Lähtisitkö ulkomaille rv 30?

Mahdollisuus olisi lähteä miehen kanssa kahdestaan,mutta hiukka mietityttää et uskaltaako lähteä.sairaskuluvakuutus ei korvaa raskauteen liittyviä hoitoja jos jotain sattuisi,sitten lennot mietityttää eikä vatsatautikaan kiva olisi.

Lähteäkö vaiko ei?
 
En - mutta se johtuu ihan siitä, ettei kukaan lääkäri kirjottas mulle sitä todistusta :D Kaikissa kolmessa raskaudessa oon ollu supistusten takia saikulla jo tossa vaiheessa ja kohdunsuu alkanu aueta jne. jne. jne.
Omalla raskaushistorialla en uskaltas lähtee.
 
kupla-77
Minä olin Köpiksessä noilla viikoilla. Sain lääkäriltä lentoluvan ja voin muutoinkin hyvin niin menin. Hoidetan sut ilman vakuutustakin jos tilanne tulee. Itse lähtisin uudelleen jos olisi sama tilanne. Nyt jätin matkan jo aiemmin väliin kun voin huonosti.
 
menia
Riippuu vähän paikasta.. Jos jonnekin ruotsiin tms tuttuun maahan pitäisi lähteä, voisin mennäkin, mutta en minnekään missä en osaisi paikallista kieltä tai hygieniataso arveluttaisi. Samoin riippuis vähän siitä, minkälaisia aikaisemmat synnytykset on ollu.
Eikä lentoyhtiötkään kyllä kovin mielellään ota viimeisten viikkojen aikana enää lennoille.
 
Lähtisin, ja olinkin viime elokuussa rv32. Kaikki meni hyvin, ei mitn probleemaa. Kannattaa pyytää englannin kielinen todistus raskaudesta ;) mulla ei sitä ollu, niin lentokentällä tätit vähän mutisi siitä.. en hoksannu ite pyytää sitä, ja neuvolalääkäri kirjoitti suomen kielisen..

niin ja juurikin kreikassa oltiin.
 
Lähtisin!!! Ja etenkin Kreikkaan...kolmella Kreikanmatkalla oonkin raskaana ollu, tosin viikkoja ollu enimmillään reilu 20 mutta jos raskaus olis sujunu hyvin niin kyllä vielä noillakin viikoilla lähtisin B) =)
 
En välttämättä uskaltais. Ainakaan Viroa pidemmälle :D Itse olin viikolla 22 etelässä, silloin ei vielä mitään fyysisiä raskausoireita ollut, mutta piakkoin sen jälkeen alkoi ilmaantumaan pahoja liitoskipuja yms. Mutta jos sulla hyvä olo ja tunnet että jaksat, mikset lähtisi? :) Vaikka periaatteessa voisi raskaus jo tuolloin käynnistyä, niin eihän se kuitenkaan kovin todennäköistä ole.
 
En lähtis enää +30 viikoilla..Kävin tenskulla olemassa viikon rv23 ja seki oli ihan tarpeeks..Minä en ainakaa pystyny nauttimaan lomasta samalla lailla kun ei raskaana, jo pelkkä koneessa istuminen oli inhaa..Siihen sitte päälle tosiaan se ruokakyttäys, kuumuus jne jne..Ei kiitos enää ikinä..
 
heissan
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli Kolmelle:
kreikkaan kun lento niin lyhyt ja jo suht lämmintä.Olisi kiva irtiotto ennen vauvan syntymää,ennestään 3 tanavaa 9,5,ja 3 vuotiaat.
kävisin lääkärin tarkastuksessa ensin ja jos kaikki olisi ok ja jos olo olisi hyvä niin lähtisin!!
 
heissan
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli Kolmelle:
kreikkaan kun lento niin lyhyt ja jo suht lämmintä.Olisi kiva irtiotto ennen vauvan syntymää,ennestään 3 tanavaa 9,5,ja 3 vuotiaat.
kävisin lääkärin tarkastuksessa ensin ja jos kaikki olisi ok ja jos olo olisi hyvä niin lähtisin!!
niin ja tosiaan itse olen nyt rv28 raskaana :) ja odotan kolmatta.. eli jos itselle tulisi tuollainen mahdollisuus niin toimisin nuin!
 
vieras
Mä olin juuri vko:lla 29+ eikä mitään ongelmia. Ei paikanpäällä eikä lentokoneessa.. Sen jälkeen onkin sitten enemmän vaivaa tullut. Ihan omien tuntemusten mukaan menisin!
 
Riippuu siitä, millä viikoilla on aiemmat lapset syntyneet - jos on tapana synnyttää ennenaikaisesti niin en lähtisi, muuten kyllä.

Esikoista odottaessani lähettiin viimeisillä raskausviikoilla automatkalle baltian maihin, eikä ollut ongelmia.

 
Ekassa raskaudessa rv 23 oltiin Kanarialla ja toisssa raskaudessa rv 30 (muistaakseni) Tukholmassa (lentäen).

Euroopassa matkaavien kannattaa hankkia myös Eurooppalainen sairaanhoitokortti. Maksuttoman kortin saa Kelasta ja sen verkkosivuilta. Kortilla saat lääketieteellisistä syistä välttämätöntä sairaanhoitoa oleskellessasi tilapäisesti EU- tai ETA-maissa tai Sveitsissä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/040504143116MH
 
Rantalomalle en lähtis, saati minnekään Thaimaahan. Käväisin Ruotsissa laivalla rv. 32, enkä ajatellu hetkeäkään, ettenkö voisi lähteä. Poika syntyi rv.35, että hilkulle meni, mutta enhän mie sitä voinut tietää.

Sairasvakuutuskortti, josta Kata76 jo puhuikin, on hyvä ratkaisu. Sillä saa paikalliseen sairasvakuutushintaan (kuten paikallisetkin) tarvittavan sairaanhoidon. Tosin monessa maassa sairaanhoito maksaa mansikoita verrattuna Suomeen. *muoks* ja esim. Turkissa sairaanhoito pitää maksaa _etukäteen_, muuten ei oteta sairaalaan sisään ollenkaan.
 

Yhteistyössä