Lähihoitajan työharjoittelu

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"Ellu"
Ei tarvitse tehdä vanhuspuolella yhtään harjoittelua, jos vaadittavat kriteerit täyttyvät. Itse tehnyt KATU-jakson päiväkodissa, HOHUn+KUNTUn+SAHUn kehitysvammaisten palvelukodeissa...Kotihoidon jakson teen myös kehitysvammaisten parissa...Ei sillä, ettenkö voisi tehdä töitä vanhusten kanssa, vaan kehitysvammaiset ovat vieneet sydämeni <3

Kyllä HOHU ja KUNTU onnistuu molemmat esim kehitysvammaisten parissa, varmaan sitten pitkälti riippuu koulustakin miten käytäntö.
Mutta suosittelen silti tekemään HOHUn esim TK vuodeosastolla ja Kuntun sitten kehitysvammaisten parissa esim, saa ihan eri näkökulman asioihin, ja useimmiten ne mitä aluksi eniten pelkää, onkin ne mistä eniten vois jopa tykätä :)
Jakso on pituudeltaan sen 4-6vkoa sis. tutkintotilaisuuden, koulusta sekin riippuen, itsellä HOHU oli 4vkoa harjoittelua ja vkon näyttö/tutkintotilaisuus

Essikka
Meillä Porissa jaksotukset niin sanotulla työpainoitteisella luokalla harjoittelut menee näin : kasvun ja kehitysen jakso 5+5 viikkoa, hoidon ja huolenpidon 8+5 viikkoa ja kuntoutuksen tukeminen 4+5. Eli vikat 5 viikkoa on itse työharjoittelua aiemmat viikot TEO- eli työelämäoppimista. Vältymme kokonaan näyttösuunnitelmilta. Itse rakastuin kotihoidon hommiin ;) menin itse kotihoitoon kun en halunnu vanhustentaloon tai muuhun vastaavaan, mutta niin vaan kävi että kotihoidon jaksoa en vaihtais minnekkään. Joten suosittelen kaikille lämpimästi, on iha oma maailmansa!!! Nää oli siis perusopinnot sitten vielä vuosi erikoistumista ja siellä on kolme työharjoittelua, viimeinen on pisin 10 viikkoa!

:)

vierailija
ajattelin että voisin lähteä opiskelemaan nyt 9 luokan jälkeen lähihoitajaksi ja sen takia kiinnostaa että minkä lainen tämö työharjoittelu on vanhainkodissa? onko raskasta pitääkö pestä mm oksennuksia tai muita eristeitä tai pitääkl paljon pestä vanhuksia??

Yhteistyössä