Lähestymiskielto ja käräjäoikeus, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Uhattu
  • Ensimmäinen viesti
Uhattu
Mua on uhkailtu, uhkailija on sellanen pahemman luokan sekopää, jolla on väkivalta-ja huumetaustaa. Poliisit kehoitti hakemaan lähestymiskieltoa ja sanoivat että käräjäoikeus käsittelee sen kiireellisenä. Haetaan lähestymiskieltoo ens viikolla, kuinka nopeeta tulee käräjille kutsu? Kuitenkin pitäs mennä samaan aikaan uhkailijan kanssa käräjille? :eek: Muutenki stressaava paikka ni sit pitäs vielä miettiä että joutuuko sitä näkemään siellä. Tosin yhessä aiemmassa jutussa ne teki sillein ettei mun tarvinnut nähdä edes vilaukselta sitä joka oli häiriköinyt ja uhkaillut.
Jos kotivakuutuksessa on myös oikeusturvajuttu ja sen kautta saa asianajajan, ni onks siinä joku juttu että saako sen monta kertaa? Aiemmassa jutussa sain yksityisen asianajajan ja sen avulla se oli paljon helpompi se käräjillä oleminen. Jossain lukee että jos yksinasuvan tulot on alle 600e, ni on oikeutettu asianajajaan tmv.

Onko muilla kokemusta lähestymiskiellosta? Totteliko vastapuoli sitä vai tuliko uhkailemaan? Kuinka nopeasti poliisit saapuu paikalle jos esim uhkailija lähtee seuraamaan tmv? :eek: :eek: Ja mitä seurauksia sille tulee? Sakkoja? Ei semmosta ********** kiinnosta varmaan joku sakkolappu, jos ei muuta seurausta tule. Tosin netissä lukee että sakkoa tai vankeutta, mut tää p*skiainen on päässyt joka ikisestä jutusta kuin koira veräjästä, joten tulisko sille mitään lähestymiskiellon rikkomisestakaan, narsisti kun osaa sen puhumisen jalon taidon!!!
 
Uhattu
Muusta en osaa sanoa, mutta ainakaan äitini ei tarvinnut uhkailijaa kohdata oikeudessa, pelkät kuulustelut riittivät.

Tsemppiä!
Tuleeko lähestymiskiellon hakemisessakin kuulustelut? Tein rikosilmoituksen uhkailusta, joten siitä sit varmaan tulee. Mut kerkeekö ne sit tulla ennen sitä käräjäoikeuden käsittelyä? Aiemmassa oikeudenkäynnissä ei munkaan tosiaan tarvinnut häiriköijää nähä, ne sieltä käräjiltä vastas etukäteen spostilla että meiän välissä on sermi, mut onneks ei se ks.tyyppi ollut ollenkaan ees siellä salissa, vaan asianajaja käski mun lähtee sieltä tiettyyn aikaan pois ja odottaa asianajajien tilassa että se häiriköijä menee sinne käräjäsaliin.

Kiitos tsempeistä!
 
Tuleeko lähestymiskiellon hakemisessakin kuulustelut? Tein rikosilmoituksen uhkailusta, joten siitä sit varmaan tulee. Mut kerkeekö ne sit tulla ennen sitä käräjäoikeuden käsittelyä? Aiemmassa oikeudenkäynnissä ei munkaan tosiaan tarvinnut häiriköijää nähä, ne sieltä käräjiltä vastas etukäteen spostilla että meiän välissä on sermi, mut onneks ei se ks.tyyppi ollut ollenkaan ees siellä salissa, vaan asianajaja käski mun lähtee sieltä tiettyyn aikaan pois ja odottaa asianajajien tilassa että se häiriköijä menee sinne käräjäsaliin.

Kiitos tsempeistä!
Niin joo, tosiaan... En tiedä pelkästä lähestymiskiellosta, tuossakin tapauksessa oli rikosilmoitus tehty mm. laittomasta uhkauksesta ja lievästä pahoinpitelystä. Mutta epäilisin joo, että sullakin kerkee kuulustelut tulemaan ennen oikeuskäsittelyä. Sekin kuitenkin varmasti otetaan huomioon lähestymiskieltopäätöstä tehdessä.
 

Yhteistyössä