Lähtee kohta järki tuon naapurin hurtan kanssa :/

  • Viestiketjun aloittaja "piipaa"
  • Ensimmäinen viesti
"piipaa"
Oon tässä jo pari tuntia kuunnellut kun naapurin koira haukkuu koko ajan! Siis mikään ei voi olla enää ärsyttävämpi ääni. :/
Asutaan rivarissa ja koira on välillä pihalla, ja silloin kun on pihalla, niin se on jatkuvaa räksytystä. :S
Seinänaapurilla on kans koira mutta sen minä ne ole koskaan kuullut pitävän mitään ääntä, mutta tuon toisen koira louskuttaa jatkuvasti. Argh!
 
"piipaa"
Ja mitäpä tälle asialle voi ees tehdä. Ei mitään :/ Omistaja kyllä tietää että se haukkuu kun on itse kuitenkin kotosalla. Silloin kun omistaja ei ole kotona niin koira on sisällä.
Voin kyllä kuvitella että terrierin haukkumisen kuunteleminen on ärsyttävää, mutta on myös tuon "isomman" koiran louskuttaminen.
 
Keittiönoita
[QUOTE="piipaa";23899692]Ja mitäpä tälle asialle voi ees tehdä. Ei mitään :/ Omistaja kyllä tietää että se haukkuu kun on itse kuitenkin kotosalla. Silloin kun omistaja ei ole kotona niin koira on sisällä.
Voin kyllä kuvitella että terrierin haukkumisen kuunteleminen on ärsyttävää, mutta on myös tuon "isomman" koiran louskuttaminen.[/QUOTE]
Itse koiran omistajana kyllä toivoisin, että mulle tultaisiin sanomaan, jos koirani aiheuttaa häiriötä naapureille. Ja aikoinaan tuo moppe ulisikin elokuussa koulujen alettua, kun aamuisin mä lähdin töihin, lapset kouluun ja moppe jäi yksin. Sovin naapurin kanssa, että hän vähän kuullostelee, mitä koirani kotona yksin metelöi ja ilokseni moppe ei sitten ulissut meidän perään kuin about 10 minuuttia. Naapurikaan ei siitä 10 minuutista häiriintynyt, koska tiesi mun ottavan asian vakavasti.

Jotkut koirarodut on kyllä sellaisia, että ne ei yksinkertaisesti sovi kerrostaloon tai rivitaloon juuri tuon haukkumisen takia. Siksi meilläkään ei ole karjalankarhukoiraa, vaikka se rotuna olisi mulle mieluisin. Ihmiset aika usein ajattelevat, että jos kukaan ei sano mitään, niin kaikki on ok. En osaa sua nyt sen erityisemmin asiassa neuvoa, mutta jos naapuri on ihan täyspäinen koiranomistaja, niin jotenkin asiallisesti ja ystävällisesti ottaisin puheeksi sen, että koiran haukkuminen häiritsee. Häiritsee esim lasten päiväunia tai mitä nyt häiritseekään.

Ovatko muuten asuneet siinä pitkään? Mutsin seinänaapurin koira louskutti puolisen vuotta sen jälkeen, kun olivat siihen muuttaneet. Sitten koira rauhoittui.
 
"vieras"
[QUOTE="piipaa";23899692]Ja mitäpä tälle asialle voi ees tehdä. Ei mitään :/ Omistaja kyllä tietää että se haukkuu kun on itse kuitenkin kotosalla. Silloin kun omistaja ei ole kotona niin koira on sisällä.
Voin kyllä kuvitella että terrierin haukkumisen kuunteleminen on ärsyttävää, mutta on myös tuon "isomman" koiran louskuttaminen.[/QUOTE]

Tottakai voi tehdä ja pitääkin. Isännöitsijälle ilmoitus ja heti ja mielellään muidenkin naapureiden allekirjoitus siihen, kun varmasti häiritsee muitakin.
 
"vieras"
Ovatko muuten asuneet siinä pitkään? Mutsin seinänaapurin koira louskutti puolisen vuotta sen jälkeen, kun olivat siihen muuttaneet. Sitten koira rauhoittui.

Ei koira yleensä itsekseen haukkua lopeta. Tuo mainitsemasi koira on varmaankin saanut koulutusta tai asia hoidettu sitruunapannalla ym.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23899839]

Ei koira yleensä itsekseen haukkua lopeta. Tuo mainitsemasi koira on varmaankin saanut koulutusta tai asia hoidettu sitruunapannalla ym.[/QUOTE]
Mä ymmärsin - mutsi ja naapurinsa asuvat siis samassa rivariyhtiössä kuin minä - että tämä perhe oli aiemmin asunut kerrostalossa aika ylhäällä ja koira ei ollut tottunut näkemään ihmisiä ikkunasta. Mutta varmasti koiran koulutuksellakin oli osuutta asiaan, eli koira opetettiin siihen, että ei tarvitse haukkua, vaikka pihatiellä vähän väliä joku käveleekin.
 
"piipaa"
Ovat tietääkseni asuneet tässä ihan pitkään. Ainakin pidempään kuin me. Ja näyttää siltä että se koira ei hauku ihmisiä, siis jos pihalla on muitakin niin on ihan hissukseen, mutta jos taas kaikki on sisällä niin alkaa se armoton räksyttäminen. Nytkin tuli hiljaista kun tuossa pihalla on muita naapureita.
 
kissaihminen
Mene ihan reilusti sanomaan, etta haukunnta hairitsee. Yleensa ihniset haluavat tietaa, valttamatta eivat itse sita tiedosta.
ei se sanominen aina auta.. :-/ meidän naapuri sanoi, että "koiran tehtävä on haukkua" :-o kun kommentoimme koirasta, joka hakkuu ulkona yksin yöt!! kun isäntäperhe on viihteellä... (kauhulla odotamme taas tämän kesän kesälomamatkaa, kun jättävät koiran viikoksi ulos yksin haukkumaan :/ eläintensuojelukaan ei tee asialle mitään, kun koira saa kerran päivässä vettä ja raksuja (naapurin poika käy kerran pv.ssä tuomassa)
 
"vieras"
Haukkuu nuo meidänkin piskit välillä niin, että tekisi mieli potkasta :D.
Asumma omakotitalossa kylläkin, mutta taajamassa, niin että naapureita on jokapuolella. Voin kuvitella, että se on muista ärsyttävää, kun se vituttaa itseäkin.
Jos tiellä menee joku, ne haukkuu, jos risauskin kuuluu, ne haukkuu.

Toisaalta hyvä...Meille ei pääse KUKAAN vieras (eikä oma :D ) ilman että nuo huomaa, mutta välillä tuo haukkuminen ottaa NIIN koppaan.
Mutta ei ne KOKO aikaa ulvo tai mellasta. On ne välillä hiljaakin.

Voitko ap mitenkään kysyä naapuriltasi asiasta, että miksi koira haukkuu KOKO ajan?
 
"vieras"
Mene ihan reilusti sanomaan, etta haukunnta hairitsee. Yleensa ihniset haluavat tietaa, valttamatta eivat itse sita tiedosta.
Eipä tuo neuvokaan aina auta. Meidän naapurit väittivät vastaan, kun heille sanoi ihan ystävällisesti heidän koiransa haukkuvan paljon. Kolmannella sanomiskerralla uhkasivat löydä meitä turpaan.

En vihaa koiria, isoja koiria tosin pelkään. Eri naapureilla on tässä vuosien varrella ollut jos vaikka minkä rotuista koiraa, mutta tämä oli ainut koira/naapuri, josta oli harmia.
 

Yhteistyössä