Tekeekö se sun lähärin duunistasi jotenkin paremman, jos haukut jotain muuta työtä paskaduuniksi? Mun mielestä mikään rehellinen työ ei ole paskaduunia. Se on paskaa, jos työkykyinen ihminen makaa vain kotonaan työttömänä nostellen työttömyyskorvauksia.Jos sanoo lähihoitajan työtä paskaduuniksi, niin sitten ei ole kokemusta todellisista paskaduuneista. Esim. siivoaminen on yksi tällainen: yksinäistä työtä, taukoja ei ehdi pitää, kaikki katsovat alaspäin, palkka huono.
Esim. vanhainkodissa on mukavat työkaverit, joiden kanssa huumori kukkii (no joo, poikkeuksiakin on), tauot ehtii pitää, asukkaat yleensä kiittävät sinua työstäsi, palkkakin on lisineen ihan ok.
Huomaa ettei sulla ole koulutusta, koska luulet ettei koulutusta tässä työssä tarvita...Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24398126:mä voisin ilomielin tehdä sitä hommaa. kyllä mä aika pitkälle pystyisin tekemään niitä, vaikka lähihoitajan koulutusta ei ole. osaisin syöttää, vaipattaa, kylvettää ulkoiluttaa, mitata verenpaineita ja sokereita, tällaista työvoimaa varmaan tarvittais, mutta aina vaaditaan koulutus
En nimitellyt siivoojan työtä paskaduuniksi sillä silmällä, etten arvostaisi siivoojia. Päin vastoin. Mutta siivoustyötä monta vuotta tehneenä tiedän, että monissa kohteissa se on työntekijän näkökulmasta paskaduunia. Ehdottomasti menisin silti siivoamaan ennemmin kuin olisin kotona työttömänä.Tekeekö se sun lähärin duunistasi jotenkin paremman, jos haukut jotain muuta työtä paskaduuniksi? Mun mielestä mikään rehellinen työ ei ole paskaduunia. Se on paskaa, jos työkykyinen ihminen makaa vain kotonaan työttömänä nostellen työttömyyskorvauksia.
Siellähän on paljon työntekijöitä joilla ei ole mitään koulutusta. Ja se näkyy. Mikset mene?Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24398282:en mä niin väittänyt, vaan niin, että vanhuspuolella olis paljon töitä, joita vois tehdä ilaman koulutusta.
Tuo pula näkyy valitettavasti myös kiireenä: sijaisia ei saa ja joudutaan tekemään vajaalla, potilaat pitää kuitenkin hoitaa ja omat tauot jää pitämättä. Kyllä kouluttautuminen kannattaa (itsekin opiskelen terkkariksi), sillä se lisää työllistymismahdollisuuksiakin, mutta vastuu saisi näkyä palkassa enemmän. Ero sh:n ja lh:n palkassa ei ole mikään suuri.Itse tein aikoinaan lähihoitajan töitä ja työ oli lähinnä vanhusten syöttämistä ja vaipatusta. Välillä sai keikkaa jossain vammaislaitoksessa jossa työ oli hyvin samanlaista. Hain aika nopealla tahdilla sairaanhoitaja koulutukseen jonne oli todellakin huomattavasti vaikeampi päästä. Tyytyväinen olen vaihdokseen, saa tehdä muutakin kun vaihtaa vaippoja ja pestä pyllyjä. Toki riippuu työpaikasta mutta sairaanhoitajilla on enemmän valinnanvaraa. Ja sairaanhoitajista on tosiaan kova pula. Omaankin työpaikkaan jonolla varmaan 100 lähihoitajaa yhtä sairaanhoitajaa kohden.