Läheisriippuvaiset ripustautuvat ihmiseen eivätkä osaa olla yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnista itsesi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnista itsesi

Vieras
Usein nämä ottavat itselleen alkoholistin tai muun reppanan, jota saavat hoitaa, ja jonka avulla he tuntevat itsensä tärkeiksi ja merkityksellisiksi. Saavat oikeuden valittaa omaa surkeuttaan kun mieskin on niin kauhea. LR-ihmiset ovat oivia narsistin uhreja.

tai tekevät paljon lapsia, jotta on ns. turvallinen olo kun ihmisiä ympärillä. ainut että sehän on valheellista ja onko läheisriippuvainen jolla alkoholistipuoliso kovin pätevä äiti?

Alkuperäinen kirjoittaja tunnista itsesi:
Usein nämä ottavat itselleen alkoholistin tai muun reppanan, jota saavat hoitaa, ja jonka avulla he tuntevat itsensä tärkeiksi ja merkityksellisiksi. Saavat oikeuden valittaa omaa surkeuttaan kun mieskin on niin kauhea. LR-ihmiset ovat oivia narsistin uhreja.

Läheisriippuvuus on yleensä alkoholistilla ja sairastuttaa läheiset..
Läheisriippuvuuden solukko on monimutkainen ja siihen liittyy mahdollistavana tekijänä oleminen ja oman toiminnan syiden hämärtyminen.
Itsensä tärkeäksi tunteminen ei ole se syy ottaa alkoholistia itselleen tai muuta reppanaa. Kaikki eivät ole alkoholisteja vaan siihen sairastutaan pidemmän ajan kuluessa alkaen päivittäisistä punaviineistä ja pikku sidukasta! Lue oikeaa kirjallisuutta ja ymmärrä koko termi ennenkuin kirjoittelet "valheita". Kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Toisaalta voi myös ryhtyä suureksi guruksi ja kirjoittaa itse kirjan, jossa julistaa itsensä sankariksi.

Onks tää nyt sitä pessimismiä? :whistle:

Tjaa. Minusta tämä on enemmän optimismiä. Ja rakentavampaa kuin se, että itse julistaa itsensä sankariksi tekojensa perusteella.

En ole pitänyt Hellstenin kirjoja omalla kohdallani mitenkään eteenpäinvievinä. Ehkäpä en pode niitä ongelmia, joista niiden avulla on tarkoitus vapautua. Mutta ehkä niiden menekki vie kirjailijaa itseään eteenpäin.

Toisaalta voi myös ryhtyä suureksi guruksi ja kirjoittaa itse kirjan, jossa julistaa itsensä sankariksi.

Onks tää nyt sitä pessimismiä? :whistle:

Tjaa. Minusta tämä on enemmän optimismiä. Ja rakentavampaa kuin se, että itse julistaa itsensä sankariksi tekojensa perusteella.

En ole pitänyt Hellstenin kirjoja omalla kohdallani mitenkään eteenpäinvievinä. Ehkäpä en pode niitä ongelmia, joista niiden avulla on tarkoitus vapautua. Mutta ehkä niiden menekki vie kirjailijaa itseään eteenpäin.

Multa menny kokonaan ohi se kohta jossa se julisti itsensä sankariksi. ;)

Mie epäilen että mulla on jonkin sortin läheisriippuvuus. Mutta luojankiitos löysin itselleni kunnollisen miehen... mua olisi muuten aivan liian helppo käyttää hyväksi

Multa menny kokonaan ohi se kohta jossa se julisti itsensä sankariksi. ;)
No ehkä sulta on lukematta kirja Saat sen mistä luovut. Tai ehkä sulta on lukematta hänen oma henkilöhistoriansa. ;) sullekin.

Tai palaa aina vain takaisin samaan suhteeseen, kun ei vain osaa päästää irti ja mennä eteenpäin elämässä. Kun on pakko olla koko ajan joku, riippuvuus verhotaan rakkaudeksi. Vaikka olisi edellisen kerran seurustelu ollut miten ahdistavaa tahansa niin eikun sama homma uusiksi.

Yhteistyössä