Lämmin ruoka ei kelpaa

Meidän parivuotias lapsemme ei suostu syömään minkäännäköistä lämmintä ruokaa, ei vaikka mikä olisi. Kaikki maut kelpaavat, vaan ruoka ei mene alas. Mitä tehdä? Ainoa keino taitaa olla huudattaa lasta ja pitää nälässä pari päivää...Lapsi on kaikin puolin terve, reipas ja kasvaa hyvin, mutta "syömättömyys" huolettaa. Leipää, muroja, mysliä, vihanneksia, maitoa ja jogurttia menee, mutta ei mitään lämmintä!
 
Mun 30-v mieheni on samanlainen vieläkin, heh! Ruoka pitää olla kuulemma kylmää, että sen voi huoletta ahmia...

Eli sama neuvo mullakin kuin edellisillä. Mitä tuota kiusaat itseäsi tai lastasi, anna ruuan jäähtyä lautasella kylmäksi ja anna se vasta sitten, jos kerran silleen maistuu.

Voihan olla kyse esim siitä, että lapselle on tulossa hampaita, jolloin lämmin ruoka sattuu ikeniin. Meillä hampaiden tulo vaikutti 3 viikkoakin ennen hampaan puhkeamista just tälleen, ettei lämmin maistunut, mutta kylmä helpotti kipua ikenissä.
 
Jos toi kylmä ruoka ei tehoa,niin anna olla syömättä lämmintäruokaa. Meillä poika vajaa 1v. ei yx päivä suostunu syömään lämmintäruokaa ollenkaan. Sylki pois vaan. Puuron kyllä söi illalla ja jogurtin päivällä mutta muuta ei. Annoin olla ja seuraavana päivänä meni jo vähäsen lämmintäkin! Kyllä se lapsi syö sitten kun on nälkä, ei se pakottaminen auta asiaa.
 
pp2
Meidän tytöllä kesti tuo vaihe aika pitkään. Vähän jo huolestuinkin, mutta kyllä se ohi meni. Kesti varmaan yli 2 kk kun ei oikee ruoka maistunut. Jugurtti, leipä, puuro, piimä ja viinirypäleet kelpas. Ihan terveeltä vaikuttaa. Ota rauhallisesti vaan.
Mä päätin yks kerta että leipää ei anneta enne kuin ruokaa on syöty ja näin teemme edelleen. Nyt se lusikka ja itse syöminen kiinnostaa niin paljon että ei aina edes halua leipää.
 

Yhteistyössä