Lähi- ja etävanhempi, pari ongelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä ei tieltä eksy

Vieras
Kumman sana painaa jos vanhemmat ovat eri mieltä jossain jutussa? Esimerkki: etävanhempi kieltää antamasta kouluretken linja-automatkalle pahoinvointilääkettä ja lähivanhempi lupaa antaa.

Ja onnistuuko viikko-viikko systeemit jos etävanhempi ei koskaan ilmoita mistään mitään lähivanhemmalle?
Esimerkki: Ei ilmoita jos ei ota lapsia vaan lapset ilmestyvät lähivanhemman kotiin koulun jälkeen tai ottaa lapset luokseen ilmoittamatta mitään (tai sitten käyttää lapsia sanantuojana).

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä ei tieltä eksy:
Kumman sana painaa jos vanhemmat ovat eri mieltä jossain jutussa? Esimerkki: etävanhempi kieltää antamasta kouluretken linja-automatkalle pahoinvointilääkettä ja lähivanhempi lupaa antaa.

Ja onnistuuko viikko-viikko systeemit jos etävanhempi ei koskaan ilmoita mistään mitään lähivanhemmalle?
Esimerkki: Ei ilmoita jos ei ota lapsia vaan lapset ilmestyvät lähivanhemman kotiin koulun jälkeen tai ottaa lapset luokseen ilmoittamatta mitään (tai sitten käyttää lapsia sanantuojana).

Ylipäätään mikään ei onnistu ilman ongelmia, jos toinen ei ilmoita toiselle juuri mitään ja ei pysy sovituissa asioissa. Myös lapsien käyttäminen sanantuojana on typerää ja lapsellista. Lapsia ei tulisi laittaa tuollaisiin hommiin, koska se voi olla hyvinkin stressaavaa lapselle.

Siis eihän toi voi minun mielestäni toimia, ei toiminnu ainakaan meillä, kun exä käyttäyt niinkuin oltais oltu vieläkin yhdessä ja ilmoitteli minulle milloin on rahat lopussa ja milloin pitää mennä sinne ja tänne. Tapaamiset mitä sattuu. EI EI EI.
Nyt toimii minulle päin, kävin soskussa selvittämässä ja sitte alko jutut selkenemään. Eli hän huuomassi että muutkin yrittää elää lähes normaalia elämää ja hänkin voi yrittääkään sovittaa menojaan. Eihän ne vieläkään toimi, mutta kuitenkin jotenkin ennustettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ylipäätään mikään ei onnistu ilman ongelmia, jos toinen ei ilmoita toiselle juuri mitään ja ei pysy sovituissa asioissa. Myös lapsien käyttäminen sanantuojana on typerää ja lapsellista. Lapsia ei tulisi laittaa tuollaisiin hommiin, koska se voi olla hyvinkin stressaavaa lapselle.
Juuri näin. Eri juttu on sitten, kun ne lapset ovat esim 15 v ja sitä vanhempia. Ja tuo, että lasten pitäisi sovitusti olla etävanhemman luona viikko ja lapset ilmestyvätkin lähivanhemman kotiin ilman mitään etukäteisilmoitusta on mun mielestä lasten heitteillejättöä. Se lähivanhempihan voi olla vaikka reissussa pari päivää |O

Yhteistyössä