lähihoitajia?

  • Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
olitko sä?pääsitkö sinne kouluun sit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
olitko sä?pääsitkö sinne kouluun sit?
Olin ja pääsin, mutten mennyt.
 
4 ruusua
Meidän piti:
Löytää pitkästä numerolistasta pienin ja suurin numero.
Piirrellä kuvioista mitä ensimmäisenä mieleen tulee, sitten saatiin uudelleen samat kuvat ja taas niistä piirrettiin (samoja ei saanut piirtää mitä ekalla kerralla teki)
Laskuja (kerto, plus, miinus ja jako)
SItten oli jotain sellasia päättely/pähkäily tehtäviä... jos rattaat pyörii näin ja näin... niin mihin päin kartio pyörii... tmv.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
olitko sä?pääsitkö sinne kouluun sit?
Olin ja pääsin, mutten mennyt.
miksi?:O
 
Mie vain
Meillä oli myös nippu sarjakuvia, jotka oli epäjärjestyksessä ja ne piti laittaa omasta mielestä oikeaan järjestykseen. Tosiaan piti jatkaa kuvia ja niitä oli yhteensä kahdeksan/aikaa 10min. Kun ne oli saanut valmiiksi tuli uusi samanlainen kuvasarja, aikaa puolet vähemmän ja ei saanut enään piirtää samoja kuvia. Matikan tehtävät oli mielestäni kyllä huomattavasti vaikeammat kuin 1+x=2 (olen huono matikassa). Lauseita piti myös meillä jatkaa ja siinä oli esim. sanat, huumet, äitini,isäni, minä arvostan, minä pelkään jne.
 
4 ruusua
Ja sitten oli se ryhmä-keskustelu ja aiheena meillä oli "jos olisit olisit itse valitsemassa kouluun pääsijöitä, millä perusteilla valitsisit. mitä pitäisit tärkeänä"
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
olitko sä?pääsitkö sinne kouluun sit?
Olin ja pääsin, mutten mennyt.
miksi?:O
No kun mä ajattelin aluksi että oisin suorittanut kaksoistutkinnon, yo-lähihoitaja, mutta sitten mä aloin kuitenkin miettimään etten mä oikeastaan tee sillä lähihoitajatutkinnolla mitään ja että se syö hirveästi aikaa lukion kursseilta. Ja menin sitten pelkästään lukioon, ja olen tän kevään abi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mie vain:
Meillä oli myös nippu sarjakuvia, jotka oli epäjärjestyksessä ja ne piti laittaa omasta mielestä oikeaan järjestykseen. Tosiaan piti jatkaa kuvia ja niitä oli yhteensä kahdeksan/aikaa 10min. Kun ne oli saanut valmiiksi tuli uusi samanlainen kuvasarja, aikaa puolet vähemmän ja ei saanut enään piirtää samoja kuvia. Matikan tehtävät oli mielestäni kyllä huomattavasti vaikeammat kuin 1+x=2 (olen huono matikassa). Lauseita piti myös meillä jatkaa ja siinä oli esim. sanat, huumet, äitini,isäni, minä arvostan, minä pelkään jne.
Mä piirsin (oon aivan surkea piirtämään yhtään mitään) jotain ilosia possuja ja aurinkoja ja ties mitä aivotonta, kun en muuta osannut. Jotkut taiteili sinne kyllä jotain monalisoja :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Siellä piti piirtää kuvia (valkoinen ruutu missä keskellä viiva, siihen sai sitten jatkaa haluamansa kuvan), jatkaa jotain lauseita, laskea laskuja 1+X=2, keskustella ryhmässä jostain pulmatilanteesta "omaisten ja henkilökunnan välillä" ja sitten oli psykologin haastattelu.
mä olin eilen pääsykokeissa ja oli muuten noi samat mut ei ollut mitään ryhmäkeskuttelua ja sit oli vielä psykologin haastattelun lisäksi opettajan haastattelu.
 
jaa
samoja oli..piirustusta ja jotain sarjakuvien laittoa oikean järjestykseen,laskujen laskemista ja jotain semmosia tehtäviä piti ratkoa ..
ja sitten psykologin haastattelu ja opettajan myös + ryhmätyöskentely jostakin aiheesta josta piti keskustella 10 minuuttia ja kertoa vielä siihen lopuksi miksi haki tonne koulutukseen.
 
Kata
-08 meillä oli ainakin se haastattelu sellainen, että piti itsestään kertoa 4 A4 sivuisen tarinan. Sen jälkeen oli se ryhmäkeskustelu missä pohdittiin yhdessä vanhuksille toimintahetkeä. Lopuksi haastattelu.

Pääsin koulutukseen ja valmistuin 3 viikkoa sitten lähihoitajaksi. Aika ylpeä olen itsestäni, että pystyin tähän 4 lapsen äitinä. Eli lähinnä yhdistämään perhe-elämän sekä koulun.
Paljon se vaatii ihan kaikilta.

Tsemppiä!!!!!
 
...
sinne lähäri kouluun pääsee nykyään kuka vaan, joten älä huoli!
Työkkäristäkin ne tunkee kaiken maailman tyypit sinne...
Jopa mielenterveys kuntoutettavia koulutetaan nykyään lähihoitajiksi!!
 
Ottakaan ihan rennosti ne pääsykokeet, ei oo kovinkaan vaikeita! :) eikä se arvostelu niin tiukka siinä! :) enemmän vaikuttaa psygolokin ja opettajan haastattelut! :)
Itse valmistun ensikesäsänä 2011 vanhustyön koulutusohjelmasta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
sinne lähäri kouluun pääsee nykyään kuka vaan, joten älä huoli!
Työkkäristäkin ne tunkee kaiken maailman tyypit sinne...
Jopa mielenterveys kuntoutettavia koulutetaan nykyään lähihoitajiksi!!
Voipi olla niinkin, en tiedä. Mutta toinen juttu onkin sitten, saako työpaikkaa. Siellä kun ei ihan minkälaista vaan pidetä.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
sinne lähäri kouluun pääsee nykyään kuka vaan, joten älä huoli!
Työkkäristäkin ne tunkee kaiken maailman tyypit sinne...
Jopa mielenterveys kuntoutettavia koulutetaan nykyään lähihoitajiksi!!
Voipi olla niinkin, en tiedä. Mutta toinen juttu onkin sitten, saako työpaikkaa. Siellä kun ei ihan minkälaista vaan pidetä.
se on ONNEKS totta!!
 
lähihoitaja
Ja ei kuule pidä paikkaansa. Koulutukseen on tiukat seulat ja pääsykokeet. Itse olin pitkäaikaistyötön ja hain työvoimakoulutuksena lähihoitajakoulutukseen aikuispuolelle ja pääsykokeet kestivät 2 päivää. Oli matematiikkaa ja äidinkieltä, ryhmäkeskustelu ja tehtävä ja psykologin haastattelu ja opettajien haastattelu. 100 hakijaa joista vain 16 otettiin ja itse koulutus oli tiukka. Joten älä puhu palturia.

 
Ja koulutus ei ole kyllä mikkään helppo, pittää oikeesti panoosta. on tiukat aikataulut ja tenttejä ja niissä pittää osata tietää miten hoitaa sairautta,mistä se tulee,mikä vaikuttaa siihen jne. Eli lähihoitaja tarvitsee paljon tietoutta ja ei ne ihan itsestään tule!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Ja ei kuule pidä paikkaansa. Koulutukseen on tiukat seulat ja pääsykokeet. Itse olin pitkäaikaistyötön ja hain työvoimakoulutuksena lähihoitajakoulutukseen aikuispuolelle ja pääsykokeet kestivät 2 päivää. Oli matematiikkaa ja äidinkieltä, ryhmäkeskustelu ja tehtävä ja psykologin haastattelu ja opettajien haastattelu. 100 hakijaa joista vain 16 otettiin ja itse koulutus oli tiukka. Joten älä puhu palturia.
Kouluja on monia!!
Sä olet vaan ollu siellä missä on kunnon seulat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
sinne lähäri kouluun pääsee nykyään kuka vaan, joten älä huoli!
Työkkäristäkin ne tunkee kaiken maailman tyypit sinne...
Jopa mielenterveys kuntoutettavia koulutetaan nykyään lähihoitajiksi!!
Ei sinne kuulemma pääse, ja onhan se ihan ymmärrettävääkin - se opiskelijoiden määrähän lähentelisi jo mahdottomuuksia jos sinne kaikki huolittaisiin. Ja justiinsahan tässä oli ketju jossa eräs palstalainen ei päässyt edes pääsykokeisiin asti. Kyllä niitä jollain tapaa on pakko raakata niitä hakijoita.
 

Yhteistyössä