Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset tammikuussa

Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, tammikuussa

Odottelijat:

Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
Hazel................................................LA 25.2.2009...............TAYS
Myrna...............................................LA 22.3.2009...............KoKS
Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009................VKS
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 16.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 16.9.2009

Jakautuneet

26.1.08
Hipu (40+1)..............LA 25.1.2008......TYKS.....Poika
20.2.08
Piipi79 (40+5)............LA 15.2.2008.......TYKS.....Tyttö
3.4.08
Veera80 (39+3)......LA 7.4.2008........SATKS....Tyttö
30.4.08
Juuri (40+2)............LA 28.4.2008.......OYS......Tyttö
21.5.08
Hemuli79 (39+4)....LA 24.5.2008.......KOS......Poika
5.7.08 klo 20.00
HPM (38+6)...........LA 13.7.2008......TAYS......Poika 47cm, 2800g.
31.7.08
Coke (39+3)..........LA 4.8.2008.........TYKS.....Poika 48cm, 3460g
13.9.08 klo 04.58
Taivaannasta (42+0)...LA 30.8.2008....LKS....Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena (41+1).......LA 5.9.2008.......TAYS......Poika 54cm, 4kg
22.9.08 klo 13.38
Nanna81 (38+5).....LA 1.10.2008......LKS.......Poika 51cm, 3985g
7.10.08
Siilura (41+4).........LA 26.9.08..........NKL.......Poika 51 cm, 3960g
19.10.08
Novelle78 (41+0)....LA 12.10.08.......K-SKS....Poika 55 cm, 3570g
28.12.08
Sasha80 (36+1).....LA 24.1.09.......K-SKS....Poika 45 cm, 2480g
23.1.09 klo 22.14
Niiskunenä-78 (37+0).....LA 13.2.09.......K-HKS....Poika 48 cm, 2835g
2.2.2009
Memmuliina (41+3)...LA 23.1.2009....TAYS....Tyttö 49cm, 3045g


Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719
 
Uutta vuotta mammat! :flower:

Mä äkkiä vaan väsäsin uuden pinon ja sitten lähdetään maalle loppuviikoksi. Hyvää alkanutta vuotta ja loppuviikkoa, me palaillaan sunnuntaina (jos vaan pääsen maalla selän kanssa vessaan.. Jos en, tullaan aiemmin takas..) joten enemmän silloin.

:heart: Kvartti ja Tao 34+2
 
Hyvää uutta vuotta! Onnittelut Sasha :flower: kirjoittelehan kuulumisia sitten, kun olette tutustuneet paremmin tulokkaaseen.

Mulla oli eilen neuvola ja mut laitettiin uä:een, koska sf-mitta ei ollut muuttunut juuri ollenkaan. Mun paino oli kyllä noussut ja itsestä tuntui, että maha on paisunut paljonkin viime kerrasta, joten vähän ihmetytti. Mutta hyvä, että tarkistetaan, että kaikki on kunnossa. Viikon päästä olisi se ultraus-aika.
 
Nopea visiitti vaan, mutta Pilvilinnalle onnea hyvistä ultrakuulumisita ja Sashalle kiitokset synnytyskertomuksesta :heart:

Olin eilen neuvolassa, siellä kaikki sittenkin ihan ok, tosin painoa on tullut +1250/viikko viime kerrasta :eek: :kieh: Toisin sanoen täällä on turvotukset kahdella plussalla menossa, mutta olivat sitä mieltä, että ei mitään hätää, kun pissa oli oikein mallikkaan puhdas ja verenpaineet oli jotain 115/75. Joten parin viikon päästä sinne vasta seuraavan kerran. Päästiin siis viettämään uutta vuotta kaveripariskunnan luo ja oli oikein mukava ilta =)

Mut palailen paremmalla ajalla taas. Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille :flower: :hug:

Niisku ja ukkeli 33+6
 
Uutta vuotta kaikille mammoille!

Kvartille kiitos uudesta pinosta ja toivottavasti selkä sietää reissun!

Käytiin vanhemmillani ja sain kahdet äidin neulomat villapöksyt sekä yhdet korjatut potkarit ja kasan imuja, joita äiti oli ommellut lakanoista :) Kauheet tärinät jo vauvasta siellä! Olis tässä vielä kolme viikkoa laskettuun aikaan, eikä tosiaan mitään tietoa synnytyksen lähestymisestä. Taidan siis lähteä kokeilemaan kuntoani Ideaparkkiin huomenna... :) Viime yö oli kamala, juoksin vuorotellen vessassa ja sit taas juomassa, kun oli hieman suolaisia ne eiliset naposteltavat... Tyhmästä päästä kärsii koko mamma :p


 
No niin vuosi vaihtui ja uusi pinokin on jo meillä :)

Kvartti kun päivität listaa niin mulle voi laittaa synnytyssairaalaksi Vaasan keskussairaala, lyhenne lienee VKS.

Yhtenä iltana kun menin suihkuun mahaa puristi ja se meni kovaksi. Taisi olla ensimmäinen ennakkosupistus?! Sen jälkeen ei kuitenkaan ole ollut mitään puristuksia.
Kuinkas teillä muilla mammoilla? Onko ollut ennakoivia supistuksia, ja jos niin millä viikoilla?

t. salmis ja massu 18+6
 
Salmari: Mulla oli noilla viikoilla muistaakseni myös ekat sellaset tunnistettavat supistukset. Kipeät supistukset ei kuitenkaan ole hyvä juttu, eikä niitä saa tulla kovin usein, näin sanottiin silloin neuvolassa.

Oli jo toinen kamala yö peräkkäin, noin miljoona vessareissua ja lisäksi hämäriä painajaisia. Miehen loma loppui ja heräsin sitten vielä hänen herätyskelloonsakin. No, nyt on sit taas viikonloppu!
 
Kiitos onnitteluista =) Ollaan vielä täällä sairaalassa, mutta luultavasti päästään huomenna kotiin, jos vain paino on nousussa ja bilirubiiniarvot ovat hyvät. Eli pikkumies oli uudenvuoden yön diskossa, siis sinivalohoidossa. Kolmasosalla vastasyntyneistä ei maksa vielä pysty hajottamaan äidin punasolusykäystä. Toi sinivalo hajottaa bilirubiinia ja vauva on taas pirteämpi. Pikkumiehen arvot ovat hyvät, koska häntä pitää syöttää kolmen tunnin välein ja 45ml kerrallaan. Täysaikainen vastasyntynytkin syö 50ml, joten määrä on hillitön. Ja kaiken pitää mennä alas puolessa tunnissa, että loppuajan saa nukkua. Joskus tuntuu pakkosyöttämiseltä, mutta onneksi siihenkin on jo harjaantunut. =)

Imettämistä ollaan vähän kokeiltu, mutta ensi viikolla varmaan päästään tositoimiin. Maitoa tulee nyt hyvin, pumppaan aina kolmen tunnin välein. Näin on sitten sama rytmi pikkumiehen kanssa. Oikea rinta oli ihan tukossa, mutta nyt se on auki, onneksin nyt on auennut. Kaalinlehdet ovat aivan ehdottomat! Kaveri kehui, että Pommacilla lähtee hyvin maito nousemaan. No sitäkin olen kokeillut. Ja tosiaan kaurapussi on loistava synnytyksenkin jälkeen. Nostaa maitoa ja lieventää mukavasti pakottavaa tunnetta. Kannattaa hankkia...

Salmari varmaan joskus viikon 20 tienoilla tuli eka harjoitussupistus. Jos vetää vain mahan kovaksi, se on harkkasuppari, mutta yhtään kipeä ei tosiaan saa olla ainakaan noilla viikoilla. Kipeä supistus tuntui ainakin mulla menkkamaisena juilimisena selässä ja alamahassa.

Toivottavasti Niisku turvotus antaa periksi.
 
Hei naiset,

Täällä on ollut vähän raskas päivä. Aamulla tuli veristä vuotoa, ei siis kirkasta verta vaan kai aika samanlaista tuhrua mitä mulla oli ihan alussa muutamana päivänä raskaustestin teon aikaan ja vielä yhtenä päivänä noin kk sen jälkeen. Ihmettelin tietenkin mutta lähdin vain töihin. Töissä kävin vessassa kurkkimassa, mutta mitään ei tullut päivän aikana. Kotiin tullessa huomasin pikkuhousuissa taas vuotoa. :/ Säikähdin aika lailla ja soitin neuvolaan, josta kehoitettiin soittamaan sairaalaan, josta taas määrättiin TKn päivystykseen. Päivystyksessä sai sitten odottaa kolme tuntia ennen kuin pääsi lääkärille. Lääkäri paineli mahaa ja teki jonkin sortin sisätutkimuksen. Kaikki oli kunnossa. Kohdunsuu täysin kiinni, maha pehmeä, ei tulehdusta, ei vuotoa, ei mitään. Eli kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta säikähdin kyllä aika lailla.

Supistus mikä mulla oli viikko takaperin ei ollut kipeä ollenkaan, kerroin siitä sekä neuvolan tädille että lääkärille ja pitivät sitä normaalina harjoitussupistuksena.

Mutta voi että tätä draamaa. Olisi nyt vain rauhallista ja turvallista odotusta. :| Onneksi ensi viikon keskiviikkona on rakenneultra ja näkee pikkuisen! Ehkä vuodon syykin selviää, tai sitten ei. Lääkäri kun meinasi että voi olla vain ihan harmiton verisuonen katkeaminen tms.

t. salmis ja massu 19+0
 
Kvartille vielä kiitokset uudesta pinosta! Huomasin tuossa, että olen kulkenut täällä tuolla ekalla lasketulla ajalla, kun se siis muuttui joskus ultrassa päivää aiemmaksi eli 13.2. Just sopivasti 13. päivä perjantai...

Kiva kuulla, että Sashalla ja pojalla on kaikki ihan hyvin ja maitokin on lähtenyt hyvin nousemaan :heart: Toivottavasti pääsette (tai olette jo päässeet) kotiinkin pian. Kivempi se varmaan on olla omassa kodissa kun sairaalaympäristössä.

Mites Memmu, pääsitkö sinne Ideaparkiin? Hienosti noilla viikoilla jaksat vielä olla :) Meillä alkaa myös yöt olla toooosi tuskaisia, tunnin-parin välein herään vaihtamaan kylkeä mikä siis on tosi tuskallista ja vessareissut pitää ajoittaa siten, että kun olen oikealla kyljellä jo valmiiksi, niin siitä sitten pääsen pudottautumaan sängystä sinne vessaan. Enpä tiedä kuinka tätä jaksaa vielä puolitoista kuukautta jos se vielä tästä pahenee :eek:

Olipa kurja juttu tuo Salmiksen vuoto :/ Hyvä että kuitenkin kävit näyttäytymässä lääkärillä ja onneksi sulla on vielä tuo rakenneultrakin keskiviikkona, niin saa vielä tarkempaa tutkimusta silloin :hug: Mun kaverilla oli pari vuotta sitten raskaana ollessaan tosi runsaita verenvuotoja viikoilla 12-20, että joutui ihan sairaalassakin olemaan joitakin päiviä sen vuoksi, mutta kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa ja loppuaika raskaudesta meni ihan ok ja terveen pojan saivat. Eli eiköhän siellä teilläkin kaikki ole ihan kunnossa, jos tutkimuksessa niin toteavat.

Eilen pääsin vähän kiertelemään kauppoihin ja sain ostettua talvihaalarit vauvalle alesta. Totesin, että se äippäpakkauksen haalari on niin iso, että haluan hieman pienemmät vielä tän talven varalle. Ei ollut muuten enää kuin pari vaihtoehtoa kaupoissa jäljellä, eli oli kyllä hyvä ettei jäänyt vain odottelemaan vauvan syntymää. Talvivaatteita kun ei saa enää mistään helmikuussa ja todennäköisesti pakkaset jatkuvat vielä vaikka huhtikuulle saakka. Kauppareissun jälkeen olinkin aivan rampa ja loppupäivä meni sohvalla :ashamed: Kun vähän yritti kävellä esim alakertaan, niin melkein kaksin kerroin sai edetä. Nyt nuo kivut on ehkä enemmän siirtyneet selkäpuolelta tuolle etupuolelle, eli tuntuu että tuo masu tippuu tuosta kokonaan. Mutta on se vaan niin, että kaikki vastoinkäymiset unohtuu aina siinä vaiheessa kun pikkuinen potkuttelee masussa :heart:

Nyt lopettelen taas, mutta kaikille hyvää viikonloppua!!

nakkisormi-Niisku ja aarre 34+1
 
Mistäs Niisku löysit ne talvihaalarit? Pyörin nimittäin kaupoissa ja etsiskelin haalareita, mutta en löytänyt pieniä. Mullakin on ollut ilmeisesti niitä harjoitussupistuksia, joissa mahalihakset menee koviksi ja sitten pehmenee. En ollut vaan tajunnut, että ne on supistuksia, koska ei ne mulla tunnu miltään. Neuvolassa täti kyseli multa, että onko ollut supistuksia, kun olin selällään siinä pöydällä sydänäänien kuuntelua varten. Sanoin, että ei ole ollut ja samalla se täti tokaisi, että nythän sulla just on! Olen luullut sitä lihasten kovettumista kai vauvan liikkeiksi :whistle:

Salmis: onneksi kaikki näyttää olevan kunnossa ja sulla on sitten pian se ultrakin. Jos se vuoto loppui, niin kuulostaa harmittomalta. Mutta kyllähän tuollaisia juttuja aina säikähtää.

Näin kaupassa mammalomalla olevan työkaverin, joka kysyi tiedetäänkö tulokkaan sukupuolta. Hän sanoi, että heillä on joka kerta 20-viikon ultrassa povattu tyttöä ja myös kolme kertaa on mennyt arvio pieleen eli heillä on kolme poikaa. Kääk, meillä on aika punavoittoisia monet vaatteet, joten voi sitä raasua, jos saadaankin poika. No, mutta eipä se nykyaikana ole niin tarkkaa noiden vaatteiden kanssa ;) Aikuisten miestenkin vaatteissa on pinkkejä ja kyllähän jotkut pitää ihan mekkojakin :D
 
Salmari: :hug: Onneksi kaikki oli kunnossa. Voin vaan kuvitella sitä pelkoa, mitä yllättävä veri aiheuttaa :|
Niisku: Juu, olin ideaparkissa; reilu kolmen tunnin kierros tuli heitettyä :) Vauvelille ostin Finlaysonin myymälästä Joulusatu- ja Talvimuumi-kangasta lakanoita varten. Molempia sai 2,5 metrin palat yhteensä 20 eurolla, joten ostin ne, vaikka lakanoita tuntuukin riittävän... Äiti tekee niistä pussilakanat sitten äippäpakkauksen peittoa varten. Aluksi meidän tärpällä on sellainen nukenpeiton kokoinen peitto, kun hän nukkuukin rottinkikorissa, eikä sinne tosiaan mahdu äppäpakkauksen peitto. Eilen oli molemmilla mummuilla ilmeisesti hurja ompelupäivä, kun oma äiti soitteli, että hän teki nukenpeittoon pari pussilakanaa ja miehen äiti lähetti kuvan lokerikosta, jonka hän teki meidän kylppäriin hoitotason viereen :)

Tiedän kyllä Niisku, miltä tuntuu heräillä vessaan ja veivata itseään ylös makuuasennosta.... Meikäläiselläkin voi pahimmillaan kestää tämä vielä viisi viikkoa, kun la:n on melki 3 vkoa ja sit on vahva tuntu siitä, et yliajalle mennään... No, saapi nähdä!

Mulla on tosiaan supistukset kadonneet kokonaan. Työkaverini kertoi, että hänen supistuksensa olivat suuntautuneet selkäpuolelle, joten hän ei tuntenut niitä edes synnytyksen alkaessa... Hassua!

Mukavaa päivää kaikille :) Minä laitoin miehen sulattamaan pakastinta ja itse askartelen tollasta servettitekniikalla tehtyä purkkia kaverille vietäväksi. Meinaan aamulla lähteä tapaamaan opiskelukaveria 150 km:n päähän. Kiireistä tämä mammalomailu!
 
Hei taas,

Tulin pikaisesti kurkkaamaan tänne. Täällä voidaan hyvin, ei ole ollut vuotoa perjantai-iltapäivän jälkeen. Sunnuntai sujuu siivouksen parissa, pitääkin tästä mennä jatkamaan!
Leppoista sunnuntaita kaikille!

t. salmis ja massu 19+2 :)
 
Tultiin juuri mökiltä kotiin, selkä tuntuu nyt vähän paremmalta :D Kävin tänään pienellä kävelylläkin, ihan luksusta!! Iloinen olen, toivottavasti ei pahenisi taas tai vaikka lähtisi kokonaan toi kipu pois.

Salmis, hui kauheeta! Onneksi kaikki oli hyvin! Mulla oli silloin alkuvaiheessa pari säikähdystä myös, joten osaan hyvin kuvitella sun pelästyksen. Tosi inhottavia tollaset! Mulle sanoi gyne, että valkovuotokin saattaa joskus olla rusehtavaa ja voi olla että joku pieni verisuoni just on napsahtanut jossain kohdunsuulla tai limakalvot vain herkät, mutta että on kuitenkin hyvä tutkia sellaiset. Onneksi pääsette vielä ihan pian sinne ultraan niin väistyy loppukin huoli, ihan varmasti siellä on kaikki kunnossa! :)

Memmu, mäkin haluaisin noita muumikankaita, ajattelin tehdä niistä jommasta kummasta pinnikseen pinnasuojan. Pitää varmaan käydä tuolla Arabian tehtaanmyymälässä kaivelemassa kun siellä myydään myös Finlaysonia.

Kumpa Niisku sullakin nyt toi selkäkipu helpottaisi! Ja turvotus myös. Musta tuntuu, että Taotao on vähän laskeutunut alemmas ja jospa mulla kipu sen takia helpotti. (En kyllä vielä uskalla kovasti tuulettaa, tuntuu siis edelleen ja selkä on jäykkä, mutta huomattavasti helpommin liikun!) Toivotaan että sulla kävisi samoin.

Hazel, meilläkin on jonkun verran vaaleanpunaista vaatetta (vaikka ite oon pyrkinyt ostamaan sellaisia, jotka käy hyvin kummallekin) ja mietin kans että jos Taotao on sittenkin poika. Mutta päädyin samaan kuin sä, että saa sitten kulkea pinkeissään :D Mulla oli muuten myös viime neuvolassa sama sf-mitta kuin edellisellä kerralla (eikä painokaan ollut noussut) ja meinasivat ultrata, mutta sitten sovittiinkin että katellaan vielä ensi viikko jos se muuttuu. Asento voi kai vaikuttaa näillä viikoilla paljonkin, eli jos vauva on poikittain on sf-mitta pienempi. Eiköhän meidän kummankin vauvat ole kuitenkin kasvaneet normaalisti, musta toi mahan mittaus tuntuu välillä ihan arpapeliltä..

Nyt teetä ja iltapalaa. Kiva oli olla maalla, mutta kiva se on olla taas kotonakin!
:heart: Kvartti ja Tao 34+5
 
Moikka kaikille! Tulin vaan ilmoittelemaan, että oon aika lailla siirtynyt yhden toisen vauvapalstan puolelle, enkä näköjään käy täällä enää ikinä. Mut saa poistaa listalta :) ja onnea kaikille loppuodotukseen! :flower:
 
:wave: Terveisiä rakenneultrasta. Pikkuisella kaikki hyvin. Saatiin huimat 10 ultrakuvaa joissa näkyy vikkelä vauvamme :D Voikohan tytöt olla noin vikkeliä? Hmmm... ;) Ei haluttu kysyä sukupuolta ja vauva hoksasikin sopivan kuvakulman lähestyessä vetää jalkansa ristiin :D

Nyt pitää lähteä asioille ja töihin, mutta palaan lukemaan kunnolla teidänkin kuulumisia huomenissa.

Mukavaa päivää kaikille mammoille ja vauvoille!

onnellinen salmis ja vikkelä massu 19+5
 
Huiii! Onnea Salmari ihanista uutisista :heart:

ON: eipä mitään uutta. Tuntuu et maha alkaa jo turpoomaan. Ennestäänkin sitä on melko paljo, mut nyt se tuntuu jo vähän pallomaisemmalta. Tai sitten jouluherkut alkaa jylläämään :LOL:

Onko muilla ollu paljonkin huimausta? Mun huimaus kun ei ole vain seisaalteen, vaan välillä pyörii päässä vaikka makoilis selällään. Onneks kohta on neuvola ni voi siellä taas sitten kysellä kaikkia juttuja. Kuunnellaankohan sillon myös sydänäänet :heart:
 
Salmikselle oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:

Hazel: Löysin tosiaan ne talvihaalarit ihan Citymarketista ja olivat Reiman haalarit ja maksoivat alessa sen 40 e. Koko oli 62 (sen pienempiä ei sielläkään ollut) mutta kuitenkin oli huima ero sen pakkauksessa olevan haalarin kokoon. On se kyllä kummallista, että talvella ei tosiaan löydä mitään talvivaatteita vaan vauvojenkin kanssa pitäisi varautua pakkasiin jo lokakuussa.

Kvartti, hienoa että selkä on siellä jo parempi! Mulla on kanssa sellainen fiilis, että vauva on tuolla masussa hieman laskeutunut, ja tosiaan selkä tuntuu ehkä hivenen paremmalta täälläkin. Mutta nyt kun ei ole noita työvelvoitteita ja voi vain mennä tuon selän ehdoilla, niin ei tässä sellaista hätää ole. Ja aikasta loppusuoraahan tässä jo mennään :whistle:

Pilvilinna: Mulla on kanssa jonkin verran huimaillut koko raskausajan, mutta kannattaa siitä kysellä siellä neuvolassakin. Tässä on jotenkin oppinut sen, että kaikki mahdolliset vaivat saattavat kuulua raskauteen olematta silti millään lailla vaarallisia :snotty:

Memmu, sä olet kyllä tosi reipas ollut jos 3 tuntia jaksoit ravata tuolla Ideaparkissa :D Musta noi Muumi-jutut on kaikki niin ihania, et voisin myös hamstrata niitä meille joka nurkkaan, mutta itse en kankaasta osaisi tehdä yhtikäs mitään. Ja NallePuh-tuotteet on kanssa sellaisia, että menen ihan sekaisin niistä! Olenkin tässä miettinyt, että kuinkahan monet lakanat vauvalle pitäisi olla ja että mistä saisi peiton pikkuiselle, kun alkuun hän varmasti nukkuu siinä äippäpakkauksen laatikossa? Meillä taitaa mies sitten vauvan synnyttyä joutua oikein koetukselle kauppojen suhteen, kun huomaankin ettei meillä ole oikeasti läheskään kaikki tarvittava kasassa...

Tänne meille ei kuulu mitään ihmeellistä. Outoa olla taas yksin kotona kun mies lähti tänään taas töihin joululomien jälkeen. Turvotukset vaivaavat edelleen, mutta ei ehkä niin hurjasti kuin viikko sitten. Iltaa kohden tosin ei edes varasormusta saa sormeen. Vauveli on ollut nyt aika hiljainen sellaiset muutaman päivää ja välillä olenkin miettinyt kaikkea maan ja taivaan väliltä. Eilen illalla siellä oli kyllä nukkumaan mennessä oikein kunnon meno päällä, mutta en kyllä pistäisi pahaksi vaikka vähän enemmänkin liikettä tuntuisi. Luultavasti vauvan asento on sellainen, että ei niin paljoa liikkeet tunnu, eli taitaa olla tuolla pää alaspäin ja selkä vasten mun masua eli silloin potkut ja nyrkkeilyt kohdistuisivat tuonne sisälle enemmän kuin tuohon masun pintaan.

Palataan taas ja voikaa hyvin :wave:

Niisku ja pikku-ukko 34+5
 
Terveisiä taas neuvolasta! Kaikki kondiksessa, hemppa vaan jatkaa laskuaan, nyt enää 102. Eli mahakivuista huolimatta on nyt otettava 2 Obsidania päivässä. Taotao on myös kuulemma tosi alhaalla, terkka sanoi ettei ihmettelisi vaikka parin viikon päähän laitettu neuvola-aika pitäisi perua (ensi viikolla nla-lääkäri), koska vauva on syntynyt :eek: Hui! Ja kuulemma tosiaan noi öiset (ja näköjään yhä enemmän päivisinkin tuntuvat) kuukautiskivut on supistuksia. Lekuri näkee sitten ensi viikolla että onko saaneet mitään aikaan tuolla kohdunsuulla... Saisi nyt vielä parisen viikkoa kyllä mahassa oleilla tämä vauveli, ei ole vielä kiire synnyttämään. Ei kyllä ole sellainen olokaan, että lähtö kohta tulisi, mutta mistäpä sitä sitten koskaan tietää.

Mä kävin eilen pitkästä aikaa kaupungilla, neljä tuntia vierähti tosta vaan ja kivaa oli! (Kiitokset Napille jos käyt täällä lueskelemassa :)) Sain hankittua imetysliivit (rumat, mutta ainakin tämänpäiväisen koekäytön perusteella tosi mukavan tuntuiset) ja rintapumpun. Nyt alkaa sitten olla tavarat pääpiirteittäin läjässä, amme enää uupuu ja sitten on kai kaikki.

Pilvilinna, kyllä siellä neuvolassa varmaan pääset nyt kuuntelemaan ääniä :D Mulla oli jossain vaiheessa tota huimausta, en tiedä mistä johtuu. Voi olla kai paineista tai hempasta. Kannattaa mainita neuvolassa, jos vaikka voivat selvittää sitä. Mulla otettiin kerran ylimääräinen hemppa kun oli huimannut.

Moccamaster, jos vielä käyt tässä niin otin sut pois listalta. Mukavaa loppuodotusta sinulle myös!

Nyt meen lepäilemään, kahdelta alkaa synnytysvalmennus. Toivottavasti en pyörry kun se video näytetään.. :p

Kvartti ja Tao 35+2
 
Kvartti Niin se aika rientää :heart: Kohta jos sua ei pariin päivään näy voidaan alkaaa palstalla jo spekuloinnit :D Tsemppiä synnyärivalmennukseen!!!

Huoh! Kertokaas te viisaammat niitä keinoja tähän mahaturvotukseen?

Oon ihan tuskissa ku kaikki housut kiristää jo nyt ja työpäivät on ihan tuskaa. Illalla ei saa lähettyä enää mihinkään sen takia ku ei vaan halua laittaa farkkuja jalkaan |O
 
Kvartti: Käyköhän tässä niin, et säkin pääset tositoimiin ennen mua :LOL: Ei meinaan tunnu yhtään siltä, et alkais tapahtua mitään. Huomenna kaks viikkoa laskettuun aikaan. Eli max neljä viikkoa tän jättimahan kans enää...

Salmikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Pilvilinna: En usko, et mahaturvotuksesta pääsee eroon ennen kuin sitten, kun saa synnytyksen jälkeen omat mitat takaisin... Mulla ainakin tasaiseen tahtiin vyötärön ympärys (ja samalla takapuoli) kasvoi, ja sitten oli helpottavaa jo laittaa mammahousut jalkaan. Nyt taas odottelen sitä, et pääsis eroon mammahousuista. Mähän en ostanut kun kolmet housut ja noi farkut on ainakin ihan loppuun käytetty... Tuskin niitä kehtaa enää jalkaansa vetää, jos toista muksua tulee. Toisaalta kannatti maksaa noista, kun ne kahdet muut on H&M-laatua ja ne eivät ole ihan olleet mun makuun...

Niisku: Me saatiin lainaan sellanen pieni peitto, joka mahtuu tuohon rottinkikoriin. En kyllä yhtään osaa avittaa, mistä sellaisen saisi. Näyttää kokonsa puolesta ihan nukenpeitolta... Taitaa olla miehen äidin tekemä, ainakin näyttää itse tehdyltä. Meillä on useampi lakana (saatiin käytettyjä parilta taholta) ja mun äiti ompeli kaks pussilakanaa siihen pieneen peittoon. Lisäksi on 4 tyynyliinaa; varsinaista tyynyähän ei ole, mutta noi on helpompi vaihtaa puklujen tms. alta. Ei tartte koko lakanaa vaihtaa... Jännä nähdä, kuinka paljon sitä likapyykkiä sit oikeesti tulee....

Hazel: Joko pian pääset lomalle vai vieläkö ahkeroit töissä? Muistaakseni ollaan samalla alalla, tosin eri puolilla pöytää... Mä en kykene edes ajatteleen, et joutuisin nyhräämään jossain neukkarissa tasekirjojen kanssa :p Nyt kun on kuitenkin taas meikäläisten kiireaika. Että tosi iloinen äitiyslomalainen olen :)

Pitää varmaan viedä vauvelin fleecepeitto kuivumaan. Ostettiin viime viikolla ja pesin sen, ettei ole mitään kemikaaleja tms pinnassa. Samalla pesin myös miehen siskolta saatuja leluja ja pehmokirjoja. Tuntuu, että koko ajan saa olla pesemässä jotain, vaikka varsinaiset vauvanvaatteet jo onkin pesty. Toisaalta tähän pyykinpesutahtiin joutuu ehkä totuttautumaan...

Ei muuta kuin mukavaa päivää ja töissä ahertavat mammat; huomenna on taas perjantai :)
 
Heippa! Oon kirjoittanut nyt reilun kuukauden tuonne lähes kolmekymppisten ekakertalaisten ketjuun vauvakuumepuolelle ja eilen (ja tänään uudestaan) plussattuani voisin kai sitten varovaisesti siirtyä tänne, jos vaan saan. :)

Olo on edelleen aika hölmistynyt. En olis ikinä uskonut, että meillä tärppää ekasta kierrosta, kun ehkäisynä on vuodesta 2005 ollut keskeytetty yhdyntä, jonka pitäisi siis olla tosi surkea ehkäisykeino, tai siis ei ehkäisykeino oikeestaan ollenkaan. Sen pettäminen ei siis olis ollut tosiaankaan mikään katastrofi missään vaiheessa. Mä olin ihan asennoitunut siihen, että tässä menee piiiiitkään ja nyt en voi käsittää, että tämä tapahtui näin nopeesti. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että möllykkä pysyy matkassa. Ja jos joku menee vikaan, tiedänpä ainakin, että ollaan hedelmällisiä.

Minä siis täytän tänä vuonna 30 ja mies 29. Yhdessä ollaan oltu pian 10 vuotta. Viikkoja viimeisistä kuukautisista 4+3, mutta luulen hedelmöittymisen tapahtuneen muutamaa päivää aiemmin. Oon ihan pihalla, mitä seuraavaksi pitää tehdä.Suurimpana kysymyksenä mielessä kuitenkin on saanko syödä vuohenjuustoa (edes kypsennettynä ) ;) :D ja miten pitkään voin jatkaa liikuntaharrastuksiani. Tässä vaiheessa ei varmaan vielä tarvitse noita harrastuksia rajoittaa mitenkään?
 

Yhteistyössä