Lähdin lapsen kiukkuun mukaan ja nyt kaduttaa ja hävettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Meillä oli itsepäisen 7-vuotiaani kanssa tänään tilanne, jossa itse menetin malttini täysin. Sanoin aika pahasti ja raivosin kuin mikäkin vamppi. nyt kaduttaa sanotut sanat. Kyseessähän nyt ei kuitenkaan ollut mikään maailmanloppu. Anteeksi on pyydetty ja annettu. Lapsi nukkuu tyytyväisenä, mutta itse täällä kadun että miten aikuinen voi olla näin juusto...

Et varmasti ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka menettää malttinsa lapsen kanssa. Anteeksi pyytäminen on aikuiseltakin paikallaan, jos on kerran tyhmiä tehnyt. Mun mielestä ei ole väärin näyttää lapselle tunteensa. Ole itsellesikin armollinen ja anna anteeksi myös itsellesi, jos lapsikin kerran antoi : )

Tarkoitatko vampilla -> Ns. Miesten nieliä. Seksikäs, eroottinen ja viettelevä naishenkilö. Eräs kuuluisa vamppi oli esimerkiksi Marilyn Monroe.

Vai -> Haukkumasana, vammainen

mulla kärähtää käämitä tämän tästä.

Esim tänään kun tyttö (raivotessaan olemattomasta asiasta) potkaisi mu aolkapäähän niin että sormissa asti vihlaisi. Nasahdin siitä potkimisesta ihan totaalisesti, mutta se alkuperäisen asian (ei, et voi ottaa pikkuveljen juuri saamaa lahjaa sen kädestä, vaikka osaisitkin käyttää sitä paremmin) kanssa pysyin tyynenä.

Mistä ne muuten tietää menneensä liian pitkälle, ellei mulla mee koskaan hermot? Toisaalta, väliin tuntuu, ettei mitään uskota, ennen kuin korotan ääntäni...

[QUOTE="vieras";24408018]Mistä ne muuten tietää menneensä liian pitkälle, ellei mulla mee koskaan hermot? Toisaalta, väliin tuntuu, ettei mitään uskota, ennen kuin korotan ääntäni...[/QUOTE]
Meillä on tätä samaa. Pyydän nätisti pari kertaa. Mitään ei tapahdu. Kun korotan ääneni, asia tapahtuu saman tien.

Tottelisivat kerrasta niin ei koskaan tarvitsisi korottaa ääntä.