Lahden kirjastossa suhtaudutaan kovin nuivasti kansainvaelluksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"IL Politiikka
Teemu Keskisarjan luento Lahdessa vaarassa peruuntua: ”Emme voi sallia”
Kansanedustaja Teemu Keskisarja on kutsuttu puhumaan Lahden pääkirjastoon ”väestönvaihtojen historiasta”.

Teemu Keskisarja pitää Lahden pääkirjastossa 12. tammikuuta luennon, joka otsikon perusteella käsittelee väestönvaihtoa. ATTE KAJOVA
Tekijän kuva
Heini Kilpamäki
Tekijän kuva
Helmi Henell
Tänään klo 15:53 (päivitetty klo 16:47)
Kansanedustaja ja perussuomalaisten ensimmäinen varapuheenjohtaja Teemu Keskisarja mainostaa Facebook-sivuilla tulevaa luentoaan Lahden pääkirjastossa 12. tammikuuta.

Luennon otsikko on ”Väestövaihtojen historiaa 8 000 eKr. – 2025 jKr.” Tilaisuuden järjestävänä tahona toimii Lahden Perussuomalaiset ry.

Lahden kirjastopalvelujohtaja Salla Tammi vahvistaa Iltalehdelle, että Keskisarjan tuleva luento on poikinut asiakaspalautetta.

– Kyseessä on varaus auditorioomme, ja olemme olleet siinä käsityksessä, että paikka on varattu historialuentoa varten. Emme olleet siis aiemmin tietoisia luennon otsikosta.

Lahden pääkirjastoa epäilyttää luennon otsikko, jossa puhutaan väestönvaihdosta. Tammi sanoo, että sanan rasistiset asiayhteydet ovat kirjaston tiedossa.

Tammi on laittanut maanantaina sähköpostia tapahtumaa järjestävälle Lahden Perussuomalaisille ja pyytänyt tarkennusta luennon sisältöön.

Onko mahdollista, että luento perutaan, jos riittäviä tarkennuksia luennon sisällöstä ei toimiteta?

– Emme harjoita täällä ennakkosensuuria, mutta tietenkään kirjaston tiloissa emme voi sallia laitonta tai kenenkään ihmisarvoa loukkaavaa toimintaa."

"sallatammi
4.4.2025
Tää hämmentää vähän muakin. Olen ollut vihreiden jäsen yli 20 vuotta, enkä ole huomannut itselleni tärkeissä arvoissa mitään muutosta. Ympäristöasiat, ihmisoikeudet ja heikomman puolella oleminen ovat aina olleet itsestäänselviä ja yhteisesti jaettuja asioita."

Olen kuullut joskus radiosta pätkän, missä Keskisarja puhui muistaakseni pyöveleistä. Ärsyttävän nariseva ääni, en jaksaisi kuunnella kokonaista luentoa. Voisin kyllä selata pääkohdat, jos luennon saisi kirjallisena.

"sallatammi
4.4.2025
Tää hämmentää vähän muakin. Olen ollut vihreiden jäsen yli 20 vuotta, enkä ole huomannut itselleni tärkeissä arvoissa mitään muutosta. Ympäristöasiat, ihmisoikeudet ja heikomman puolella oleminen ovat aina olleet itsestäänselviä ja yhteisesti jaettuja asioita."
Syytän vihreitä maapallon lämpenemisestä koska vihreät ovat onnistuneet tuomaan Eurooppaan ihmisiä kehitysmaista joiden hiilijalanjälki satakertaistuu Euroopassa. Tämä ekokatastrofi on myös humanitaarinen katastrofi. Kenenkään ei pidä lähteä omasta maastaan ja jättää ystäviään ja kulttuuriaan kevein perustein.

Hävetkää vihreät!

Syytän vihreitä maapallon lämpenemisestä koska vihreät ovat onnistuneet tuomaan Eurooppaan ihmisiä kehitysmaista joiden hiilijalanjälki satakertaistuu Euroopassa. Tämä ekokatastrofi on myös humanitaarinen katastrofi. Kenenkään ei pidä lähteä omasta maastaan ja jättää ystäviään ja kulttuuriaan kevein perustein.

Hävetkää vihreät!
Ei vihreät ole heikkojen puolella. He haluavat hyötyä kehitysmaalaisista.

Tämä on hyvä esimerkki siitä kuinka vasemmisto ei anna edes keskustella tietyistä asioista. Vasemmisto ei kykene perustelemaan mielipiteitään ja se joutuu siksi kieltämään keskustelun aiheesta kokonaan.

Keskustelu yritetään mustamaalata joksikin mitä se ei ole. Väestönvaihto ei ole joidenkin vastustajien teoria jostain tarkoitusperäisestä vaihdosta, se on tilastollinen fakta. Kun katsoo Vantaan asukasprofiilia se on muuttunut. Sitä ei voi mustamaalata. Se on totuus. Siitä pitää voida puhua.

Tämä on hyvä esimerkki siitä kuinka vasemmisto ei anna edes keskustella tietyistä asioista. Vasemmisto ei kykene perustelemaan mielipiteitään ja se joutuu siksi kieltämään keskustelun aiheesta kokonaan.

Keskustelu yritetään mustamaalata joksikin mitä se ei ole. Väestönvaihto ei ole joidenkin vastustajien teoria jostain tarkoitusperäisestä vaihdosta, se on tilastollinen fakta. Kun katsoo Vantaan asukasprofiilia se on muuttunut. Sitä ei voi mustamaalata. Se on totuus. Siitä pitää voida puhua.
Jep. Parempi puhua nyt kuin sitten kun on jo ihan liian myöhäistä.
Mä en haluaisi tänne enää yhtään ulkkista ja entisistäkin vähintään puolet pois.

Miksi pitää toistuvasti puhua vaihdosta kun kyse on muutoksesta?

Toivottavasti Rummo-jankkaaja istuu etupenkissä, että voimme ihailla hänen ihanuutta uutiskuvissa tällä palstalla.
sinähän kaipasit eilen jossain näitä juttuja

Kyselen teiltä ihan mielenkiinnosta erästä asiaa. Olen seurustellut reilun puolen vuoden ajan. Rakastelemme joka ilta ennen nukkumaan menoa. Olen huomannut viime aikoina erään mielenkiintoisen seikan. Herään joka yö useamman kerran ja olen huomannut, että miesystävälläni seisoo koko ajan. Sama seisokki jatkuu aamulla herätessämme, jolloin usein rakastelemme jos ei ole kiire töihin. Onko muillakin miehillä yhtä kova kalu aina?

Teemu Keskisarja on historioitsija (ja kansanedustaja!) ja väestöjä on vaihtunut historiassa aina ja ties miten monessa paikassa. On naurettavaa, että kirjaston henkilökunta, jonka pitäisi olla koulutettua ja sivistynyttä, reagoi mitenkään muuten kuin itsekseen hymähtämällä sensuurivaatimuksiin.

Luennon aihepiiri kiinnostaa minua kovasti. Taidanpa ajaa maanantaina Lahteen kuuntelemaan.

Yhteistyössä