Läskin sulattajat viikko 1 (saa tulla mukaan jos haluaa)

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
?
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Raportointia eilisestä:

Syömiset: teetä (ilman makeutusta ja maitoa) sekä vettä kuluu päivän mittaan paljon
kourallinen kuivattuja hedelmiä
ranskalaisia ja 4 kalapuikkoa (käytössä lasten lautanen)
2 lasillista rasvatonta maitoa
kaksi pientä ruisleipää päällä keiju 40%, pari siivua 17% juustoa
muutama laku
Sä syöt aika vähän ja huonolaatuista ruokaa. Mikset syö kunnon ruokaa pienempiä annoksia, vaan ranskalaisia, kalapuikkoja, lakuja? Eihän tuosta saa säännöllisiä aterioitakaan!
 
tiistai:aamupalalla soin 4 viipalettä jälkiuunipaloja,päällä oli kultakalkkunaviipale ja kurkkua ja levitteenä beceliä.muuta en oo vielä kerenny syödä.kohta pitäis jotain välipalaa keksiä.mun heikkous on kyllä toi leipä,onneks oon saanu vähennettyä vaalean leivän oikeestaan kokonaan pois.no jotain edistystä kun ennen saatoin vetää jopa 6 viipaletta pelkästään aamulla leipää,plus sitten mitä illalla ja päivällä :ashamed:
 
Mie en nuita miun syömisiä jaksa enää tänne alkaa hirveesti listailemaan kun kalorilaskuriin ne päivän mittaan laitan. Tietenkin jos keksin jonkun maata mullistavan kevyen herkun nii sitte jaan tietoni teitin kanssa. Herkkupäivä on meitin perheessä lauantai, mut tulee joskus jätettyä se väliin kun ei vaan tee mieli.

Mie yritän päivän mittaan syödä 1200 kcal ja joskus on vaikeuksia saada sekin täyteen. Sitte tietenkin jos tulee reippailtua ja liikuttua enempi nii tulee enemmänkin syötyä mut yritän pysyä laskurin antamissa rajoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Raportointia eilisestä:

Syömiset: teetä (ilman makeutusta ja maitoa) sekä vettä kuluu päivän mittaan paljon
kourallinen kuivattuja hedelmiä
ranskalaisia ja 4 kalapuikkoa (käytössä lasten lautanen)
2 lasillista rasvatonta maitoa
kaksi pientä ruisleipää päällä keiju 40%, pari siivua 17% juustoa
muutama laku
Sä syöt aika vähän ja huonolaatuista ruokaa. Mikset syö kunnon ruokaa pienempiä annoksia, vaan ranskalaisia, kalapuikkoja, lakuja? Eihän tuosta saa säännöllisiä aterioitakaan!
No eilen nyt sattui ruoan tekemään tuo meidän 5v poitsu isin avustuksella. Lakuihin sorruin iltasella tv:n ääressä.
Mä harvoin ehdin/muistan syödä säännöllisesti.
Ja muuten HeMaPa unohtui mainita tuosta listasta.
 
säännöllinen syöminen on tosi tärkeetä!ruokailut pitäs ajottaa niin,ettei tuu ku korkeintaan neljän tunnin väli eli mä syön näin klo 8 aamupala,klo 12 lämmin ruoka,klo 16 kahvi ja esim. leipä,klo 20 iltapala!näin mä oon ainakin päässyt hyvään rytmiin kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Raportointia eilisestä:

Syömiset: teetä (ilman makeutusta ja maitoa) sekä vettä kuluu päivän mittaan paljon
kourallinen kuivattuja hedelmiä
ranskalaisia ja 4 kalapuikkoa (käytössä lasten lautanen)
2 lasillista rasvatonta maitoa
kaksi pientä ruisleipää päällä keiju 40%, pari siivua 17% juustoa
muutama laku
Sä syöt aika vähän ja huonolaatuista ruokaa. Mikset syö kunnon ruokaa pienempiä annoksia, vaan ranskalaisia, kalapuikkoja, lakuja? Eihän tuosta saa säännöllisiä aterioitakaan!
voisko kuitenkin jättää laittamatta tämmöset vähän ikävänpuoleiset kommentit? on kuitenkin aika suuri kynnys tulla laihdutus pinoon ja kertoa päivän syömiset ym, ei ehkä sitten kaipaa arvostelua siitä. toki hyviä,asiallisia vinkkejä ja kannustamista voi varmasti jokaiselle antaa.
 
No hei


Eli eilen pyöräilin 30km, 1h 15min meni aikaa, tuntu tosi raskaalta lenkki :| Kotiin kun tulin niin söin ja oksensin :x :/

Nyt olo jees, ja ruokakin pysyy sisällä :wave:

Aih ja eilisen syömiset,

Aamupala:
2kuppia kahvia kermalla, omena

Päivällinen:
Kukkakaali, olisko ollut ainakin 500gr painoa?, 2 naudan ulkofilepihviä, kurkkua

Välipala omena, nektariini ja 2 kuppia kahvia


Iltapala munakas, 2 tomaattia, reilu pätkä kurkkua ja pieni paprika, ja siis nämä yrjösin :x
 
Eiköhän se piisaa et kerran viikossa aloitetaan uus ketju. Ohan noi vauvakuume ketjutkin vaikka kuinka pitkiä (70+ sivuisia)... Mitä se ny sitte haittaa vaikka sivuja onkin paljon.

Okkej... Eilen illalla alkas eka kerran tuntumaan että tarvis syödä enemmän kun pää tuntuu höppänältä, sama tänä aamuna. Eilen tosin sisällytin kaloreihin myös Dominokeksin ja pätkiksen, joilla ei kaloreihin nähden kauaa jaksa.

Aamupala:
2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
2 näkkäriä + flora 60%, saunapalvikinkkua ja aamupalajuustoa

Lounaaksi taidan vetästä eilistä riisi-jauhelihamössöä. Huonoa ruokaa sinänsä että kaloreja tulee paljon pienellä annoksella, kun sinne vattaan pitäs kuitenkin jotain täytettäkin saada ettei kurni.
Light Pepsi on ihan siedettävää makeaa kun ostaa vain ½l pullon kerrallaan ja juo mukista ettei pullo ole auki vähän väliä. Lightit on vähänkin lemmehtyneenä ihan :x

Tänään taitaa mennä kalorit yli rennosti kun menen illalla leffaan kaverin kanssa. Siellä en ala kärvistelemään kun kerrankin lähden jonnekin :kieh:
 
tuli muuten mieleen että teille jotka kans taistelette makeenhimon knassa..niin syökää mehujäätä!mä just äsken söin ässämix mehujään..ja mä kun noilla pisteillä tiputan niin ei mennyt kuin 1,5p..ja päivässä saan syödä 22 pistettä..ei paha mun mielestä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No hei


Eli eilen pyöräilin 30km, 1h 15min meni aikaa, tuntu tosi raskaalta lenkki :| Kotiin kun tulin niin söin ja oksensin :x :/

Nyt olo jees, ja ruokakin pysyy sisällä :wave:
Hui! :eek: miten se silleen? oliko huono-olo kun pyöräilit? olisit hyvä ihminen alottanu vähän keveemmällä lenkillä tai lopettanu matkan kesken :hug:
Mä olen aika kova liikkumaan muutenkin, että mulle ihan normaali, en mä tiedä, tuntu alusta asti kun olis tervassa polkenut,. ehkä se vaikutti että en musitanut syödä oikein mitään ennen lähtöä, ip klo 16 söin vähän ja klo 20lähdin. :/
 
Musta tuntuu, että söin eilen enemmän kuin listasin aiemmin. En vaan kuollakseni muista mitä..
Tänään olen ollut tarkempi. Aamulla puuro, ruisleivän pala kinkulla ja kurkulla, mehukeittoa.
Perhekerhossa sorruin pullan palaan.
Juuri vetäsin eilistä kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa... mutta uskokaa tai älkää, en ottanut pullaa vaikka oli kahviseuraa.. katsoin vain vierestä ja nyt toi "mun" pulla vieläkin tuijottaa tossa, mut antaa tuijottaa. En ainakaan syö sitä =) =) Kahvia menee monta kuppia päivässä, nyt jo viides kuppi menossa :whistle:
 
mä en jaksa kirjailla tänne syömisiäni, syön ihan normaalisti, mitä nyt sit ilalla yritän olla syömättä kuuden jälk.
luotan enemmän tohon liikuntaan kun sitä alan harrastaan niin samalla syöminenkin vähentyy..tänäänkin vielä synttäri jämiä syönyt :ashamed: noh, lupasinkin itelleni et ensi viikosta alkaen vasta. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
tuli muuten mieleen että teille jotka kans taistelette makeenhimon knassa..niin syökää mehujäätä!mä just äsken söin ässämix mehujään..ja mä kun noilla pisteillä tiputan niin ei mennyt kuin 1,5p..ja päivässä saan syödä 22 pistettä..ei paha mun mielestä!
ne tummat viinirypäleet!! :attn: :attn: terveellisiä ja taattu hyviä!
Vesimeloni kanssa hyvää.Tiedä sitten mitä se neste siinä tekee.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Huomijo! :attn: :attn: :attn:

Tän saa pidettyä suht lyhkäsenä kun jokainen siivoo omia "turhia" viestejään poies ketjusta. KAikki päiväliikunnat ja syömiset jätettäs mut niinkun ne turhat aiemmat (eiliset yms) siivottas. jokainen poistas omansa.

eiks vaan? :)
ja muroväittelyille oma ketju :)

mullapa on mustikkapiirakka uunissa..
Ei ollut tarkoitus mitenkään väitellä :ashamed:
Ajattelin muroja pieninä määrinä lähinnä karkin/sipsin korvikkeeksi.
Ehkä joskus aamu/ilta/välipalaksi.Kuitenkin noissa kuituja,vitamiineja,kalsiumia ja rautaa mukana.

 
Turkilmas
päivittelin taas listaa... Tunnin päästä parturiin, jippii!! Mulla oikeesti on niin että kun saa pientä piristystä ulkonäköönsä, niin se tsemppaa sitten tekemään lisää. Ja voitte olla varmoja että viimeiseen puoleen vuoteen on ollut aika hiljaista tuon ulkonäöstä huolehtimisen kanssa...

Nyt taidan ottaa kaiken ilon irti tulevista uusista hiuksistani ja niiden innoittamana kerätä vielä lisämotivaatiota laihikselle :).

Vielä ketjusta: mun mielestä myös kerta viikkoon, jos vaan mahdollista. Menee muuten ehkä liian sekavaksi kun on niin monta ketjua...
 
TAAS vasten tapojani kävin vaunulenkillä. Puoltoista kilsaa kilon painot molemmissa jaloissa teetti hieman töitä, mutta selvisin :p . Osasyy mun ulostautumiseen oli kyllä tuo vauva joka vaan vikisee ja vikisee koko ajan p*'**'le, meni hermot :ashamed: No, saatiinpa molemmat raitista ilmaa. Illalla lefalefalefaaa B)
 
juup tässä sitä syön pastaa tonnilan kera...ei kait mitään laihis ruokaa, mut en aio alottaakaan mitään ihme ruoka dieettejä...tiedän et jos alotan kauheella vauhdilla niin lössähdän muutaman päivän päästä :/ ja vielä ilalla jos tekis saman lenkin kun aamulla...hitsi kun entiedä vaan matkan tarkkaa kilsa määrää..mut viekkaisin 2,5km-3km :whistle:
 
Tänään oon syönyt:
- puuro
- pastaa & lohikastiketta & raejuustoa
- 2 suklaapatukkaa :ashamed:
- 1 eskimopuikko
- illalla syön ehkä ruisleivän lisukkeilla

Harmittaa vähän noi suklaapatukat, mutta kävin tänään aika pitkällä vaunulenkillä, joten ne kompensoivat toisiaan (siis liikkuminen ja suklaa ) :D

Huomenna en aio syödä mitään herkkuja B)
 
Tänään olen syönyt vasta sämpylän margariinin,juuston ja kurkun kera+ kahvia 3 kuppia rasvattoman maidon kera + vettä.

Kävin vajaa 1h 30 minuutin lenkin 8 km äsken. Teki hyvää.

Apuvälineinä on kalorilaskuri,energynet,oma ruoka ja liikuntataulukko, johon päivittäin merkitsen liikunnat, kalorivajeet ruoat ja niiden sisältämät hiilarit yms.

Lisäksi on sykemittari.

Jokaisen kävelylenkin mittaan tarkasti netin kautta,etten huijaa itseäni :)

Ja liikuntamuotoina siis on tällä hetkellä kuntopyörä, lenkit ja lihaskunto.

Ensimmäinen tavoite on pudottaa 5 kg.
 
Turkilmas
Kampaajalla käyty ja pojan matsissa käyty :). En mä sitten enää toista kertaa kerinnytkään lenkille päivällä kun väänsin sämpylöitä ja siivoilin kämppää. Mietin tässä että JOS mies ei lähde pyörälenkille, niin mä voisin lähteä koiran kanssa kahdestaan.

Tämän päivän syömisiä: aamulla taas 4 ruisleipää ja kuppi teetä, välipalaksi suklaapatukka :ashamed: , päivälliseksi lautasellinen hernekeittoa ja "välipalaksi" 3 sämpylää.

Iltapalaksi syön palan pannaria, johon laitoin sekaan kaurahiutaleita. Laitan ihan pikkuriikkisen vaan hilloa päälle, niin pysyy "terveellisenä".

Aika leipävoittoista siis jälleen ja pirun repsahdus tohon suklaapatukkaan |O . Toisaalta mä teen kyllä noista sämpylöistä melkoisen terveellisiä. Eli rasvana vähäinen määrä rypsiöljyä ja laitan taikinaan neljän viljan hiutaleita, seesamin- ja auringonkukansiemeniä sekä vielä luomuleseitä. Hyvää ja laittaa yleensä vatsankin toimimaan :p
 
juu en mä väitäkään että toi mehujää olis paras mahdollinen..mutta kyllä van välillä tekee mieli jäätelöä..niin silloin se on hyvä vaihtoehto!
mutta tänään just herkuttelin hunajamelonilla :p
 
mä en vieläkään ymmärrä mitä se haittaa vaikka tässä olis monta sivua? :ashamed: mutta oon kyllä poistellu... harmaat tosin ei pysty poisteleen.

tänään käytiin kaupassa pyörällä,ehkä sellanen 6km yhteensä että ei kovin pitkä lenkki mutta onkait seki parempi mitä istua autossa se aika :D eli tän päivän liikunnat ei sitten kovin hurjia ollu...ja sorruin kanelikierre kekseihinkin :snotty:
 

Yhteistyössä