Lähdetään Kanarialle ensi viikolla, pärjääkö 600e ja ilman luottokorttia viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen lähdössä 2 lapsen kanssa kahdeksi viikoksi Lanzarotelle ja matkakassa on n. 500 euroa. Tosin me ei käydäkään joka päivä ulkona syömässä ja kaikkea ruokaa mun ei itse tarvitse kustantaa, kun vanhempani ovat siellä ja maksavat osan. Mei ei asuta hotellissa, joten tehdään paljon ruokaa itse kotona, joten ei se niin kalliiksi tule.

Kyllähän tuon rahan saa varmaan riittämään, vaikka itse en uskaltaisi noin pienellä budjetilla lähteä... Jos vaikka jotakin matkalla sattuu (sairastumiset yms.).
Itse olin reilu kuukausi sitten Kanarialla (minä, tyttäreni 4v, ja ystäväni). ja mulla kului viikon reissussa n. 900 €. Hotellissa oli aamiainen jossa syötiin, joka päivä syötiin ulkona+kaupasta haettiin välipalaa, vettä yms. Jäätelöä popsittiin päivittäin :) Mihinkään retkille emme todellakaan osallistuneet (ei voisi vähempää kinnostaa kulkea "suomalaislaumassa" jollain ohjatulla retkellä...) Taksilla meidän ei tarvinnut ajella kun kaikkialle päästiin kävellen :) Matkaa varatessa otimme bussikuljetuksen kentältä hotelliin ja sit lähtiessä takaisin kentälle. Toki tuohon 900€ ostin jonkin verran vaatteita yms. (siellä kun oli alet).
Pitsat ja pastat pyörii tosiaan siinä n.10 € ja esim. broileri ruuat on edullisia (keskimäärin. 5-7 €). Ja tuskinpa lapsille tarvitsee omia annoksia ostaa, syövät yhdestä molemmat... Ja ainakin meillä tyttö söi yleensä mun annoksesta kun turha ottaa omaa kun ei jaksa siitä paljoakaan syödä...

Ruokien ja ruokajuomien lisäksi, menee rahaa siihen ruokaan mitä itse valmistatte, ja pullovettä menee ihan kivat määärät, jopa aurinkotuolit rannoilla maksaa.
Siellä kun on lämmin niin täytyy kuitenkin huolehtia elimistön tasapainosta.
Aina täytyy myös varauta sairasteluun.
Varmasti ostatte lapsille vesileluja ym ym paikan päältä, vai?

Jotenkin itsestä olis tylsä lähteä jos mitään ei voi edes vähäsen ostella, en tarkoita, että pitää paluumatkaa varten ostaa uusia matkalaukkuja tavaramäärän vuoksi, mutta siellä kuitenkin on niin paljon kaikenlaista, mitä täällä ei ole.

Kuinka paljon meinasitte takseilla liikkua, meinaatteko tarvita taksia ihan jatkuvasti, pääseehän siellä muillakin tavoin liikkumaan.
Kävellenkin pääsee varmasti moniin paikkoihin.

Toki riippuu ihan siitä mitä menette sieltä hakemaan/tekemään, jos just vesipuistoja tai muita turistikohteita, niinhin aina maksaa sisälle.

Viimeksi muokattu: