Lähteekö teiltä lapsen kuvalla varustettu joulukortti?

• Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
Niin, siinä se tulikin. Oletko koskaan tehnyt sellaista, missä on lapsesti tonttuna tms. Jos olet, niin monestikko, joka vuosi? Ekana vuonna?

Siis mietin tässä, että kun viime vuonna laitettiin joulukortteina lapsen kuva ja se oli tytön eka joulu. Mietin että laittaako nytkin kortit jossa lapsen kuva vai ihan normikortit... Huuoh, vaikiaa.

Vauvan pitäisi syntyä lähipäivänä ja varmasti tulen tekemään hänestä kuvallisen joulukortin, mutta ihan vain lähimmälle lähipiirille esim isovanhemmille. Minusta lasten kuvakoritit eivät kuulu kaikille kumminkaimoille.

bb
Yhtenäkään vuonna ei olla lähetetty korttia jossa lapsemme olisi ollut tonttu, mutta kahtena vuonna on laitettu joulukortti jossa on jouluinen kuva lapsestamme. Nyt kun lapsi on melkein kolme, ajateltiin keksiä jotain muuta. josko lapsi vaikka itse osallistuisi askarteluihin tai jotain. Minä kyllä tykkään noista lapsi- tai perhekuvakorteista, eikä minu ahäiritse tippaakaan, vaikka olisi miten vanhoja lapsia. Tätini on useana vuonna ottanut jouluisen kuvan heidän kotitalostaan ja laittanut joulukorttina. Hauska idea sekin.

"a p"
Ok, taidamme sitten itsekin laittaa isovanhemmille, minun isovanhemmille, kummeille sekä ehkä parhaalle ystävälleni kortin, jossa lähtee myös lapsen kuva. Millaisia lapsikortteja olette tehneet yleensä? Onko siinä vain kuva lapsesta vai myös muuta askartelua?

Mä en kestä kun täällä alkaa taas tää kortti vääntö...
Mun mielestä joakainen saa laittaa ihan sellaisen joulukortin läheisilleen kuin itse haluaa kunhan se ei ketään loukkaa. Oli sitten perheen lapset, koirat tai vaikka isä joulupukkina kuvassa niin se ei kenellekkään kuulu. Jos ei tykkää kuvasta niin voi vaikka heittää roskiin suoraan postilaatikosta, ei liene niin kamalaa?

Jos lähettäisin joulukortteja niin lähettäisin kuvakortit.

Mä tykkään saada valokuvakortteja, oli ne sitten lapsista, koirasta tai vaikka kilpikonnasta (lahjanaru ympärillä... nähty on :D). Silloin kun mun isovanhemmat vielä eli niin yksi heidän yli 80v tuttavapariskunta lähetti joka vuosi kuvan itsestään tonttulakit päässä, mun mielestä nekin kortit oli ihania.

maukkis
Me laitettiin ekana vuonna kuvakortti kaikille, jotka oli muistaneet kun vauva syntyi. Eli sellainen meni siis käytännössä kaikille sukulaisille ja ystäville. Tais tulla kardinaalimoka sitten? No, tänä vuonna laitan sitten tavalliset kortit.

Tää oli meidän tytön eka joulu, toista en nyt löytänyt... Kaikki tykäs kauheesti ja monella se on vieläkin jääkaapin ovessa vaikka siitä on jo 2v :)

MUOKS Löytyhän se meidän toinenkin :)

Ihania muistoja <3

Viimeksi muokattu:
"Elli Etikka"
Kyllä lähtee....heittäköön roskiin jos ei kelpaa. Ei mun ongelma. :) Nyt on otettu n. 5 vuotena ja aina tonttulakit päässä ja jotain keksittynä siihen. Tänä vuonna kaikki 3 on vanhan rattikelkan kyytissä tonttulakit päässä ja lyhty vierellä. Kivasti vielä sateli lunta, kun kuvia otin. Sukulaisille laitettu kuvalliset ja muille kaupan omat. Joku taas ei tykkää kaupan omista, mutta kaikki tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, mun mielestä. :)

Mä laitan kuvakortit menemään, tosin ilman tonttulakkia :)
Esim mun tädille on kiva laittaa kuvakortti kun muistaa tirpan synttärit yms ja kun ei kerran Suomeen tunnu ehtivän niin saa sit edes kuvan myös jouluna. Sama koskee muita mun sukulaisia, mä käyn kerran vuodessa tirpan kans pohjanmaalla ja siksikin laitan sinnekin kuvakortit. Ja ennenkun joku alkaa mesoomaan et ei ketään kiinnosta niin tiedän et kiinnostaa, tirppa on eka ja toistaseks ainoo tyttölapsi joka on seuraavaa sukupolvea.

"Mamma italiana"
en làhetà joulukortteja. enkà ilahdu mitenkààn erityisemmin saamistani korteista joulunaikaan, minusta on kivempi muistaa ja olla muistettu ympàri vuoden ihan yks kaks

Yhteistyössä