läski äiti=läskit lapset ei pidä paikkaansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Aika usein kuitenkin. Samaa ruokaa kun tupaavat syömään.
syökö läskit siis vain epäterveellistä? mä veikkaan et monella (kuten itsellä) ongelma on annoskoot, välipalat (eli napostelu) ja monella meillä äidillä se että jumitutaan sohvalle lasten mentyä nukkumaan ja herkutellaan.
 
asiak
Ja seuraavaks täällä joku väittää, että painaa 100 kiloa, mutta ei syö juuri mitään.

Läskeillä on usein sellainen harha, että syövät muka vähän. Sitten kun itse laihana vertaa syömismääriä, niin huomaa selvästi, että määrät on toooosi paljon isompia ja kaiken maailman munkkia vedetään turpaan lähes päivittäin.

Normaalikin ruoka lihottaa, jos sitä syödään yli tarpeen.
 
Siis en ymmärtänyt?

Eikö tuo juuri kuvaamasi tarkoita epäterveellisesti syömistä??!

Tarkoitan itse: Yleensä äidit huoehtivat koko perheen ruokailusta. Jos äidit syövät epäterveellisesti niiin usein koko perhe.

 
äitiliini
Voi olla että pitääpi paikkaansa ettei läski äiti ole yhtä kuin läski lapsi, mutta harvemmin laihoilla tai normaalipainoisilla vanhemmilla läskejä lapsia näkee. (ennen kuin lapset ovat jonkun vuoden käyneet koulua)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
ettäs tiiätte |O
no ei tietenkään ole.

Ihmisiä tuntuu huolestuttavan tämä ylipainoisten ihmisten, sekä aikuisten että lasten määrä, ja se on hyvä. On syytäkin huolestua.

Tosin on TODENNÄKÖISEMPÄÄ että lapsi on lihava jos vanhemmat ovat. Ja sehän on tietenkin kaikkien SURULLISINTA koska lapsi ei ole itse voinut ohjailla ruokatottumuksiaan vaan on oppinut ne vanhemmiltaan.

HYVÄ, jos sinun lapsesi ovat omaksuneet terveelliset ruokatottumukset omasta ylipainostasi huolimatta. :flower:
 
Häh
Koko viikon on ollut otsikkoa läskeistä äideistä, mahtaa olla jollain kovasti hampaankolossa jotain lihavaa naista kohtaan ;)

Mua ei yhtään haittaa esmes ihmiset, joilla on silmälasit vaikka rumia ovatkin. Eihän se mun murhe ole eikä tulisi mieleenikään täällä heistä joka päivä otsikkoa laittaa! Koittakaahan käyttäytyä asiallisesti pikkulikat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Siis en ymmärtänyt?

Eikö tuo juuri kuvaamasi tarkoita epäterveellisesti syömistä??!

Tarkoitan itse: Yleensä äidit huoehtivat koko perheen ruokailusta. Jos äidit syövät epäterveellisesti niiin usein koko perhe.
syömisessä ei tarvitse olla vikaa jos syö liikaa. se on sama mitä syö jos syö enemmän kuin kuluttaa. meillä lapset syö vain ruoka-aikaan ja ihan normi ruokaa.. mut sit minä syön mahdollisesti jotain ruokailujen välissäkin vaikka olen syönyt sitä samaa tavallista kotiruokaa kuin lapsetkin. annokset vaan on tietty isoja.
 
Mun täytyy nyt kyllä vielä avautua ja tehdä tunnustus :xmas:
Me syödään ihan normaalia, tavallista kotiruokaa koko perhe. Muilla perheenjäsenillä ei ole grammaakaan ylipainoa, paitsi minulla. Minulla on inhottava tapa napostella kaikkea vaikkei edes olisi nälkä. :/ Kun lapset nukahtaa niin on ihana mennä jumittaa sohvalle herkuttelemaan. :ashamed: Pliis, heittäkää mulle kaksin käsin saavilla itsekuria! :snotty: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Siis en ymmärtänyt?

Eikö tuo juuri kuvaamasi tarkoita epäterveellisesti syömistä??!

Tarkoitan itse: Yleensä äidit huoehtivat koko perheen ruokailusta. Jos äidit syövät epäterveellisesti niiin usein koko perhe.
syömisessä ei tarvitse olla vikaa jos syö liikaa. se on sama mitä syö jos syö enemmän kuin kuluttaa. meillä lapset syö vain ruoka-aikaan ja ihan normi ruokaa.. mut sit minä syön mahdollisesti jotain ruokailujen välissäkin vaikka olen syönyt sitä samaa tavallista kotiruokaa kuin lapsetkin. annokset vaan on tietty isoja.
usein vaan äidin ruokatottumukset periytyvät lapsille. Äiti näyttää esimerkkiä.

 
vieras
Ei tietenkään voi mennä yksi yhteen ja kuten nöppönen kirjoitti joillain äideillä (miksei isilläkin) nuo kilot kertyvät ylimääräisistä naposteluista. Vaikka siis perheen normaaliruoka olisi hyvää ja terveellistä eikä lihottavaa.

Kuitenkin usein tapaa perheitä ja jopa sukuja joissa kaikki jäsenet ovat selvästi ylipinoisia. Oma lapsuudenperheenikin on tällainen. Äiti ja isä olivat ylipainoisia ja lapsina oltiin kaikki pyöreitä. Liikuntaa ei harrastettu ja sitä väheksyttiinkin. Kunnon ruuan sijasta syötiin herkkuja, kaikkea rasvaista, makeaa ja epäterveellistä. Mulla kävi säkä kun nuorena löysin urheiluhenkisiä kavereita ja aloin treenaamaan heidän kanssa pistäen samalla ruokaremonttia pystyyn. Pakko sanoa että vaikea oli kotona noudattaa terveellistä ruokavalioa mutta kuitenkin sain ylikilot pois ja myöhemmin olen oppinut itse syömään ja laittamaan terveellistä ruokaa, liikkuminen seuraa mukana. Omat lapset eivät ole lihavia vaan ihan normaalipainoisia, hoikkiakin ja paljon liikkuvia.

Vanhempani ovat yhä lihavia, samoin kaksi sisarustani ja heidän perheensä. Mielestäni näillä kaikilla ylipainon syynä on perheen ruokakulttuuri ja liikkumattomuus. Helposti olisin voinut itsekin mennä samaan ansaan. Itse perheeni perustelee ylipainoaan sillä että se kulkee geeneissä, siksi kaikki ovat läskejä. Olen se ainoa jolta tuo geeni hyppäsi ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mun täytyy nyt kyllä vielä avautua ja tehdä tunnustus :xmas:
Me syödään ihan normaalia, tavallista kotiruokaa koko perhe. Muilla perheenjäsenillä ei ole grammaakaan ylipainoa, paitsi minulla. Minulla on inhottava tapa napostella kaikkea vaikkei edes olisi nälkä. :/ Kun lapset nukahtaa niin on ihana mennä jumittaa sohvalle herkuttelemaan. :ashamed: Pliis, heittäkää mulle kaksin käsin saavilla itsekuria! :snotty: :D
Täältä tulee...monta saavia haluat :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Aika usein kuitenkin. Samaa ruokaa kun tupaavat syömään.
syökö läskit siis vain epäterveellistä? mä veikkaan et monella (kuten itsellä) ongelma on annoskoot, välipalat (eli napostelu) ja monella meillä äidillä se että jumitutaan sohvalle lasten mentyä nukkumaan ja herkutellaan.

annoskoot. Ihminen tarvitsee yllättävän vähän polttoainetta, me vain totutamme vatsamme ja mielemme aina enempään.

tämä on ihan totta. minä huomasin jossain vaiheessa että söin (pituus156cm)saman verran , ellen jopa enemmän, kuin entinen puolisoni (186cm). :xmas: :xmas: enkä ole koskaan ollut mikään karkki- tai suklaahullu, joten ihan ruoalla tuli ainakin minulle nuo, jo tähän päivään mennessä onneksi pudotetut kilot. =)

minä, joka en siis aivan luonnostaan ole hoikka, olen sitä mieltä, että elämä on jatkuvaa painonhallintaa. karu totuus. et voi syödä kaikkea mitä tekis meili. aina täytyy olla "pienessä nälässä!" :ashamed: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Koko viikon on ollut otsikkoa läskeistä äideistä, mahtaa olla jollain kovasti hampaankolossa jotain lihavaa naista kohtaan ;)

Mua ei yhtään haittaa esmes ihmiset, joilla on silmälasit vaikka rumia ovatkin. Eihän se mun murhe ole eikä tulisi mieleenikään täällä heistä joka päivä otsikkoa laittaa! Koittakaahan käyttäytyä asiallisesti pikkulikat.
Onkohan jonkun rouvan mies lähtenyt läskin matkaan ja se vääryys nyt kostetaan kaikille punkeroille :whistle:
Meillä kaikki muut ovat normaalipainoisia -paitsi minä (vielä ). Tiedän mistä se johtuu ja täten voin asiaan vaikuttaa.

ps. rillipäät on monesti tyylikkäitä (jotkuthan hankkivat pelkät pokat ilman vahvuuksia, asusteeksi siis), enkä puhu nyt vain itsestäni :xmas:
 

Yhteistyössä