Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Piipi79..............................................LA 15.2.2008
Veera80...........................................LA 7.4.2008
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008
Coke.................................................LA 4.8.2008
Kvart Över........................................LA 23.8.2008...............KOS
Matarena..........................................LA 5.9.2008



Nyt sitten perustan tämän kuten uhkailin. Katotaan, tuleeko kukaan vai saanko jutella itsekseni :D

Tuolla vauvakuumepuolella on ollut niin hyvä porukka niin olisi sääli kadottaa teidät!

Ja nekin, jotka otsikon kriteertit täyttävät, mutta eivät ole kuumepuolella kirjoitelleet, ovat kyllä lämpimästi tervetulleita!

:heart: Kvartti ja "Fedja-setä" 5+2
 
Jes Kvartti!!! Tätä pinoa on odotettu!!! :D Toivottavasti mukaan saadaan pian vauvakuumepuolelta myös muu porukka ja muutoinkin hyvä porukka kasaan! Liityn siis enemmän kuin mielelläni tähän pinoon, jos vain sallitte..

Ai niin, uppps! Saanko poikkeusluvalla vielä liittyä tähän pinoon? Tuli meinaan torstaina toi kolme ja nolla täyteen mittariin. Eli en täytä enää LÄHES kolmekymppisten kriteeriä. Ja jos ei muu auta niin käytän samaa metodia kuin aina ikää kysyttäessä, että olen jo usamman vuoden ollut 25! :)
 
Jee! Teitä mä just odottelinkin tänne! Jesh, ihanaa jutella teidän jo tuttujen kanssa ja nyt kun voidaan vielä odotusasioista höpötellä, niin mikäs sen parempaa! Varmaan jossain vaiheessa liityn tonne Elokuisiinkin, mutta pienemmissä piireissä on musta ainakin mukavampi jutella.

Vitsi Piipi sä oot kyllä jo pitkällä! Ja Coke, ehkä sä just ja just saat kirjoittaa tänne vaikka oot jo ikäloppu :D

Loppuiko Piipi ne sun supistelut? Ootko takas töihin päässyt?

Mulla ei oo juuri mitään oireita ainakaan vielä. Tissit vaan on ihan törkykipeät, varsinkin iltaisin. Ja turvottaa ja väsyttää. Tosin väsymys voi olla ihan tavallistakin väsymystä, oon ollut tästä jutusta kai niin innoissani tai jotain, kun herään joka aamu ennen kuutta ihan virkeänä. Nyt viikonloppuna onneksi sain nukuttua yli kahdeksaan.

Oltiin eilen pikkujouluissa, join samasta siideripullosta vettä koko illan :D Hyvin meni läpi, mutta meidän piti lähteä kotiin jo 11 aikaan, kun uhkasin nukahtaa sinne... Ensi viikonloppuna mulla on hyvien kavereiden kanssa pikkujoulut, niille en viitsi valehdella, joten kerron totuuden sitten.
 
Kyllä supistelut on aika hyvin pysynyt aisoissa, kun vaan malttaa olla rasittamatta itteään liikaa. Parin tunnin joululahjashoppailukierroksen jälkeen supistaa kyllä ja napakasti, jollei heti pääse kotisohvalle pötkötteleen =) Oon sairaslomalla ihan äitiysloman alkuun saakka, itse asiassa mulla oiski ollu enää ens viikko töitä ja sit talviloman ja ylityövapaiden jälkeen 4.1. on eka virallinen äitiyslomapäivä.

Aika on mennyt kyllä todella nopeasti! :D Kohtahan tää pikkuinen on jo sylissä, ei kyllä millään malttais odottaa... :heart:

Missäs vaiheessa Coke olet? Sä meidän virallisesti kolmekymppinen ;)

Mulla ei oo juuri mitään oireita ainakaan vielä. Tissit vaan on ihan törkykipeät, varsinkin iltaisin. Ja turvottaa ja väsyttää.
Toi kuulostaa ihan samalta kun mulla alkuraskaudessa, eikä sen kummempia "oireita" sit pitkään aikaan tullutkaan. Toivottavasti säkin Kvartti vältyt pahoinvoinnilta!
 
Hmm... En tiedä alkoiko se pahoinvointi nyt just vai onko tää ihan johonkin muuhun liittyvää. Eilen illalla ehdin kai väsähtää vähän liikaa ja sitten nukkumaan mennessä en saanut unta, kun tuntui että happi loppuu. Huono olo siis oli. Outo tuossa on, että se tuntui vaan makuulla ollessa, kun nousin pystyyn ja kävin syömässä pari leipää, oli taas ihan normaali olo... Jospa se oli jotain ihan muuta.

Tää kuulostaa nimittäin ihan naurettavalta, mutta pelkään oksentamista lähes yhtä paljon kun keskenmenoa. Mulla on aina ollut ihan tajuton oksennuskammo, en oo aikuisena ikinä oksentanut. Kerran saatiin kummatkin miehen kanssa ruokamyrkytys tomaateista niin kun meinasi oksennus tulla, sain paniikin, istuin lattialle ja aloin itkeä... Ei se sitten tullut :ashamed: Kipua kestän kyllä hyvin, mutta oksentaminen pelottaa tuhottomasti.

Eli toivon myös kovasti, että pahoinvoinnilta välttyisin. Onko sulla Coke ollut mitään vielä?
 
HPM
Heip teille! :wave: Saako liittyä...? Ikää on karvan alta tuon kolmenkympin ja ensimmäinen vauva tekee tuloaan. Mulla on vähän sama tilanne kun Kvart överillä. Lapsuudenajan traumat nostavat päätään ja saan paniikkihäiriön oksentamisesta. Sen vuoksi täytyy olla iloinen, etten ole oksentanut kertaakaan vaikka olo on ollut todella kamala. Nyt onneksi aavistuksen helpottamaan päin. En tiä mikä hitto siinäkin muka on :headwall:

Tosiaan, sen verran yllätyksenä tuli koko asia, että seuraavien vuosien suunnitelmat meni nyt sitten kertaheitolla uusiksi. Mutta haitanneeko tuo mittään - jos kerran näin kovasti maailmaan haluaa niin onhan hänen tultava :hug:

10+1
 
oi kvartti sulla onnisti sitten :saint:
oltiin joskus samoilla päivillä tuolla vauvakuune puolella...

ja nyt oon "jo" 24 viikolla. menee se aika kyllä nopeasti.

ei mullakaan ollut aluksi muuta kuin rinnat oli tosi tosi arat ja ehkä vähän oli pahaa oloa mutta en oksentanut kun kaks kertaa en oo kans aikuisiällä oksentanut kun muutaman kerran. ja se on järkkyä..

Onnea tällepuolelle tulleille
 
Piipi, ihan alkupuolella tässä vasta ollaan, nyt 7+2 menossa.

Hyvä jymäytys Kvartti, ton siideripullon kanssa. Keksipäs mulle miten saman vois toteuttaa viinilasille joulupöydässä, kun ympärillä on muutama todella tarkkaavainen silmäpari juuri tämän juomisasian suhteen... ;)

Varsinaista oksennuskammoa mä en pode, mutta kyllä se kieltämättä on niin kammottavaa, että kaikin keinoin sen vältän jos voin. Muutaman kerran todella kamalan vatsataudin aikuisiällä poteneena muistelen kyllä kauhulla sitä aikaa.

Mulla on toista viikkoa tässä ollut tosi huono olo, muutaman kerran on oksennus ollut tosi lähellä. Jotenkin olen saanut sen sysättyä syrjään. Mikään ruoka ei oikeestaan maistu ja jotakin on kuitenkin pakko koittaa syödä. Eilen rupes tekemään hulluna mieli jäisiä mansikoita ja onneksi niitä pakasteesta vielä löyty! :)


Töissä olen vaivihkaa ennen ruokkista pureskellut jotain riisikakun/korpun palasia, jotta vähän saisi jotain energiaa ettei sokerit pääsisi alas.

Toisena oireena alussa oli voimaakkaammin rintojen arkuus. Nyt ne ei enää ole samalla lailla arat, ehkä hiukan mutta ei millään lailla häiritsevästi. Oireena on myös ihan hillitön väsymys, niin ja tietyt hajut on tosi ällöjä!

HPM tervetuloa!
 
Tervetuloa HPM myös mun puolesta! Ja Veera olikin jo tuttu toiselta puolelta :D HPM, kiva kuulla että en ole ainoa oksennuskammoinen!

Pitäiskö meidän tehdä tohon etusivulle jokin ihana lista (kun tällä palstalla rakastetaan niitä ) mistä näkisi kaikkien lasketut ajat? Voisi siitä sitten äkkiseltään katsoa missä vaiheessa kukin menee? Mä voin laittaa sen tohon mun ekaan viestiin vaikka.

Tänään ei muuten ole ollut yhtään pahoinvoinnin poikastakaan. Mies epäili, että se mun eilinen juttu oli närästystä, mikä voi hyvinkin pitää paikkansa koska helpottui aina pystyyn noustessa. Päätä tänään särki sen verran, että otin panadolin, mutta kaiken kaikkiaan on ollut oikein hyvä päivä!

Coke, toi on kyllä astetta vaikeampi tehdä tuo sun tarvitsema jymäytys... Voitko sä huijata, että sulla on joku lääkekuuri jonka kanssa ei saa ottaa alkoholia? Baarissahan voi pyytää karpalo- tai mustaherukkamehua viinilasiin eikä kukaan varmaan huomaa kun ovat itse päissään, mutta ruokapöydässä toi voi olla aika hankalaa.. Kun on varmaa aikalailla eri väristäkin.. :whistle:

Me ollaan kerrottu mun perheelle jo, ja ensi viikonloppuna kerrotaan miehenkin vanhemmille. En viitsi valehdella, koska tiedän heidän kuitenkin ilahtuvan asiasta ja tosiaan herättäisi epäluuloja jos minä, tunnettu juoppo kieltäytyisin viinistä :D
 
Moi,

mun laskettu aika on siis 15.2.2008, vajaat kaks kuukautta jäljellä :heart: Mies just tänään totes, että parin kuukauden päästä mä olen äiti :D Niin ja hän on isä ;)

Tosta pahoinvoinnista vielä sen verran, että mulla oli jonkin verran sellaista kuvotusta, joka helpottui aina kun söi jotain. Kannattaa hankkia siis hapankorppuja/näkkäriä tms. "terveellistä", suolaista natustettavaa, jos paha olo iskee =)
 
HPM
Kiitos kaikille! Mut voi päivittää tuonne listaan, la 13.7.2008.

Meille tulee melko emotionaalinen joulu... Joulupaketeista putkahtaa perheelle tieto tulevasta uudesta perheenjäsenestä. Äitini ja Anoppi on semmoisia itkupillejä, että meillä itketään varmaan koko aatto ja ehkä pidempäänkin B)

On ollut pieniä vaikeuksia välillä pitää salassa, kun on ollut tota huonovointisuutta ja jaksamattomuutta. Lisäks kaikenlaisia pieniä valkosia on jouduttu heittelemään, kun esim. äiti oli yllättäen tehnyt maksalaatikkoa ruuaks kun käytiin siellä syömässä. Jota se ei siis ikinä oo tähän mennessä tehnyt! Just nyt tottakai :LOL:

 
Kvartti, jep, toi lääkekuuri hämy viinin juonnin estoksi ois varmaan ihan hyvä. Mun vanhemmat kyllä tietää ja miehenkin vanhemmille kerrotaan tossa vuoden vaihteessa. Eka neuvola on 9.1. ja siihen mennessä pitäis saada selville niitä mahdollisia perinnöllisiä tauteja... ja mieshän ei tietty tiedä niistä mitään, onko heillä jotain.. ;)

Jouluna meillä on vaan perinteisesti tuttavaperhe kylässä (nyt mekin siis mennään jouluaatoksi miehen kanssa mun vanhemmille) ja siinä on kaksi tosi sähäkkää naisimmeistä seuraamassa tilanteita... ja kanarialinnun lailla visertäisivät kuullut tiedot ensimmäiselle vastaantulijalle. :)

Neuvolantäti sanoi puhelimessa mun lasketuksi ajaksi 04.08.08. (Itse laskin kyllä sen olevan 06.08.08 ;) , mutta uskotaan nyt neuvolantätiä.)
 
HPM, meillä se oon näköjään nykyään minä, joka itken jopa automainoksissa :p Varmaan jotenkin hormoneissa olen, en mä yleensä tälläinen oo todellakaan. Tai en mä nyt ihan valtoimenaan oo sentään vielä itkuun purskahtanut, mutta huuli kyllä väpättää helposti..

Tänään olin pitkän päivän duunissa ja oikein hyvä olo oli koko päivän. Mä niin iloitsen jokaisesta tälläisestä päivästä, ehkä jos tossa parin viikon päästä ei oo vielä huonoja oloja tullut niin voin huokaista helpotuksesta... :D

Varasin varhaisultrankin. Uudenvuodenaattona mennään, silloin viikkoja kasassa 7+3, toivottavasti kuuluu jo jotain. Jännää!

Onko teidän ihot missä kunnossa? Mulla on ihan kamala! Otsa on täynnä pieniä kipeitä finnejä ja muutenkin naama on kun pitsa. Reilu viikko sitten oli ne tavalliset kuukautisfinnit (kaksi isoa), sitten kun ne poistui, oli viikon verran ihan hyvä ja nyt alkoi tää. Onko loppua näkyvissä ennen elokuuta? :eek:

Ainiin ja Coke, kyllähän yhden lasin voi viiniä varmaan juoda, mä ainakin ajattelin. Jos ottaa ihan pienen vaan. Mutta sitten on tietenkin vielä vaikeampi keksiä niitä syitä sille, miksi voi muka juoda vain pienen lasin... Hankalaa!

Ja hei niille, ketkä oluesta tykkää, se Buckler tai joku ton niminen alkoholiton olut on oikeesti ihan hyvää! Join viime kesänä pari sellaista kun piti ajaa autoa ja en huomannut mitään eroa normiolueen. Ajattelin aattoillaksi ostaa pari sellaista niin ei ole niin ulkopuolinen olo, kun kuitenkin istutaan iltaa meillä ja pelaillaan pelejä.
 
Moro,

Onko teidän ihot missä kunnossa? Mulla on ihan kamala! Otsa on täynnä pieniä kipeitä finnejä ja muutenkin naama on kun pitsa. Reilu viikko sitten oli ne tavalliset kuukautisfinnit (kaksi isoa), sitten kun ne poistui, oli viikon verran ihan hyvä ja nyt alkoi tää. Onko loppua näkyvissä ennen elokuuta?
Mulla on koko raskausajan naama kukkinut toooosi paljon, joten valitettavasti ainakaan mulla ei tunnu helpottavan kun ehkä vasta sit synnärillä ;) Oon kärsinyt pahasta aknesta ennenkin ja arvasinkin, että raskausaika tulee "räjäyttämään" naaman. Mut tän kestää, kun muistaa syyn ja sen, että todennäköisesti tilanne tulee helpottamaan, kunhan hormonitoiminta normalisoituu.

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Vauva tuntuu asettuneen jo pää alaspäin ja tuskin kuulemma enää kääntyykään. Hyvä niin!
 
mulla on naama parantunut noin 20 viikolla, sitä ennen oli jost pieniä finnejä ja mustapäitä naamassa j noihin finneihin ei auttanut muu kun aika, jos meni nyppimään niin meni aina pahemmaksi...

ja mulla on la 7.4 08 katotaan nyt sitte koska suvaitsee tulla ulos, eilen neuvolatäti ei ollut munkans samaa mieltä et tulis jo meeliskuun aikana ulos oli ekessa ultrassa viikon edellä koossa ja toisessa sitte viikon pienempi.

aatelin jouluna juoda lasillisen punaviiniä hyvällä omallatunnolla muuten oon tässä ollut lähes nollalinjalla 1 lonkero 1 siideri ja yhen punaviinin oon juonut ja suullisia maistanut mieheltä. olut maistui plussaamisen jälkeen tosi kauheelta...
 
IHANAA!Enää en ole yksikseni ajtusteni kanssa,vaan myös te olette täällä :D
Laittakaahan mulle listaan la 24.5.2008 ja pitäiskös merkata synnärikin eli kätilöopisto!?!

Mulla myös naama kukki alkuviikkojen aikana aikas paljon,mutta nyt jo huomattavasti vähemmän.Pahoinvointia oli myös viikolle 14 saakka,mutta nyt enää satunnaisesti!

Hemuli79 ja "mönkijä" 17+4
 
Käyn vaan äkkiä moikkaamassa, oli ihan paska päivä töissä. Yli kymmenen tuntia tuli siellä aikaa tuhrattua ja kuulin kun yhet vanhat akat puhui musta selän takana pahaa. Ei tuntunut kivalta! Onneks on vaan tää joulun aika nyt tuolla ja sitten ensi vuonna kun koulu alkaa taas niin oon vaan viikonloppuisin. Ja silloin yleensä ne mummot ei oo.

Kuinka pitkälle teillä on ollut alussa "kuukautiskipuja"? Mulla vieläkin välillä tulee, ei mitään tosi tosi pahaa, mutta ihan selkeitä kramppeja kuitenkin. Ei kai niistä huolestua pidä?

:heart: KÖ ja "Fedja-setä" 5+5

(Kumpa olis Kissa ja Koirakin mukana :D )
 
,nipistelyt/kramppailut ovat raskauden aikana merkki kohdun kasvusta tai ainakin neuvolassa mulle sanottiin niin,kun luulin myös menkkakivuiksi tai muuksi pahemmaksi!

Onpas täällä hiljaista...kaikkiko on jo lähteneet karkuun joulunviettoon?!?
 
Kai me Hemuli täällä kahdestaan ollaan :D Mä ajattelinkin, että kyllä noi krampit on ihan normaaleja, mutta välillä ne on aika koviakin. Hyvä tietää ettei turhaan huolestu.

Mun hyvä ystävä, joka asuu ulkomailla on just tulossa kylään, ihanaa päästä kertomaan sille uutisia! :heart:
Töissäkin riita sovittu, eli hyvä mieli siitäkin :D

Mies kävi muuten tänään hakemassa kaksi pulloa alkoholitonta punaviiniä mulle! Saa nähdä miltä maistuu, jos on hyvää voisin juoda sitä sitten jouluna. Kauhee alkoholisti täällä, kun viiniä on pakko saada, alkoholilla tai ilman
:LOL:

Ainiin ja Piipille piti kommentoida tota vauvan asentoa, että hienolta kuulostaa! Pääsee oikeassa asennossa syntymään sitten. Eikös ne yleensä vähän myöhemmin vasta käänny?
 
,krampit voi olla välillä todella kovia.Itselläni oli yksi aamu sellainen olo munasarjojen kohdalla,et joku vääntelis vaitsellä!!!Silloin ei kyl paljoa naurattanu ja meinasin jo,et kohta lähdettävä kättärille tai jotain.Onneksi meni ohi,kun hieroin hetken mahaa :D

Kerrohan kun olet maistellu alkoholitonta viiniä,et oliko se hyvää ja saman makuista kuin normaali tavara?!?Ite ajatteli ostaa alkoholitonta skubbaa uudeksi vuodeksi,et voi vähän muiden kanssa kilistellä juhlavammin kuin pommacilla!!!Olutta en ole vielä alkoholittomana maistanu,mut muutamaa sidua kyllä,eikä ne kovin hyviä olleet.Maistuivat enemmänkin sokerilitkulle!
 
Kyllä minäkin täällä välillä roikun :wave:

Mun kokemus alkoholittomasta viinistä oli, että se on kamalaa :x Maistuu ihan käyneeltä marjamehulta. Tosin oon testannu vaan yhtä merkkiä, et en tiiä, voiko joku toinen olla parempi... Alkoholittomat siiderit on sen sijaan ihan hyviä, mutta ei niitä jaksa edes sitä yhtä tölkkiä juoda. Tästä huomaa, että vissiin niitä holillisia yleensä vetää kuitenkin humaltumistarkoituksessa, kun ei oo mitään ongelmaa vetää useampaa sidua :LOL:

Mä oon muuten juonu ihan "oikeaa" viiniä raskausaikana puoli lasillista, jos ollaan ulkona oltu syömässä hienommin tms. Hyvän maun saamisesta pihvin kanssa en oo huonoa omaatuntoa kantanut =)

Ainiin ja Piipille piti kommentoida tota vauvan asentoa, että hienolta kuulostaa! Pääsee oikeassa asennossa syntymään sitten. Eikös ne yleensä vähän myöhemmin vasta käänny?
Tää vissiin vaihtelee, mutta tosiaan hyvä, jos vauva on ite oikeassa asennossa jo hyvissä ajoin =)
 
HPM
Minä oon täällä vielä! Enkä jouluksi kovinkaan kauaksi edes poistu.

Mulla ainakin on iho ollut aivan järkyttävässä kunnossa :( Pahempi kuin pizza!! Eikös raskaana ollessa pitänyt hehkua...? :LOL: Mä en ainakaan hehku - päinvastoin!! Tuntee ittensä laitapuolen kulkijaks! Mulla ei toistaseks mee päälle kun kaikkein resusimmat vaatteet (maha ei siedä yhtään puristusta), naama on karmee, tukka kuin hamppu ja muutenkin tosi freesin näkönen...

Mulla on tuo synnäri ilmeisesti TAYS. Ainakin sain TAYSin esitteet (me ollaan tässä sen verran rajaseudulla että välillä tulee lähtö Vammalaan...) Vaikka Vammalaa on kovasti kehuttu synnytyspaikkana, olen kuitenkin jo matkan takia enemmän kuin tyytyväinen jos todellakin pääsen TAYSiin.

HPM ja Juli 10+5
 

Yhteistyössä