lähetätteko tavarat esim huuto.netissä tai muuten kauppoja solmiessa netin kautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja postiennakkoa pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

postiennakkoa pelkäävä

Vieras
postiennakolla vai niin, että tuote postikuluineen tilillesi ja sitten laitatte paketin matkaan?

kun itse olen tottunut, että aina ensin rahat tilille ja sitten vasta tuote postiin ja nyt vastassa asiakas, joka vaatii postiennakkoa.. itsellä huonoja kokemuksia tuosta postiennakosta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mietin just tuota jos toinen ei haekaan ni melko kallis paukku tulee miulle.. kun kyse melko isosta jutusta..

jos vinkuu noin sanot että puolet tilille ja puolet lunastaessa,muuten ei tule kauppoja ollenkaan ja se maksaa postiennako kulut.

Lähetän aina vasta sitten, kun rahat näkyy tilillä. Ei oo kukaan yrittänytkään postiennakkoa vaatia, mutta tosin ei sitä kohtaa ole kohteissani ruksattukkaan eli ei käy.

ilmoitin mahdolliselle ostajalle, että koko summa maksettava tilille.. nyt ostaja, joka oli jo lyönyt kaupat kanssani lukkoon, ilmoittikin, että ei aio ostaa ko tuotetta, ellen laita postiennakolla..

ja laittoi vielä, että hän tarvitsee varmuuden että saa rahoilleen vastinetta ja pystyy tarvittaessa purkamaan kaupat.. huah..

Ilmoita ostajalle, että suostut, jos hän maksaa etukäteen kaksinkertaiset postikulut sekä postiennakosta menevän maksun etukäteen, joita et palauta, jos hän peruu. Silloin et jää itse tappiolle, jos jättää lunastamatta ja saat tavaran takaisin. Postiin maksettavasta summasta vähennät sitten tuon ylimääräisen postikulun.

mutta jos tuotteen lähetys maksaa esim 30? ja jos tuo tuote jää lunastamatta ja palautuu minulle, niin tulekeo minulle maksettavaa 60? vai mahd enemmänkin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap meittii vielä tämmöistä:
mutta jos tuotteen lähetys maksaa esim 30? ja jos tuo tuote jää lunastamatta ja palautuu minulle, niin tulekeo minulle maksettavaa 60? vai mahd enemmänkin?

tuo 60? ja vähän päälle, onkohan se jotain 3,5? kieppeissä se postiennakon käyttö

Voi myös pyytää postikulut etukäteen tilille. Mieluummin kaksinkertaiset, koska lunastamattomista paketeista joutuu yleensä maksamaan myös postikulut takaisin päin.

no, meidän kaupat atis kaatua siihen, ettei ostaja suostu maksamaan toimituskuluja kuin sinnepäin.. muutenkin kuulostaa oudolta, että et jää ainakaan pahasti tappiolle, jos en aiokaan pakettia lunastaa..
ja etten aio koko summaa maksaa tilillesi kerralla, kun en halua ostaa sikaa säkissä?!?

vaikka siis olen kuvia laittanut ja mahdolliset viat kertonut..

kuulostaa melkoiselta ostajalta.. huutonetissäkin tehdyissä kaupoissa joutuu ottaa oman riskin.. mutta jos viat ja kaikki on mainittu ja ostaja on silti halunnut tehä kaupat niin ihme empimistä, sanon mie :D

Yhteistyössä