Lähdetäänkös kaikki NORJAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumikameli

Vieras
Tuli vain mieleen, kun nyt on Alkon väki lakossa ja Farmaseutitkin on menossa lakkoon... Kaikkien kun pitäisi saada lisää arvostusta ja palkkaa. Hoitajatkin uhkailevat jatkuvasti Norjaan lähdöllä, kun siellä maksetaan hoitajille niin paljon parempaa palkkaa -> eli norjalaiset siis arvostavat hoitajia enemmän.

Itsekin olen tuota lähtöä tuumaillut, kun minullekin olisi töitä sieltä tiedossa. Työ ei olisi yhtä vaativaa ja voisin tehdä sitä vaikka ilman koulutustakin - palkka silti kaksinkertainen. Pitäisiköhän kaikkien suomalaisten mennä lakkoon, kun Norjassa kaikista töistä maksetaan enemmän? Tähänhän monet hoitajat vetoavat, kun kerran norjassa ja ruotsissa maksetaan enmmän palkaa... Mutta niinhän siellä maksetaan kaikille....

Tuli vähän sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti edes joku tajusi pointin :)

En mä Norjaan haluis. Mut jonnekin muualle. Miestä oon yrittäny käännytellä tässä, että mentäs asumaan vuodeksi tms jonnekin muualle, mut se ei halua. Molemmat halisi töitä sieltä muualta ja kun vauvakin on vasta vauva niin nyt olisi hyvä aika mennä. Kertokaahan miten saan sen pään käännettyä? :D

Norja on yksi maailman kauneimmista maista ja norjalaiset ovat leppoisaa kansaa, Pohjolan mañana-väkeä. Menkää vain, mutta olkaa terveitä, ettette tarvitse ambulanssia.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
menisin kyl mutta tuskin ne mua sinne kaipaa, ja kieltäkään en osaa... ja julmetun kallis maa.

On tämä Suomi sentään sitäkin kalliimpi, mutta aina ei voi saada kaikkea...

Kaikkia työtätekeviä siellä kaivataan eikä työtahti päätä huimaa. Jos jokin tuntuu kalliilta, sen voi kipaista hakemassa Ruotsin puolelta.

Eivät norjalaiset itsekään aina ymmärrä toisiaan: heillähän on vähintään kolmenlaista "norskaa" ja murteet siihen lisäksi, joten eikun menoksi.

En mä Norjaan haluis. Mut jonnekin muualle. Miestä oon yrittäny käännytellä tässä, että mentäs asumaan vuodeksi tms jonnekin muualle, mut se ei halua. Molemmat halisi töitä sieltä muualta ja kun vauvakin on vasta vauva niin nyt olisi hyvä aika mennä. Kertokaahan miten saan sen pään käännettyä?
Tässä on ilmeisesti kyseessä murre tai murre.

Minulla on idea.
Julistetaan sota Norjalle.
Lähetetään uudelleen lapsia turvaan Ruotsiin ja muutama sotilasosasto laukaisemaan Mainilan laukauksen pohjoisesta rajan yli.
Ennen kuin kukaan kuolee, antaudutaan ehdoitta, yhdistetään perheenyhdistämisen kautta osa kansasta, halukkaat Ruotsiin ja mennään porukalla ostamaan sähköautoja Norskin Tesla myyjiltä.
Suomi pääsee ensimmäistä kertaa elämässään muiden pohjoismaiden tasolle elintasossaan ja Ruotsiin menneetkin saavat paremmat sossumassit kuin köyhässä Suomessa.
Antautuessamme Norjalle, saamme samalla Naton jäsenyyden, sillä Norja on natomaa.
Kertokaa mikä tässä suunnitelmassa voisi muka mennä pieleen?