Läheisen kuolemasta ilmoittaminen facebookissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Minulla yhden fb-kaverin isä kuoli muutama päivä sitten ja nyt pikkuhiljaa alkanut ärsyttämään tuon tyypin itkeminen facebookissa. Kyseessä on mielestäni hieman tekopyhä naisihminen, joka aina on pyrkinyt hakemaan pisteitä joka asiasta. Tämä hänen isänsä kuolema on nyt ollut todellinen pisteiden kalastusautomaatti, ymmärrän sen jotenkin että siitä kuolemasta facebookissa ilmoittaa jotenkin, mutta hän on nyt kertonut useasti kuinka vaikeaa on, kuinka on ikävä, miten pitää lähteä reissuun surus karkuun yms... Ok, on tässä itse kullakin kuollut läheisiä, mutta minusta se on vainajan häpäisyä alkaa keräämään itselleen sympatiapisteitä siitä kuolemasta. Läheisen kuoleman tullessa itse ainakin olen keskittynyt siihen surutyöhön, en pisteiden keruuseen.

Itseä tuo nyt alkoi ottamaan päähän, tämä nainen on aina halunnut tehdä kaikille selväksi kuinka joka asiassa hänellä on vaikeaa, mutta kuinka urheasti taistelee eteenpäin. Hän on valittanut raskaasta työstään (AMK-opettajan työ ei edes ole raskasta nähnytkään), kuinka rankkaa on harrastaa, kuinka kovaa hommaa puutarhanhoito on ja kuinka häntä pitäisi kehua kun jaksaa tehdä asioita. Ei vain tässä tilanteessa kehtaa mainita kyseiselle henkilölle, joten tyydyn ottamaan vain pois kaverilistaltani niin eipä tarvi enää katsella.

"Läheisen kuoleman tullessa itse ainakin olen keskittynyt siihen surutyöhön, en pisteiden keruuseen."

Siis minkä pisteiden??Jos tuo on hänen tapansa surra ja se auttaa,että itkee vaikka sitten facebookkiin.Onko sinun tapasi ainut ja oikea tapa surra?

Ihan typerä olet.

Ja tulit sitten tänne juoruamaan ja provoamaan eli nolaamaan itsesi. Kun joku kuolee, voisi hänen omaisensa jättää rauhaan tällaiselta, edes silloin eli haukuilta. Jokaisen tapa surra ja valittaa on omanlaisensa. Missä tuki...

Pistää vähän silmään tuo, ettei AMK-opettajan työ ole raskasta... Tuskin tiedät opettajan työstä mitään. Tunnit pitää valmistella, kokeet ym. arvostella, opetuskaan ei ole mitään lonkalta heittoa.. Sinusta saa ilkeän ja pahansuovan kuvan viestin perusteella. Anna jokaisen surra tavallaan.

Toiset osaa sanoa asiat niinkuin ne on. Parempi se on kuin peittää kaiken jaksamattomuuden ja surun. Kyllä tunteista saa puhua ei se ole kiellettyä. Itse olet mustasukkainen.

En ilmoittanut Facebookissa vuosi sitten isäni kuolemasta. Asia oli mulle niin vaikea, etten halunnut aikoihin sen kummemmin edes puhua siitä. Mutta enpä tiedä onko se paras tapa kaydä asiaa läpi.

Onneksi en oo tuolla fb:ssä. Tuntuu, ettei siellä voi kertoa mitään tai aina joku vetää herneen nenäänsä. Jos ihmistä auttaa avautuminen fb:ssä onko se sulta pois? Onko niitä pisteiden keruu viestejä pakko lukea?

Tosi hyvä asia, jos läheisen kuolemasta pystyy puhumaan vaikka sitten Facebookissa. Mutta täytyy myöntää, että itseäkin vähän ärsytti eräs kaukainen tuttava joka isänsä kuoltua perusti tälle julkisen muistoryhmän ja laittoi sinne tilinumeronsa, jotta ihmiset voisivat "kunnioittaa" isänsä muistoa. Vähän mautonta oli minusta se, koska kyseessä on erittäin hyvin toimeentuleva ihminen jolla ei luulisi olevan rahallisia vaikeuksia läheisensä hautajaisia järjestää. En laittanut rahaa, vaan poistin kavereista (lähinnä siksi, etten ollut kyseisen ihmisen kanssa enää lainkaan tekemisissä).

Joo, kukin suree tavallaan, mutta lukiko kukaan muu rivien välistä? Kyllä muakin ärsyttää suunnattomasti tällainen ihmistyyppi, jolla on aina vaikeampaa ja rankempaa JOKA asiassa, kuin muilla ja kerää sillä jotain sympatiapisteitä. Tai vastaavasti ne jotka on aina parempia, kuin muut ja jaksaa nostaa itsensä aina muita ylemmälle jalustalle, vaikka asia olisi mikä. "Eihän toi vielä mitään, mutta kun MULLA on asia niin tai näin..." Ja sitten otetaan oikein se "sääli" tai "ihaile" MINUA ilme... *aarrgg*

Mun mielestä koko face on yhtä pisteitten keräystä useimmille. Kehutaan kun on käyty lenkillä, siivottu kämppä, käytetty anoppia kaupassa, pesty pyykit, ulkoiltu lasten kans ja leivottu sitä sun tätä. Normi elämää useimmille meistä, mut näitä pitää kehua kun oot niin reipas ja kuinka sä jaksat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkamäki;28142828:
Mun mielestä koko face on yhtä pisteitten keräystä useimmille. Kehutaan kun on käyty lenkillä, siivottu kämppä, käytetty anoppia kaupassa, pesty pyykit, ulkoiltu lasten kans ja leivottu sitä sun tätä. Normi elämää useimmille meistä, mut näitä pitää kehua kun oot niin reipas ja kuinka sä jaksat.

Ehkä vain luulet, että _pitää_.

[QUOTE="vieras";28142537]Tosi hyvä asia, jos läheisen kuolemasta pystyy puhumaan vaikka sitten Facebookissa. Mutta täytyy myöntää, että itseäkin vähän ärsytti eräs kaukainen tuttava joka isänsä kuoltua perusti tälle julkisen muistoryhmän ja laittoi sinne tilinumeronsa, jotta ihmiset voisivat "kunnioittaa" isänsä muistoa. Vähän mautonta oli minusta se, koska kyseessä on erittäin hyvin toimeentuleva ihminen jolla ei luulisi olevan rahallisia vaikeuksia läheisensä hautajaisia järjestää. En laittanut rahaa, vaan poistin kavereista (lähinnä siksi, etten ollut kyseisen ihmisen kanssa enää lainkaan tekemisissä).[/QUOTE]

Apua, mä ensin luulin, että tarkotat mua! Isäni kuoli jokin aika sitten, ja perustin ryhmän isäni muistolle! okei, sitten luin eteenpäin, ja tilinumeron jakamiseen, no, en sitten ollut minä, mun perustaman ryhmän tarkoitus on jakaa muistoja ihan ilman rahankerjuuta! Järkyttävä ajatus! isä kääntyis tuhkauurnassaan, jos mulle tulis ees mieleen toi....ja tulis kyllä kummittelemaan!

Ap:lle, mä aika paljon päivitin surutyöhöni liittyviä juttuja FB:ssä, koin sen olevan avuksi, vieläkin oon ihan alussa surutyössäni, isäni kuoli reilu 2 kk sitten, vaan enää en päivityksiä asiasta tee, joskus ehkä jotain. Ja alkuun tosiaan paljonkin, sain lohtua siitä, kun niin moni myötäeli mun kanssa! Ihan oikeestiko sä nyt meinaat, että se on pisteiden keruuta? Kukin tekee hei surutyönsä juuri niin kuin tekee, ei siihen ole kaavaa tai sääntöjä, miten, missä, milloin saa surra ja suruaan ilmaista! Ja ihmettelen minäkin, että miksi sitten tuota ihmistä siellä kaverinasi pidät, jos on noin selkeän vastenmielinen sulle? siksikö, että pääset pätemään toisen huonoudesta tms??? Voi pöhkö!

Yhteistyössä