Lahdesta tampereelle synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rasitus:
Alkuperäinen kirjoittaja murrrr:
juu ja se Tampereen tie on niin kökkö että menee 1,5 tuntia - 2 tuntia ajaessa :o :/

ToTTA!!
Tuota tietä on jurnutettu 10 vuotta ja 1,5 tuntia on jo Hollolan kohdalla täynnä...

Vinks: riippuen siitä, mihin päin Lahtea ootte menossa, kannattaa koittaa tuota Vääksyn-Sahalahden kautta menevää reittiä. ;) Ei ole kameroita ja on nopeampi.

Mutta siltikään en ymmärrä, kuinka teillä menee 2 h tuohon matkaan. Itse ajan sen yleensä 1 h 20 minuuttia, joskus 1 h 30 minuuttia (siis ihan Tampereen tietä pitkin). ...ei siellä nyt joka päivä jotain rekkaa ole kuhnuttamassa edessä.. :whistle:

Niin itsekkin mietin tuota että mites me heinolalaiset, jotka normaalisti synnytetään päksissä? Kuopuksesta ehdin just ja just sairaalaan, vaikka heti lähdettiin kun supistukset alkoi. Nytkö sitten pitäis tampereelle asti lähteä??? Helsinkiin taitaa olla vähän lyhyempi matka..

juuri par'aikaa olen PHKS:n synnärillä töissä ja.. onhan täällä kätilöitä jotka ovat valmiina irtisanoutumaan ja on kätilöitä jotka menevät lakkoon. Mutta, n. puolet työntekijöistä ei edes kuulu Tehyyn eivtkä ole lähdössä yhtään minnekään. Normaalisti synnärin puolella on vuorossa 4 kätilöä kerrallaan + tarvittava lääkäri/gynekologi. kyllä ihan takuulla synnytykset pyörii, yksi kätilö voi hoitaa 2 synnyttävää äitiä samoihin aikoihin.

lokakuussa Lahden ympäristökunnista on tulossa 89 synnyttämään + lahden luvut, eli kuitenkin on kyse aika suuresta määrästä.

En ole itse kuullut etteikö tuonne enää synnyttämään voisi mennä :o

Mun kaveri synnytti juuri päksissä ja kiirettä oli kätilöillä että kuulema meni vähän omin nokkinensa se synnytys.
Ja tämä liittyy siis siihen kätilöpulaan mikä siellä on.
Ite synnytin siellä vuosi sitten ja silloinkin multa meinas mennä taju ennenkuin kätilö kerkes paikalle kun sillä oli pari muutakin äitiä hoideltavana samaan aikaan. Sanoi kyllä ihan suoraan että heillä on kiire ja kätilöitä liika vähän.
surullista vaan kun tuo synnytys on kuitenkin aika iso juttu varsinkin ekakertalsielle ja jos tuntee että jää huolenpitoa vaille....

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
juuri par'aikaa olen PHKS:n synnärillä töissä ja.. onhan täällä kätilöitä jotka ovat valmiina irtisanoutumaan ja on kätilöitä jotka menevät lakkoon. Mutta, n. puolet työntekijöistä ei edes kuulu Tehyyn eivtkä ole lähdössä yhtään minnekään. Normaalisti synnärin puolella on vuorossa 4 kätilöä kerrallaan + tarvittava lääkäri/gynekologi. kyllä ihan takuulla synnytykset pyörii, yksi kätilö voi hoitaa 2 synnyttävää äitiä samoihin aikoihin.

lokakuussa Lahden ympäristökunnista on tulossa 89 synnyttämään + lahden luvut, eli kuitenkin on kyse aika suuresta määrästä.

En ole itse kuullut etteikö tuonne enää synnyttämään voisi mennä :o

Eli jos olet siellä töissä etkä tosta mitään tiedä että klo 16.00 jälkeen sinne ei ole asiaa niin ehkä en vielä sitten tota juttua taida uskoa (siis että tampereelle pitää mennä). Ja siis ton ei pitäis liittyä tohon lakkoon ollenkaan vaan olemassaolevaan kätilöpulaan.

Yhteistyössä