Läskin sulattajat viikko 8

Turkilmas
Tunnelma Tuuli: juu, vielä en pysty täysin Pepsiä hylkäämään, mutta vähentänyt olen huomattavasti ja vettä lisännyt :saint: .

Ja juu, ajattelinkin että just pastaa riisiä ja perunaa lisään varovaisesti tuohon. Samoin aion kyllä jatkossa syödä marjojakin. Koitan nyt eka vaan vähän tiukemmalla (vaikkakin mm. hunajaa ja makeutusainetta oon käyttänyt) ja sitten rauhoittaa tilannetta.

Nyt on jo suuri voitto tuo että oon selättänyt makeanhimon. Tää on ehkä miljoonas kerta kun asiasta kerron, mutta ihan oikeesti oon viimeks ollut näin monta päivää ilman karkkia ehkä about 5 vuotta sitten :eek: .

mulla ei toistaiseks oo yhtään huono olo...päinvastoin :). Ja imetys sujuu (yhtä huonosti) kuin ennenkin :).

Säkö nyt karppaat vai?
 
Cracotet on semmosia kevyitä "leipiä" vähän niin kuin voileipäkeksit tai hapankorput. Eivät sinänsä maistu kummoselta mutta leivän päällisten ystävälle hyvä vähäkalorinen pohja.
Löytyy ainakin kahta variaatiota: Täysjyvä ja Vital. Kalorit samat, maussa tuskin eroa.

 
En karppaa nyt. Mutta oon kyllä lopettanut täysin (lähes!) sokerin ja valkoisen jauhon syönnin... Eli pasta on aina tummaa/täysjyvää jne. Luin joskus sen Antti Heikkilän ensimmäisen kirjan ja se ainakin siinä just hirveesti mainosti noita marjoja... Ja toi makeanhimo tosiaan lähtee, kun on vaan tarpeeks kauan kokonaan ilman :) Mä olen sitä mieltä, että niines teet kun itestä hyvältä tuntuu :)

Lisään vielä: Mä muuten laskin joskus kun karppasin, että kalorimäärä jäi niin vähäiseksi, että se laihtuminen saattaa johtua siitäkin. Nälkä ei ole samanlainen kuin hiilaripitoisella ruokavaliolla niin tulee syötyä huomattavasti vähemmän. Ja sit taas mulla ainakin suuret määrät hiilihydraatteja just ruokkii makeanhimoa...
 
Tämän viikon päivitykset tehty!

Tsekatkaahan, miten paljon nakkisormisyndooma muutti itse kunkin tuloksia ;).

Ja PLIIS! Ilmoittakaa jatkossa SEKÄ viikon pudotus ETTÄ senhetkinen painonne. Nopeuttaa työtä, jos miun ei tarvi ruveta laskemaan noita NYT-painoja.
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KUINKA TEILLÄ KELLÄÄN EI OLE VOJNUT OIKEASTI VOINUT LÄHTEÄ KILOJA???

ETTEKÖ TOSISSANNE LAIHDUTA??

tai no joo jos syö suklaalevynpäivään niin eihän ne kilotkaan lähde.
Montako kertaa se pitää sanoa? Tämä on TSEMPPIKETJU, eikä tänne tosiaankaan kaivata päänaukojia. Jos ei oikeasti voi olla veetuilematta, niin ystävällisenä neuvona huomauttaisin, että sivun ylälaidassa on ruksi, josta pääsee pois. Eipähän tartte kiristellä enää.
just joo. tsemppiketju. mitä tsempaatte?? toisianne syömään suklaata? "aina voi syödä yhden kunhan sit kävelee jääkaapille tekee iltapalaa"

8viikko menossa eikä mitään tapahtunu kelläänn!! jos olisitte tosissanne olis teillä painokin pudonnu.

Tarkistapa esimerkiksi mun pudotukset, kyllä siellä nyt mitään on tapahtunut. Jotain kertoo sekin, että nyt mahtuu kaksi kokoa pienemmät vaatteet päälle kuin alussa. Mä ainakin olen ylpeä siitä!
Minä, jolle joku (sinä?) aloitit tuon inttämisen, olen laihtunut niiden neljän viikon aikana, jotka olen mukana ollut 2kg ja olen siihen hyvin tyytyväinen.
 
Turkilmas
Pakko tulla hehkuttamaan vaikka tiiän ettei tällaisia väliaikapunnituksia kannattais edes tehdä. Tänään aamulla ajattelin kuitenkin käydä kurkkaamassa ja paino oli 1,3 kg vähemmän kuin maanantaina :eek: :eek: :D .

Saas nähdä miten muuttuu viikon aikana...tuskin ainakaan enempää alaspäin mutta jos ei kauheesti nousiskaan :)

Huomaako muut motivaatiossani muutosta B) :saint:
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Pakko tulla hehkuttamaan vaikka tiiän ettei tällaisia väliaikapunnituksia kannattais edes tehdä. Tänään aamulla ajattelin kuitenkin käydä kurkkaamassa ja paino oli 1,3 kg vähemmän kuin maanantaina :eek: :eek: :D .

Saas nähdä miten muuttuu viikon aikana...tuskin ainakaan enempää alaspäin mutta jos ei kauheesti nousiskaan :)

Huomaako muut motivaatiossani muutosta B) :saint:
Hyvä! Jatka samaan malliin :).
 
Turkilmas
Pakko vielä tuolle harmaalle irvileualle: Jos katsot tuota listaa, niin huomaat että tosiasiassa joka ainoalla on paino tippunut edes vähän. Tänne tulee koko ajan uusia tiputtajia ja toisaalta monet jää pois. Eli osa on vasta alkanut (jolloin tiputuksetkin on pienempiä) ja osa taas jäänyt ehkä aikojakin sitten pois (jolloin myös heidän tiputukset näyttää pieniltä).

Mulla itsellä on paino tippunut huonosti, mutta toisaalta mä myös imetän,eli en edes halua hirmuista vauhtia painoani tiputtaa. (Nyt tosin koitan välttää hiilareita ja näemmä paino lähtee alaspäin).

Ja vielä sellainen pointti että moni täällä haluaa laihtua pysyvästi, eli muuttaa elintapojaan. Se ei käy sormia napsauttamalla vaan edistyy hiljakseen. Ja suositushan on 500-1000 g /viikko, eli kaikki jotka nyt ovat laihtuneet n. 3,5 kg ovat hyvillä jäljillä (siis niistä jotka tässä porukassa ovat alusta asti olleet mukana).



 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Pakko tulla hehkuttamaan vaikka tiiän ettei tällaisia väliaikapunnituksia kannattais edes tehdä. Tänään aamulla ajattelin kuitenkin käydä kurkkaamassa ja paino oli 1,3 kg vähemmän kuin maanantaina :eek: :eek: :D .

Saas nähdä miten muuttuu viikon aikana...tuskin ainakaan enempää alaspäin mutta jos ei kauheesti nousiskaan :)

Huomaako muut motivaatiossani muutosta B) :saint:
Hyvä! Jatka samaan malliin :).
Tästä vaan taitaa tulla Turkilmasin ketju kun oon täällä koko ajan huutelemassa :saint: :ashamed:

No, ehkä se ei haittaa :)
 
Mulle tuli tänään vuos täyteen siitä kun päätin et nyt saa läskit lähteä. Tän vuoden aikana on lähteny 16,7 kg. Enemmänkin ois varmaan pudonnu jos oisin Kalorilaskurin olemassa olon muistanu pikkusen aikasemmin. :D
 
Turkilmas
Tämä päivä onkin osoittautunut tosi vaikeaksi :| . Koko ajan tekee mieli makeaa ja herkkuja. En oo toistaiseksi sortunut, mutta pelottaa mennä kouluun ja karkkiautomaatin ohi :( .

Täytyy varmaan ottaa pari palaa tummaa suklaata mukaan tenttiin... jos niillä vaikka sais ihmeitä aikaan tenttivastauksiinkin :D .

Oonkohan mä sitten syönyt liian vähän tai liian harvoin...vai tuleeko vaan pakosta vaikeitakin päiviä vaikka miten söis säännöllisesti?
 
Siis APUA! Nyt on mennyt tänään yli ja roimasti! Olin kaverilla kahvilla ja tarjolla oli sen seitsemää sorttia ja epäkohtelias en voinut olla ja kaikkea piti maistaa... Otin kyllä pienet palat, mutta pähkinäsuklaakakkujen ja viinereiden kalorimäärät on tähtitieteelliset vaikka ottais mikroskooppisen pienen palasen :D Ja sit pääsin kotiin ja ajattelin, että nyt sit tarkkana loppuilta niin esikoinen halus leipoa! Ja sit leivottiin keksejä ja nyt mä oon syönyt niitäkin :( 1,5 tuntia kävin lenkkeilemässä vaunujen kera, mutta nyt mietin, että lähtiskö sitä uudestaan vielä jahka Emmerdale loppuu... Järkyttävä "olen porsas" -morkkis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Mulle tuli tänään vuos täyteen siitä kun päätin et nyt saa läskit lähteä. Tän vuoden aikana on lähteny 16,7 kg. Enemmänkin ois varmaan pudonnu jos oisin Kalorilaskurin olemassa olon muistanu pikkusen aikasemmin. :D
Mä huomasinkin, että sä olet sielläkin :) Minäkin olen sitä hyväkseni nämä 4 vkoa nyt käyttänyt. Musta se on ihan kiva ihan vaan siihen, että vähän näkee suuntaa.. En ole täysin tarkkaan kaikkea merkkaillu.
 
Turkilmas
Ooks te kotona, mul ois vähän asiaa...joojoojoo vähän asiaa :whistle: :whistle:

Eikäkö syömisiä vaan...

aamupala: 2 paistettua kananmunaa, 3 viipaletta pekonia
lounas: n. 2 dl täysjyväspagettia, jauheliha-tomaattikastiketta, parmesanjuustoa
välipala: 2 palaa tummaa suklaata
"lounas": 2 teeleipää jossa päällä juustoa ja oivariinia, kuppi teetä jossa maitoa ja makeutusainetta
ylimääräinen välipala: kuppi kahvia ja 2 palaa tummaa suklaata (meni tentissä :ashamed: )
iltapala: 2 paistettua kananmunaa, 1 teeleipä jossa päällä oivariinia, kuppi kahvia

Lisäks tietty vettä ja yllätys yllätys: Pepsi Maxia


Jee, kahdella ylimääräisellä palalla tummaa suklaata ja kupilla kahvia sain selätettyä makeanhimon koulussa. Pääsin karkkiautomaatinki ohi jossa myydään taivaallisia valkosuklaa Twixejä :saint: =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ooks te kotona, mul ois vähän asiaa...joojoojoo vähän asiaa :whistle: :whistle:

Eikäkö syömisiä vaan...

aamupala: 2 paistettua kananmunaa, 3 viipaletta pekonia
lounas: n. 2 dl täysjyväspagettia, jauheliha-tomaattikastiketta, parmesanjuustoa
välipala: 2 palaa tummaa suklaata
"lounas": 2 teeleipää jossa päällä juustoa ja oivariinia, kuppi teetä jossa maitoa ja makeutusainetta
ylimääräinen välipala: kuppi kahvia ja 2 palaa tummaa suklaata (meni tentissä :ashamed: )
iltapala: 2 paistettua kananmunaa, 1 teeleipä jossa päällä oivariinia, kuppi kahvia

Lisäks tietty vettä ja yllätys yllätys: Pepsi Maxia


Jee, kahdella ylimääräisellä palalla tummaa suklaata ja kupilla kahvia sain selätettyä makeanhimon koulussa. Pääsin karkkiautomaatinki ohi jossa myydään taivaallisia valkosuklaa Twixejä :saint: =) :flower:
Miten musta tuntuu, että sun dieettis menee mönkään, kun et syö lainkaan kasviksia, niitä kun pitäisi syödä noin 500-600gr vähintään päivässä,se kun on terveellisen painonpudotuksen perusta.

Oletko laskenut päivittäiset kalorit?
 
Turkilmas
Terapian tarpeessa: voi toki olla :). Toisaalta tänään oli kyllä poikkeuspäivä. Mun PITI syödä päivällisellä salaattia, mutta sitten tulikin kiire. Eilen siis söin salaattia ja syön kyllä yleensäkin.

Kaloreita en oo laskenut, mutta tosiaan paino on tullut nyt alaspäin.

Mä seurailen tilannetta, mutta oikeesti aika paljon saa syödä että tulis edes lähelle ne kalorimäärät joita aiemmin vedin karkin muodossa...

Vihanneksia ja marjoja pitää kyllä lisätä.
 
Täällä kans yks kalorilaskurin käyttäjä :wave: Heinäkuu lopulla rekannu sisään ja siit noin kk semmoista "harjoittelua" sen kaa, mut lähtenyt on se 10kg!

Mulla oli sittenki tehny takapakkii vkl, tiistaina järetön pomppaus painossa |O mut nyt onneksi jo samassa *huh* Mut tuskin mitään isoa viikkopudotusta siis tiedossa. Pääasia kuiten et tippuis edes jonkun verran.

Mistä noita kaikkii riittää tänne ketjuu asti kettuilee, eiköhän oo jokaisen oma asia miten laihduttaa ja laihtuuko yms. Totta toki on tietenkin parempi jos "oikealla" tavalla laihduttaa eikä poppaskonsteilla ja pikadieteillä.

Ja joku mollas tuolla tuosta kaloreitten laskemisesta et ei muuta ruokatottumuksia vaa vetää samaa sapuskaa ku ennen, mut pienemmillä annoksilla. Mun kohalla ei ainkaa mee näin. Mä ainakin katon tarkkaa kalorit kaikista ja lasken et mitä kannattaa syödä yms. Olenkin muutoksia tehny, aamusin puuroo ja toinen ateria on yleensä salaatti tai kasvissosekeitto ja toinen normikotiruoka ja leipää mahollisimman vähän. Seuraan myös et kasviksia tuli sen 500g/pvä ja et vettä juon tarpeeksi. Myöskin seuraan et syön tasapainossa hiilareit, protskui ja rasvaa ja kuitujen määrää yms. Nämä kaikki onnistuu niin helposti ton kalorilaskurin avulla.

Ärsyttää tuollaiset urputtajat! :kieh:

Mut tsemppii meille! Kyllä me onnistutaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Täällä kans yks kalorilaskurin käyttäjä :wave: Heinäkuu lopulla rekannu sisään ja siit noin kk semmoista "harjoittelua" sen kaa, mut lähtenyt on se 10kg!

Mulla oli sittenki tehny takapakkii vkl, tiistaina järetön pomppaus painossa |O mut nyt onneksi jo samassa *huh* Mut tuskin mitään isoa viikkopudotusta siis tiedossa. Pääasia kuiten et tippuis edes jonkun verran.

Mistä noita kaikkii riittää tänne ketjuu asti kettuilee, eiköhän oo jokaisen oma asia miten laihduttaa ja laihtuuko yms. Totta toki on tietenkin parempi jos "oikealla" tavalla laihduttaa eikä poppaskonsteilla ja pikadieteillä.

Ja joku mollas tuolla tuosta kaloreitten laskemisesta et ei muuta ruokatottumuksia vaa vetää samaa sapuskaa ku ennen, mut pienemmillä annoksilla. Mun kohalla ei ainkaa mee näin. Mä ainakin katon tarkkaa kalorit kaikista ja lasken et mitä kannattaa syödä yms. Olenkin muutoksia tehny, aamusin puuroo ja toinen ateria on yleensä salaatti tai kasvissosekeitto ja toinen normikotiruoka ja leipää mahollisimman vähän. Seuraan myös et kasviksia tuli sen 500g/pvä ja et vettä juon tarpeeksi. Myöskin seuraan et syön tasapainossa hiilareit, protskui ja rasvaa ja kuitujen määrää yms. Nämä kaikki onnistuu niin helposti ton kalorilaskurin avulla.

Ärsyttää tuollaiset urputtajat! :kieh:

Mut tsemppii meille! Kyllä me onnistutaan :heart:
Justiinsa näin olen toiminut minäkin! Leipä vaihdettu puuroon, lounas kevyeksi, päivällinen "normaalina" ruokana ja olen just yrittänyt katsoa, että kasviksia tulis tarpeeksi per päivä :) Plus että olen asettanut kultatavoitteeksi 60 min kuormittavaa liikuntaa päivässä ja siitä olen pitänyt kynsin ja hampain kiinni, että sen ON täytyttävä. Ja nyt mä lähdenkin vaunuileen tonne sateeseen :) Tulkoon vaikka p*skaa taivaalta niin tämä akka ei enää vain sohvalla makaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Täällä kans yks kalorilaskurin käyttäjä :wave: Heinäkuu lopulla rekannu sisään ja siit noin kk semmoista "harjoittelua" sen kaa, mut lähtenyt on se 10kg!

Mulla oli sittenki tehny takapakkii vkl, tiistaina järetön pomppaus painossa |O mut nyt onneksi jo samassa *huh* Mut tuskin mitään isoa viikkopudotusta siis tiedossa. Pääasia kuiten et tippuis edes jonkun verran.

Mistä noita kaikkii riittää tänne ketjuu asti kettuilee, eiköhän oo jokaisen oma asia miten laihduttaa ja laihtuuko yms. Totta toki on tietenkin parempi jos "oikealla" tavalla laihduttaa eikä poppaskonsteilla ja pikadieteillä.

Ja joku mollas tuolla tuosta kaloreitten laskemisesta et ei muuta ruokatottumuksia vaa vetää samaa sapuskaa ku ennen, mut pienemmillä annoksilla. Mun kohalla ei ainkaa mee näin. Mä ainakin katon tarkkaa kalorit kaikista ja lasken et mitä kannattaa syödä yms. Olenkin muutoksia tehny, aamusin puuroo ja toinen ateria on yleensä salaatti tai kasvissosekeitto ja toinen normikotiruoka ja leipää mahollisimman vähän. Seuraan myös et kasviksia tuli sen 500g/pvä ja et vettä juon tarpeeksi. Myöskin seuraan et syön tasapainossa hiilareit, protskui ja rasvaa ja kuitujen määrää yms. Nämä kaikki onnistuu niin helposti ton kalorilaskurin avulla.

Ärsyttää tuollaiset urputtajat! :kieh:

Mut tsemppii meille! Kyllä me onnistutaan :heart:
Hyvä,että on olemassa ihmisiä, jotka tietävät oikeasti, miten laihdutus toimii ja osaavat ottaa selvää ja kokeilla, eikä vaan valita,että miksi paino ei tipu,vaikka syö vähän :)

Hienoa :):)
 
Jännä huomata että täälläkin moni sanoo syövänsä liikaa leipää ja että jo pelkkä leivän vähentäminen pudottaa painoa.

Mä olen aina ollut se omituinen... Mulla nimittäin pudotus saa aina vauhtia jos mä syön leipää. Mä kun en normaalisti syö lainkaan leipää, ja sit kun syön niin tuntuu tuo aineenvaihdunta vilkastuvan.

Asiasta kuudenteen: Vaikka eilen vitutti suunnattomasti noi vittuiluviestit, niin mä en lopeta! PRKL! Mähän tiputan nää saatanan kiloni hitaasti, turha tulla urputtamaan jos mä nyt kerran kuussa syön suklaata. Mä en oikeesti edes hermostu helpolla, mutta nyt keitti. Tosi kiva tulla sitten valittamaan että et sä edes yritä jos nyt sattuukin tekemään muutoksia hitaasti. Ihan kiusallakin mä jatkan projektiani enkä ole millänikään vaikka välillä onkin plussaviikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Terapian tarpeessa: voi toki olla :). Toisaalta tänään oli kyllä poikkeuspäivä. Mun PITI syödä päivällisellä salaattia, mutta sitten tulikin kiire. Eilen siis söin salaattia ja syön kyllä yleensäkin.

Kaloreita en oo laskenut, mutta tosiaan paino on tullut nyt alaspäin.

Mä seurailen tilannetta, mutta oikeesti aika paljon saa syödä että tulis edes lähelle ne kalorimäärät joita aiemmin vedin karkin muodossa...

Vihanneksia ja marjoja pitää kyllä lisätä.
Hyvä,että paino on laskusuunnassa :)

Jos olet tähän asti "elänyt" pelkillä karkeilla, niin on kyllä tuo sun muutos tosi huima jo tähän asti ja hienosti tehty :)

Onko sun apuna mitään kalorilaskuria yms?

Mulla on nyt tippunut 18 päivässä 3,6 kiloa.


Tsemppiä sulle!
 
Turkilmas
arvatkaas kuka täällä olis taas jauhamassa syömisiään :D :ashamed: :snotty:

Hei ihan oikeesti. Jos jotain laihislaista alkaa ärsyttää mun viestipommitus, niin sanoo sitten vaan. Mä oon mukavuussyistä kirjoitellut tänne, mutta voisin toki mennä "riisumaan hämähäkinseiteistä" tuon laihisbloginikin. Eli soraääniä vaan tulemaan jos häiritsee :attn:

aamiainen: 4 pekonia, 2 kananmunaa, 2 ruisnäkkäriä
lounas: 1 uunimakkara, juustoa, salaattia (kaali,tomaatti,kurkku,raejuusto,punasipuli ja paprika)
välipala: siemenruiskakkara ( :D ), kuppi teetä, 2 palaa tummaa suklaata
päivällinen: puolikas uunimakkara, juustoa, salaattia (samaa kuin päivällä). Jälkkäriksi mansikoita ja kermavaahtoa makeutusaineella makeutettuna
iltapala: 2 kananmunaa, 2 ruissiemenkikkaretta (ns. leipää), n. 2 dl turkkilaista jogurttia ja 2 tl hunajaa

Lisäksi vettä, kuppi kahvia ja oivariinia leipien päällä... Pepsi Maxia tänään vain n. 2 dl :saint:
 

Yhteistyössä