Ainakin vähän pohjoisempana radan varressa on.Onkohan Vantaalla enää siilejä? Pistää vihaksi että luonto joutuu ahtaalle ihmiskunnan laajentuessa —> uudelleen metsitettäisiin ja soistettaisiin laajat alueet niin luonto alkaa elpyä ja ikikoskemattomat luontoalueet suojeltavaksi
Tulokas laji, istutettu Suomeen ihmisen toimesta joskus autonomian aikana, siis 1800- luvulla, ei elä ns. villeissä havumetsissä, riippuvainen ihmisten viljelmistä ja puutarhoista/puistoista/pihoista. Symppis eläin kyllä ja "hyödyllinen", surullista että niitä jää liikenteessä pyöriin.Onkohan Vantaalla enää siilejä? Pistää vihaksi että luonto joutuu ahtaalle ihmiskunnan laajentuessa —> uudelleen metsitettäisiin ja soistettaisiin laajat alueet niin luonto alkaa elpyä ja ikikoskemattomat luontoalueet suojeltavaksi
____Tulokas laji, istutettu Suomeen ihmisen toimesta joskus autonomian aikana, siis 1800- luvulla, ei elä ns. villeissä havumetsissä, riippuvainen ihmisten viljelmistä ja puutarhoista/puistoista/pihoista. Symppis eläin kyllä ja "hyödyllinen", surullista että niitä jää liikenteessä pyöriin.
Joo. Haluaisin sponssata Korkeasaarea eläintarhan myymälästä hommaamalla. Vois käydä sieltä siilini hommaamassaIkeassa myydään siilipehmoja
Kiitos vinkistä! Voisin käydä vilkuilemassa Metsolan suon purtsilla joskus. Siellä olen nähnyt. Myös Korson keskustan alueella. Toivottavasti raukkaparat selviävät etteivät liian aikaisin lähde liikkeelle kun ei ole hyönteiset heränneetAinakin vähän pohjoisempana radan varressa on.
Koen olevani siili-ihmisiä. En tule helposti juttuun kaikkien kanssa mutta niiden joiden tulen voin olla jopa riehakas. Hedgehog dilemma.____
Siilit ovat mitä
hurmaavimpia
pikku piikkipalloja.
Oh those hedgies!
Mä signeeraan kaikki
tuotokseni.
Nämä siis ei minulta. E
____
Juu.Oletko siili ollut joskus kiipulassa?
Niin oli mutta jotenki jäi omituinen fiilis.Toisessa ketjussa oli viimeisen 15 minuutin aikana kivoja viestejä
Me on varmaan oltu samaan aikaan. Susta oli jotain tuttua. Tikkurilassa.Juu.
Mä oon ollut silloin kun se oli Simonkylässä.Me on varmaan oltu samaan aikaan. Susta oli jotain tuttua. Tikkurilassa.
Kyllä ja aivan ihana kuten monet muutkin elämänmuodot — jokaisella on paikkansaSiili on kyllä erikoinen otus, pieni vipeltäjä mutta selkä panssaroitu piikeillä, onhan se erikoista että on tollanen laji kun ei noita vastaavia hirveästi ole