Lähtisitkö nuhaisen ja yskäisen lapsen kanssa kaupungille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ikää tenavalla 1 v. Istuisi rattaissa, mutta aikaa reissulla menisi varmaan 2-3 tuntia. Muuten ihan virkku, mutta nuha on melko kova, ja yskii välillä röhäisen kuuloisesti.
Olen tässä nyt kahden vaiheilla, huomiselle on sovittu kaupunkireissu pitkänmatkan tutun kanssa, jota harvoin näen. Mutta en tiedä, että jäisinkö kuitenkin kotiin, jotta lapsi saisi sairastaa rauhassa.
 
-
No itse asiassa lähdinkin ja nyt lapsella kuumetta ollut jo edellisestä illasta asti 38,7 mutta luulenpa että vaikka ois sisällä pysyttykin niin kuume ois tullut siltikin.
 
ei nuha ja yskä estä liikkumasta. riippuu yleiskunnosta.
mut näköjään olettekin jo ollut, kyllä se kuume olis noussut jos on noustakseen vaikka olisitte kotiin jääneetkin! jos meil olis tuo tilanne, et lapsi nuhassa ja yskässä (virkeä) ei kuumetta, niin en minä kotiinkaan sitä kuumetta jäisi odotteleen jos jotain menoa olis. et must et oo mitään väärää tehnyt!
 
Vieras
Toivottavasti tutullasi ei ollut lapsia mukana. Ne ovat nimittäin kipeänä parin päivän päästä.

Enkä minä olisi missään nimessä lähtenyt sairaan lapsen kanssa liikenteeseen. Kyllä sairaan on parasta olla kotona, vaikka lapset harvemmin lepäilevät kipeänä ollessaan, mutta ovatpahan rauhallisessa ympäristössä.
 
no joojoo
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Toivottavasti tutullasi ei ollut lapsia mukana. Ne ovat nimittäin kipeänä parin päivän päästä.

Enkä minä olisi missään nimessä lähtenyt sairaan lapsen kanssa liikenteeseen. Kyllä sairaan on parasta olla kotona, vaikka lapset harvemmin lepäilevät kipeänä ollessaan, mutta ovatpahan rauhallisessa ympäristössä.
Meinaatko että kipeäksi tulee vain jos näkee jonkun joka on kipeänä?

Siellä kaupungilla on tasan takuulla enemmän pöpöjä mistä voi tarttua ties mitä kuin yhdessä lapsessa.

Tuota mä en ymmärrä että pitäisi nuhassakin eristää muista ihmisistä.
Mun lapseni ovat olleet useasti kipeiden lasten seurassa ja kummallakaan ei ole neljän vuoden aikana ollut yhtään kunnon flunssaa.

Eikä tietääkseni ollut ap, joka oli jo käynyt kaupungilla.
 
no joojoo
Ja jos ei ole sänkypotilas, miksi pitää olla kotona?

Jos ei kaupungilla olosta ole mitään vaaraa (miksi olisi) niin miksi ihmeessä pitää pysyä neljän seinän sisällä?

Jäätkö aina itse kotiin pienessä nuhassa?
Lapsella on jopa mahdollisuus nukkua vaunuissa niin mikä siinä on niin väärin?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no joojoo:
Ja jos ei ole sänkypotilas, miksi pitää olla kotona?

Jos ei kaupungilla olosta ole mitään vaaraa (miksi olisi) niin miksi ihmeessä pitää pysyä neljän seinän sisällä?

Jäätkö aina itse kotiin pienessä nuhassa?
Lapsella on jopa mahdollisuus nukkua vaunuissa niin mikä siinä on niin väärin?
Meillä poika saa heti kaikki pöpöt ja on flunssassa 3 vkon välein, joka menee sitten aina korviin. En todellakaan halua, että esim. perhekahviloihin yms. tuodaan sairaita lapsia. Toki niitä pöpöjä tarttuu mistä vain, mutta että ehdoin tahdoin tuodaan sairaita lapsia tapaamaan terveitä! Ei ei ei!! Ajatelkaahan muitakin ihmisiä, kuin itseänne.

Ymmärrän, että se on tylsää istua neljän seinän sisällä, mutta tylsää se on muistakin!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no joojoo:
Ja jos ei ole sänkypotilas, miksi pitää olla kotona?

Jos ei kaupungilla olosta ole mitään vaaraa (miksi olisi) niin miksi ihmeessä pitää pysyä neljän seinän sisällä?

Jäätkö aina itse kotiin pienessä nuhassa?
Lapsella on jopa mahdollisuus nukkua vaunuissa niin mikä siinä on niin väärin?
Ja kyllä, AINA kun lapsi on nuhassa, niin olemme kotona. Jos lapsi ei ole kuumeessa, niin hän nukkuu kyllä ulkona, mutta muita lapsia emme silloin tapaa.
 
vieras
Ja saahan siinä kaupungilla olessa sentään raitista ulkoilmaakin välillä mikä on ihan hyvä flunsasena ja minä olen ihan samaa mieltä että kyllä se kuume olisi noussut vaikka olisitteki pysyneet sisällä.

Mutta hauska lukea kun eka kysytään että lähtisittekö niin kaikki on sitä mieltä että joo tottakai, mutta sitten kun aloittaja tunnustaa että he lähtivät ja kuume nousi niin sitten yhtä-äkkiä kaikki onkin sitä mieltä että minä en olisi ainakaan lähtenyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no joojoo:
Ja jos ei ole sänkypotilas, miksi pitää olla kotona?

Jos ei kaupungilla olosta ole mitään vaaraa (miksi olisi) niin miksi ihmeessä pitää pysyä neljän seinän sisällä?

Jäätkö aina itse kotiin pienessä nuhassa?
Lapsella on jopa mahdollisuus nukkua vaunuissa niin mikä siinä on niin väärin?
Ja kyllä, AINA kun lapsi on nuhassa, niin olemme kotona. Jos lapsi ei ole kuumeessa, niin hän nukkuu kyllä ulkona, mutta muita lapsia emme silloin tapaa.
Joillakin lapsilla vaan kun tahtoo olla pientä nuhaa syksystä kesään ja monilla aikuisillakin niin tulee aika rankkaa olemaan kun koko ajan pitää olla pois ihmisten ilmoilta, mutta jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkeen.
Toki ymmärrän että on ikävää kun oma lapsi saa nuhan toiselta nuha nenältä jonka äiti on raahannut kerhoon.

 
naksu
En lähtis jos lapsi on vielä toipilas.Kuume ei ole se ainoa kriteeri minkä mukaan jään kotiin lasten kanssa. Pelkkä nuha ei estäis mutta jos on yskääkin kannattaa vielä olla rauhassa kotona. Helposti iskee noi jälkitaudit eli korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus jos ei malta sairastaa rauhassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites näitten vanhempien pitäisi toimia joiden lapsilla on nuha syksystä kesään? Eikö se ole aika rankkaa jos joutuu puolet vuodesta vältelemään muita ihmisiä?
Mun käsittääkseni se ei aina ole sitte semmosta tarttuvaa nuhaa jos on jatkuvasti? esim mulla itelläkin alkaa niiskuttamaan talvella ulkosalla eikä se taida tarttua keneenkään jos minä saan flunssanoireita kylmästä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites näitten vanhempien pitäisi toimia joiden lapsilla on nuha syksystä kesään? Eikö se ole aika rankkaa jos joutuu puolet vuodesta vältelemään muita ihmisiä?
Mun käsittääkseni se ei aina ole sitte semmosta tarttuvaa nuhaa jos on jatkuvasti? esim mulla itelläkin alkaa niiskuttamaan talvella ulkosalla eikä se taida tarttua keneenkään jos minä saan flunssanoireita kylmästä..
Mutta mistä sinä tiedät milloin se on tarttuvaa nuhaa ja milloin ei?
Eiköhän se lapsen yleisvointi kerro sen voiko lähteä liikenteeseen vai ei.

 
naksu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites näitten vanhempien pitäisi toimia joiden lapsilla on nuha syksystä kesään? Eikö se ole aika rankkaa jos joutuu puolet vuodesta vältelemään muita ihmisiä?

Silloin pitäis miettiä että miks lapset on nuhassa koko ajan ja voisko asialle tehdä jotain ?
 

Yhteistyössä