Lässytätkö lapsellesi?

lähinnä sellaiselle taaperoikäiselle?

oon nyt viimeaikoina kohdannut usein tälläistä "voi äiti kulta rakas kukkupöö hanikuukkeli tissiposki, mennään ihan justiinsa" tai " voi kulta rakas pieni hanipöö ethän koske niihin" "voi kultarakasnallekarkki"..

sellasella rasittavalla äänellä.. |O

yleensä nää tilanteet on tullu siinä et laps tekee jotain/koskee johonki mihin ei sais ja samalla käännetään selkä ja laps tekee sen kahta pahemmin..

anteeks mut mua rassaa toi lässytys.. Sori kaikille niille ketkä sitä harrastaa.

Kutsun kyllä hellittelynimillä mut en lässytä
 
Esikoista vasta odotan mutta todennäkösesti musta tulee just tommonen ärsyttävä lässyttävä äiti :D Tota en kyl tajuu et lässytetään sillon ku lapsi tekee jotain kiellettyä :headwall: Ihan ku se sillä lässytyksellä tottelis.
 
xxx
No siis tietyissä tilanteissa juu, mutten tuolla tavoin, enkä todellakaan silloin jos kiellän tekemästä jotain; antaisi aika ristiriitaisen kuvan, eikä varmaan lapsi tottelisi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No siis tietyissä tilanteissa juu, mutten tuolla tavoin, enkä todellakaan silloin jos kiellän tekemästä jotain; antaisi aika ristiriitaisen kuvan, eikä varmaan lapsi tottelisi.
no tota oon miettiny mut onks nää mammat sit sellasia ketkä ei koskaan missään tapauksessa korota ääntään ettei tuu vaikka traumoja ku äiti sanoi painavasti...
 
dera
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joo. Tai en siis enää, voisivat lapseni toimittaa mut lataamoon :D Olen siis leperrellyt paljonkin lapsilleni, mutta en silloin, kun ovat olleet pahanteossa.
Kyllä mun äiti hyvin harvoin vieläkin "lässyttää", vaikka olen 25v. :D
Mutta vähän huumorimielellä :D

(olen kyllä lataamoonkin toimittanut, tosin eri syystä :LOL: )
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lässytän. Se on hillitöntä sekä minusta että lapsesta :D
Nykyisin mä voin lässyttää enää vaan koiralle :| Mutta se on ihan onnessaan, kun otan sitä poskista kiinni ja lässyttelen kaikkea "voi mamman ihanaa pientä höpönassuomenapiirakkaa" :LOL:

 
Toivottavasti en. Kultsimuruksi kutsun kyllä mutta, lässittäminen ei sovi vaan mulle. Tosin en kyllä silloin, kun on pahanteossa.

Näkisittepä miten kiemurtelen tuskissani pojan neuvolassa. Meidän neuvolatäti osaa lässyttää ja oikein antaumuksella. Ukko väitti, että täti (siis varmasti mua nuorempi nainen, alle 30vee) kyllä vähän vaihtoi nuottia, kun mulla oli ollut joku ilme. Ehkä vaan omat silmät meinasivat kärsimyksestä pyörähtää ympäri. Suun olin tiukasti sulkenut, ette mitään vaan lipsahtaisi. Ehkä mää vetäisin jotenkin raskaasti henkeä.
 
Äitikkä
Lättytän tietytti,voi äitin kultu... ei hellanlettat tentään.

No en lässytä ja mun omiakin lapsia moinen lässytys ärsyttää. Mulla on hyvin suorasanainen poika ja hän tokasi kerran tälläselle lässyttäjälle että "etkö osaa normaalisti puhua,en mä mikään tyhmä ole" Mua hävetti...
 
Huom
En lässytä, en ole koskaan ymmärtänyt vauvapuhetta tms. lepertelyä. Hellittelynimiä kyllä käytän, mutta vauvalässytys on minusta lapsen aliarvioimista. Lapsille voi hyvin puhua kuin ihmisille...
 
en kai
En osaa omilleni lässyttää missään tilanteessa. Veljen lapsille kuulema lässytän koko ajan, miehen mielestä :)
Kaveri lässyttää vauvalleen jopa puhelimessa ollessaan ja SE on todella kamalaa kuunneltavaa siellä luurin toisessa päässä olevana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Toivottavasti en. Kultsimuruksi kutsun kyllä mutta, lässittäminen ei sovi vaan mulle. Tosin en kyllä silloin, kun on pahanteossa.

Näkisittepä miten kiemurtelen tuskissani pojan neuvolassa. Meidän neuvolatäti osaa lässyttää ja oikein antaumuksella. Ukko väitti, että täti (siis varmasti mua nuorempi nainen, alle 30vee) kyllä vähän vaihtoi nuottia, kun mulla oli ollut joku ilme. Ehkä vaan omat silmät meinasivat kärsimyksestä pyörähtää ympäri. Suun olin tiukasti sulkenut, ette mitään vaan lipsahtaisi. Ehkä mää vetäisin jotenkin raskaasti henkeä.
haaa! :LOL: :LOL:
 
Yksi esimerkki
Mun kaveri tekee just noin. Voi älä kulta riko sitä. Ja kulta heittää sitten lelun rappusista ja lelu hajoaa.
Kyseinen kulta rikkoi meidän ikkunan ja äitnsä vain silittää päätä "voi kulta pieni sulle ois voinut käydä huonosti,kultaaa" pusuttelee siinä ikuisuuden ja toteaa että kylläpä oli tyhmällä korkeudella ikkuna. Haloo,muksu heitti ison kiven siihen!!!
No enää en edes pyydä heitä käymään,muuta kuin silloin kun "Kultamussu" on varmasti isällään... On meinaan niin paljon rikkonut meillä tavaroita eikä mitään ole korvanneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi esimerkki:
Mun kaveri tekee just noin. Voi älä kulta riko sitä. Ja kulta heittää sitten lelun rappusista ja lelu hajoaa.
Kyseinen kulta rikkoi meidän ikkunan ja äitnsä vain silittää päätä "voi kulta pieni sulle ois voinut käydä huonosti,kultaaa" pusuttelee siinä ikuisuuden ja toteaa että kylläpä oli tyhmällä korkeudella ikkuna. Haloo,muksu heitti ison kiven siihen!!!
No enää en edes pyydä heitä käymään,muuta kuin silloin kun "Kultamussu" on varmasti isällään... On meinaan niin paljon rikkonut meillä tavaroita eikä mitään ole korvanneet.
aaaargh!!!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O just tollasta!!
 
Varmaan olen ihan vauvalle lässyttänyt,mutta muuten puhun kyllä normaaliäänellä.Mua niin sapettaa sellanen lässynlässyn ääni ja puhe.

Bonuspojan äiti lässyttää vielä 10 vuotiaalle pojalle.Mä niin joka kerta haluisin huutaa kun tulee hakemaan.
No Moikka,mitä kuuluu,lähdetäänkös meillepäin-ja NIIIIN siirappiäänellä.
Ja poika vastaa äidilleen yhtä lässyllä äänellä.
Joo,äiti mä tuun.
Ei niinkään ne sanat vaan se ylimakee,hymyillen ja siirappisesti söseltäminen...

Koulussa myös bonarilla ongelmaa,opet huomanneet vauvan kielen myös.
Sanovat että tiukassa paikassa bonaripoika alkaa lässyttää ja puhumaan vauvan kieltä.

Siitä sanottu tuolle äidillekin,mutta kaipa äiti pitää poikaansa edelleen sellasena 1 vuotiaana jonka ikäinen oli kun lähti.
:/
 

Yhteistyössä