lähiaikoina rakentaneet perheet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me laitetaan bidee vaan yläkerran kylpyhuoneeseen, vanhempien makkarin yhteyteen. En pidä bideen ulkonäöstä, ruma roikkuva kapistus josta tulee mieleen vain alapään pesu.

Mun mielestä tähän ei kyllä ole mitään lakia, en usko ainakaan. Kysy rakennusmestariltanne, hän varmasti tietää.
Bidee on kyllä ruma, se on totta ja varsinkin nykyaikaisissa moderneissa kylppärissä se on vain pilaamassa ulkonäköä ja jos on vähänkään esteetikon vikaa joka rakastaa modernia sisustustyyliä, niin ymmärrän oikein hyvin kantasi.

Kyllä jokainen sisustaa kotinsa ihan niin kuin itse haluaa. Ei ole lakia bidee suihkuista sen enempää, kuin pakollisista laminaattilattioista tai induktioliesistäkään. Ihmettelen vain, miksi ette "perspuhelinta" halua?

[QUOTE="vieras";27155558]Jos et SUOSTUISI käymään bideettömässä vessassa niin sehän ei olisi pois keneltäkään muulta kuin sulta.....eli sinänsä melko typerää.[/QUOTE]

No ei oliskaan, enhän sitä väittänytkään.
Kunhan ihmettelin, miksei bideetä vessaan tahtoisi.

ihan vaan newsflash teille modernin kylppärin ystäville. Jos teille tulee kuitenkin esim. allaskaappi, niin bideen voi asentaa sinne allaskaapin sisään niin ettei se ole seinässä kiinni pilaamassa näkymää.

Meillä on kylppärissä ainoastaan pönttö keskellä, ja toinen seinä kokonaan lattiasta kattoon kiiltovalkoista liukuovea. Liukuoven taakse on piilotettu kaikki purkit ja purnukat, lavuaari, peili, ja se bidee.

Meidän kylpyhuone on kutakuinkin tuonlainen. Lähes identtinen. Värit ovat harmahtavampia ja tulee marmorilattia tms eli siis on tosi moderni. Tuohon ei vaan bidee istu.

http://www.colneal.com/bathroom-interior-design-ideas/modern-bathroom-design/

mietin vaan sitä kun minä en tosissaan sitä bideetä käytä ja meillä kuitenkin sellainen tulee vanhempien makkarin yhteyteen, niin vieraiden vuoksi tietty sen vois laittaa alakerran pääkylpyhuoneeseenkin, mutta jos sen piilottaa kaappiin, niin tuskin vieraat sitä sieltä löytää?!

[QUOTE="alkup";27155637]Meidän kylpyhuone on kutakuinkin tuonlainen. Lähes identtinen. Värit ovat harmahtavampia ja tulee marmorilattia tms eli siis on tosi moderni. Tuohon ei vaan bidee istu.

Modern Bathroom Design | Colneal[/QUOTE]

Mun mielestä toi on kyllä niin sekavan ja täyteen ahdetun näköinen, etten edes huomaisi jos seinässä olisi bidee.... Mun käsitys modernista on vähän erilainen. Ajattelin sellaista pelkistetty, graafista tyyliä.

No jos sille ei ole käyttöä niin miksi laittaisitte? Ei ainakaan vieraita ajatellen tarvitse laittaa, kyllä oman kodin voi oman maun mukaan sisustaa.

Mä en käytä bideesuihkua kuin potan huuhteluun, eli jos meillä ei olisi pottaikäisiä enää en välttämättä laittaisi bideesuihkua vessaan, ainakaan jokaiseen.

Tiesittekö muuten että bideesuihkuja ei ole suurimmassa osassa maailmaa?

Siis luuleeko joku tosissaan, että on olemassa laki suihkuista? Ei taloon ole pakko laittaa, edes sitä tavallista suihkua, jos vaikka haluaa vähän entisaikojen tunnelmaa muuripatoineen ja puukiukaineen, eri asia jos haluaa mukavuuksia, johon bidee kyllä melko vahvasti kuuluu. Itse käytän joka vessakäynnin jälkeen, haluan olla raikas ja puhdas...

Mä käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja silloin pesen itseni,koen että se riittää alapään pesuun, kaksi kertaa päivässä suihkussa käynti. Aamulla lenkin jälkeen ja illalla ihan vaan tottumuksesta.

Meillä on bidee ja se on kätevästi kaapissa piilossa. Kato hei ap, modernius ei ole sama kuin epäkäytännöllisyys. Myös mielikuvituksen käyttö on sallittua.

Ps. ei ole pakollinen.

Siis luuleeko joku tosissaan, että on olemassa laki suihkuista? Ei taloon ole pakko laittaa, edes sitä tavallista suihkua, jos vaikka haluaa vähän entisaikojen tunnelmaa muuripatoineen ja puukiukaineen, eri asia jos haluaa mukavuuksia, johon bidee kyllä melko vahvasti kuuluu. Itse käytän joka vessakäynnin jälkeen, haluan olla raikas ja puhdas...

ei hei mennä nyt tähän....Kaikki varmaan tietää että joka vessakerran jälkeen tapahtuva vesipesu EI ole hyvästä...

[QUOTE="vieras";27155742]jokaisen vessakäynnin yhteydessä EI ole hyvä käyttää bideetä vaan pyyhkiminen riittää.[/QUOTE]

Ei tosiaankaan ole hyvä. Siitähän kuivuu paikat ja bakteerit vaan villiintyy liian useasta pesusta (eli jos pesee liian usein ei voi olla pesemättä kun keho tottuu). Mulle ainakin riittää suihku kerran päivässä. Kotipäivinä en välttämättä käy suihkussa edes joka päivä (vaan saatan pestä vain sillä bideellä :D )

Yhteistyössä