhoitajalla. Jos tekee mieli ansaita paremmin, niin ryhdy sijaiseksi. :-)