läski äiti=läskit lapset ei pidä paikkaansa!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos itse on lihava niin yleensä kokkaa epäterveellist ruokaa. Lapset liikkuva yleensä paljon mutta nämä ruokailutottumukset heijastuvat myös myöhemmin.
miten niin? kun se tavan ruokakin lihottaa jos sitä syö liikaa. mitä teillä syödään?
Sorry nyt ei mennyt kaaliin?
tuo kohta.. miten niin yleensä kokkaa epäterveellistä ruokaa? koska edelleen.. se ihan tuiki tavallinen kotiruoka (keitot, laatikot jne) lihottaa jos niitä syö enemmän kuin tarvitsee.
Jos syö terveelliseti ja sen minkä tarvitsee, ei lihoa (jos ei ole kyse sairaudesta)

Kysyit myös mitä meillä syödään? .....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos itse on lihava niin yleensä kokkaa epäterveellist ruokaa. Lapset liikkuva yleensä paljon mutta nämä ruokailutottumukset heijastuvat myös myöhemmin.
miten niin? kun se tavan ruokakin lihottaa jos sitä syö liikaa. mitä teillä syödään?
Sorry nyt ei mennyt kaaliin?
tuo kohta.. miten niin yleensä kokkaa epäterveellistä ruokaa? koska edelleen.. se ihan tuiki tavallinen kotiruoka (keitot, laatikot jne) lihottaa jos niitä syö enemmän kuin tarvitsee.
Jos syö terveelliseti ja sen minkä tarvitsee, ei lihoa (jos ei ole kyse sairaudesta)

Kysyit myös mitä meillä syödään? .....
nii-in, mutta jos syö enemmän kuin tarvitsee niin lihoo. oli se ruoka mitä hyvänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos itse on lihava niin yleensä kokkaa epäterveellist ruokaa. Lapset liikkuva yleensä paljon mutta nämä ruokailutottumukset heijastuvat myös myöhemmin.
miten niin? kun se tavan ruokakin lihottaa jos sitä syö liikaa. mitä teillä syödään?
Sorry nyt ei mennyt kaaliin?
tuo kohta.. miten niin yleensä kokkaa epäterveellistä ruokaa? koska edelleen.. se ihan tuiki tavallinen kotiruoka (keitot, laatikot jne) lihottaa jos niitä syö enemmän kuin tarvitsee.
Jos syö terveelliseti ja sen minkä tarvitsee, ei lihoa (jos ei ole kyse sairaudesta)

Kysyit myös mitä meillä syödään? .....
nii-in, mutta jos syö enemmän kuin tarvitsee niin lihoo. oli se ruoka mitä hyvänsä.
Kuka sen ruuan antaa lapsille?

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos vanhemma ton lihavia niin yleensä lapsetkin.
Ja jos lapset lihoatva, niin vanhemmat mahdollistavat sen.

Edelleen ei puhuta sairauksita
Vai olisko se niin päin, että usein lihavilla lapsella on lihava vanhempi..eikä siis niin että aina lihavalla vanhemmalla lihava lapsi...jummaratko :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Kuka sen ruuan antaa lapsille?
mä en nyt enää ymmärrä mitä sä ajat takaa.
Jos vanhemma ton lihavia niin yleensä lapsetkin.
Ja jos lapset lihoatva, niin vanhemmat mahdollistavat sen.

Edelleen ei puhuta sairauksita
eli tää pyörii yhtä ja samaa. en jaksa enää vastata tähän kun sillä ei vissiin ole edes mitään merkitystä mitä sanoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos vanhemma ton lihavia niin yleensä lapsetkin.
Ja jos lapset lihoatva, niin vanhemmat mahdollistavat sen.

Edelleen ei puhuta sairauksita
Vai olisko se niin päin, että usein lihavilla lapsella on lihava vanhempi..eikä siis niin että aina lihavalla vanhemmalla lihava lapsi...jummaratko :xmas:
Riippuu siitä kumpi tarjoaa ruuan :LOL:

 
Voi pientä
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos vanhemma ton lihavia niin yleensä lapsetkin.
Ja jos lapset lihoatva, niin vanhemmat mahdollistavat sen.

Edelleen ei puhuta sairauksita
Vai olisko se niin päin, että usein lihavilla lapsella on lihava vanhempi..eikä siis niin että aina lihavalla vanhemmalla lihava lapsi...jummaratko :xmas:
Riippuu siitä kumpi tarjoaa ruuan :LOL:
Hei VILLIVIINI, kuten joku jo sanoikin että olet todella nolo :) Etkö ymmärrä edes hävetänäitä omituisia juttujasi? Veikö joku nätti pallero sun miehesi ;) Ethän sitä tietysti myönnä, mutta tämä lihavien viha on niin kummallista ja outoa, että jotain tällaista tässä on takana.

Hae itsellesi apua ja soita vaikka äidillesi murheistasi!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Normaalipainoinen kuitenkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina jokin syy näissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
En tiedä miksi olet heti niin puolustelevalla kannalla. Sanoin, että äidit antavat suunnan lapsen ruokailutottumuksille. Niinhän se usein (99% on) äidit kokkaa koko perhaan ruuan (usemmiten).

Jos itse on lihava niin yleensä kokkaa epäterveellist ruokaa. Lapset liikkuva yleensä paljon mutta nämä ruokailutottumukset heijastuvat myös myöhemmin.
Eiköhän jokainen puolustaudu kun ilman syytä sormella osoitellaan? Meillä syödään terveellistä, tavallista kotiruokaa (jos et usko niin älä ), sillä en halua että lapsemme joutuvat kokemaan nämä ylipainon kirot. Kilot ovat kertyneet vain iltamussutuksista.
Sitä en sano, etteikö jossain toisessa perheessä tehtäisi toisin, muttei kuitenkaan kannata yleistää, että lihava äiti lihottaa lapsensakin.
Hyvä Åsa, puhut asiaa!
Taitaa olla tämä villiviini hieman kärttyisä jostain syystä lihavia ihmisiä kohtaan ;) Taitaapi tuntea jonkun hyväntuulisen, sosiaalisen ja iloisen pulleron, jolla pyyhkii hyvin kaikin puolin :)
arg!! olemme huolissamme teidän lihavien terveydestä ja hyvinvoinnista ja te vastaatte näin ! :headwall: :headwall:

vika on teissä, Teissä ITSESSÄNNE. Lihavuuden kaava on helppo: syö enemmän kuin kuluttaa. piste.

minä en ainakaan halua elää elämääni edes pyöreähkönä. se vaatii työtä ja itsekuria. joka ikinen päivä. :heart:
VARMAANKIN tässä on kyseessä vain SYVÄ huoli lihavien terveydestä ja hyvinvoinnista :D Juujuu, ja lehmätkin lentää?
Tämä on sellaista terveysnatsismia tyypillisimmillään. Naamioidaan omaa pahaa oloa naamioituun vidduiluun. Ihanaa, kun joku ihminen on alempana ja saa kokea ylemmyydentunnetta? Kun ei oikeassa elämässä, niin sitten virtuaalisille lihaville? Niille, joista ette edes tiedä yhtään mitään :D :D Salli mun nauraa.
Pateettista.
kokeilisit elämää hyväkroppaisena, niin ymmärtäisit.

elämä vaan on helpompaa, kivempaa ja hauskempaa hoikkana. usko mua. molemmat nähneenä sanon. tosin en kansanterveyslaitoksen sun muiden ylipainorajoja rikkonut, mutta oma olo oli jossain vaiheessa ällöttävän pulska joten täytyi ottaa itseään niskasta kiinni. ja tunnen myötähäpeää ja (nyt joku sanoo että sääli on sairautta, mutta en muutakaan synonyymiä voi keksiä) sääliä ylipainoisia kohtaan, kun voin kuvitella vain kuinka ällö ja raskas olo heillä mahtaa koko ajan olla.

ja mikä TÄRKEINTÄ ettei opeta niille lapsilleen sitä ylensyömistä. :saint:
 
Turkilmas
Siis sehän on selviö että vanhemmat ovat syyllisiä TERVEEN lapsen ylipainoon (siis jos ei ole mitään sairautta tai muuta tekijää taustalla). Mutta ei todellakaan ole automaattista että ylipainoisilla vanhemmilla olisi ylipainoisia lapsia.

On myös selviö että kaikki ylipainoiset eivät ole sitä ruoan vuoksi. Mä ainakin ihan aidosti ja oikeesti olen läski siitä kaikesta mätöstä jota vedän. Ja se mättö ei ees maistu niin hyvältä jos sitä ei tee salassa. Tai vielä pahempaa: jos joutuu jakaa mättönsä toisen kanssa. Eli meillä lapsiparka saa nannapussinsa perjantaisin, eikä sillä ole aavistustakaan mitä äitinsä vetelee iltaisin kun poika nukkuu tai päivisin kun poika on koulussa...

Ruoka on meillä ollut aina normaalia kotiruokaa ja joskus jopa hyvinkin kevyttä ja terveellistä.
 
Rukoilijasirkka
Totta on, se ei pidä paikkaansa. Joillain lihavilla vanhemmilla voi olla tosi pikkuruiset ja hoikat mukulat, mikä tarkottaa varmaan sitä, että syödään terveellistä ruokaa mut aikuiset ehkä illalla hemmottelee itseään.
 
Ei se pidä paikkaansa, eikä myöskään se että lihavat ihmiset ovat kaikki lihonneet sipseillä ja pullan mussutuksella. Kyllä sitä lihoo ihan tavallisellakin ruoalla jos se maistuu liian hyvältä. Eli ovatko hyvät ruoanlaittajat sitten automaattisesti lihavia :whistle:
 
olen nähnyt sen toisenkin puolen. Teini-ikäinen kaikin mittarein normaalipainoinen urheilijatyttö, joka sai kärsiä kuivakan maratoonariäitinsä terrorista. Tytön syntymäpäivillä äiti kielsi tyttöä ottamasta kakkua, sillä hänen mukaansa tytöllä oli painoa jo nyt liikaa (bmi 22). Sen sijaan tyttö sai yhden salaatinlehden sekä kolme miniporkkanaa. Ruokaa äiti laittoi tytölle kahvikuppilautaselle (siis siihen pienimpään mahdolliseen) jne jne. Onneksi tytön isovanhemmat lopulta puuttuivat rajusti ja järkähtämättömästi tilanteeseen. Tulee vaan mieleen, että mitä näissä kaikista fanaattisimmissa perheissä tapahtuukaan neljän seinän sisällä....

Meillä viisihenkinen perhe. Kolme lasta ja mies ovat kaikki laihoja (bmi:t 20 tieoilla), minä, äiti sen sijaan olen läski. Meillä syödään terveellistä ruokaa, jota MINÄ teen. Joka ikinen päivä ruuan kanssa on myös erilaisia raasteita ja salaatteja. Lapset ja mies urheilevat. Minä olen läski yksinkertaisesti siitä syystä, että syön tuon terveellisen ruuan lisäksi uskomattoman määrän suklaata - SALAA. Uskoisin, että mun paino laskisi tosi nopeaan tahtiin, jos vain saisin jätettyä makeat pois ja pääsisin taas liikuntaan kiinni. Mutta, oisko sitten parempi keino kerta rykäisyllä sokerit pois vai asteittainen vähentäminen? Mulla on eräs liikuntatavoite ensi heinäkuuksi, joten tässä on lähdettävä tekemään jotain.
 
vieras
Tulkaa lahtaamaan, olen läski ja mä oon liian huono äiti lapsilleni. Lapset pitää ottaa huostaan ja antaa perheeseen jossa ei keitetä normaalia kotiruokaa ja jossa vanhemmat on läpipaskoja, et lapsi oppii oikeat ruokatottumukset. Mut voi viedä lobotomiaan, eiköhän sillä tämä mun kamala läskisairaus lopu kun ei enää ajatuksetkaan luista.
 
Minä olen lihava, mutta se ei johdu epäterveellisestä kotiruoasta, vaan siitä mitä syön sen lisäksi. Eli lähinnä suklaata, sen kaikki voivat arvata mitä tapahtuu kun syö levyn päivässä (lähes) ;) Mutta lasteni ruokailuun ei vaikuta mitenkään se, mitä syön silloin kun lapset nukkuvat. Meillä on siis normaalipainoisia lapsia ja heille yritän antaa hyvän esimerkin ruokailutottumuksista. Siis aterialla lautasmalli, säännölliset ruoka-ajat joiden välissä ei napostella (paitsi minä iltaisin kun lapset eivät näe, kuten jo kerroinkin) ja janojuomaksi vettä. Herkkuja kohtuudella.

Ei se, että on läski, tarkoita sitä ettei tietäisi miten syödään terveellisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä olen lihava, mutta se ei johdu epäterveellisestä kotiruoasta, vaan siitä mitä syön sen lisäksi. Eli lähinnä suklaata, sen kaikki voivat arvata mitä tapahtuu kun syö levyn päivässä (lähes) ;) Mutta lasteni ruokailuun ei vaikuta mitenkään se, mitä syön silloin kun lapset nukkuvat. Meillä on siis normaalipainoisia lapsia ja heille yritän antaa hyvän esimerkin ruokailutottumuksista. Siis aterialla lautasmalli, säännölliset ruoka-ajat joiden välissä ei napostella (paitsi minä iltaisin kun lapset eivät näe, kuten jo kerroinkin) ja janojuomaksi vettä. Herkkuja kohtuudella.

Ei se, että on läski, tarkoita sitä ettei tietäisi miten syödään terveellisesti.
aamen
 
Alkuperäinen kirjoittaja RoSMo:
No juu, ei meillä ainakaan! :D

Eikä meillä, mihin mahaan ne syö kun ovat tollasia laiheliineja... meidän suvun geenit ilmeisesti miesten puoleiset kun mun veljet on pitkiä ja laihoja kans ja mä olen perinyt nää naisten geenit eli levee lantio jne. :D
 

Yhteistyössä