Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset kesäkuussa

Heissan pitkästä aikaa! :wave:
Mites Jojolla meni seulonta?

Salome - minullakin aika kului alkuun niin hitaasti. Tuntui, että kesään on ikuisuus. Nyt tuntuu, että aika loppuu kesken - kun niin paljon pitäisi tehdä ennen vauvan syntymää.

Täällä minä odottelen kovasti, että mies palaisi lomaltaan - huomenna koittaa se päivä. Viikko on hurahtanut niin nopeasti, kun kävin kotona ja oli yövieras ja ite kävin ystäväni luona yökylässä. Siinähän se sitten on viikko pulkassa. =)

Tänään on ollut tosi ärsyttävä päivä - pala kurkussa koko ajan. Anoppi oli eilen niin piikikkäällä päällä, että jäi oikein ärsyttämään! Kyl se äsken kävi ja oli jo normaalimpi, mut mulla edelleen tosi paha mieli. :'( Ja jotenkin en osaa ryhtyä puhumaan hänelle, kun hän on kuitenkin jo niin vanha.

Oon parhaillani ompelemassa verhoja olohuoneeseen. Pitää pitää vähän taukoa, kun tuntuu, et siitä menee koko päivä. Jotenkin tuollainen paha mieli vie motivaation kaikelta tekemiseltä.

Oletteko te kokeneet enemmänkin odottamisen ILOA kuin murhetta? Aina niitä murheellisia päiviä odottamisen aikana tulee, mutta nyt olen nauttinut näistä "viimeisistä" hetkistä, jolloin vielä voi mennä melkein miten haluaa. Kohta on vauveli sylissä, jonka ehdoilla jatkossa kuljetaan. Voin sanoa kokeneeni odottamisen ILOA! :heart: Muistakaa nauttia tästä ajasta - tää on niin ihanaa aikaa, kun alkaa tuntemaan liikkeitä yms.

Nuutti ja Ville Vallaton 34 + 5
 
salmisonneksi kaikki on hyvin ja rakkaus rinnassa, onnea myös sun ja sun miehen yhteiseen onneen!

Nuutti ihana että tunnet raskausiloa, mä välillä murehdin liikaa ja mietin miten se vaikuttaa vauvaan. Hormonit heittelee ja tunteet niiden kyljessä. Mutta iloakin hetkittäin!

Mikä päivä se kätilö, varma itkettäjä oikein tuleekaan? Kerran oon sen kattonut, mutta ois kiva katsoa lisää

mä loukkaannuin mun äidille kun se näki mut pitkästä aikaa ja sanoi, että tuossako se maha nyt on? Taitaa olla pelkkää omaa mahaa (lihavuutta) eikä mitään vauvamahaa. Tuntu pahalta kyllä. Välillä kommentit osuu ja uppoo, nyt kun on herkillä. Ja kun ei osaa sanoa heti hetkessä että hei tuo tuntuu pahalta.

Mutta pääasia että itse on oman kehon muutoksien kanssa sujut.

voimia tytöt mahoihin

La mer ja huomenna poksahtaa vko 17 ( eikä vielä liikkeitä..)
 
Kiitos kysymasta. Seulonta meni ok. Ne sai jopa verta ensimmaisella kerralla. Ens viikon lopussa pitais saada tulokset. Hyvat uutiset tulee kirjeessa ja huonot puhelimessa.

Nuutti toivottavasti anoppi on jo paremmalla paalla ja itsellasikin on parempi mieli. Mullakin on anoppi ongelmia. Ei olla paasiaissunnuntain jalkeen puhuttu. Nyt ens sunnuntaina pitais uskaltautua sinnepain, huom! siis mina teen ensialoitteen! Se asuu tassa ihan lahella. Pitaa pitaa vaan suu kiinni ja jutella kivoja. Kuulemma olen myos tulehduttanut hanen ja hanen tyttonsa valit?!?!?! Mitah! Taa tytto ei ollu tassa riidassa mitenkaan osallisena, oli kylla paikalla. Silla viiraa paassa ja vakavasti. Se on niin vainoharhanen. Kylla tuntuu etta verenpaine nousee jo pelkasta kirjottamisesta.

Kiva etta Nuutilla on noin paljon tapaamisia ja tekemista niin saa ajan kulumaan paljon paremmin. Joo kylla taallakin on jo ollut odottamisen iloa ja kylla ma varmaan tasta koko odottamisen ajan nautin. Saas naha miten kay.

Toi katilo sarja kuulostaa ihanalta. No kylla taallakin tulee tarpeeksi synnytysohjelmia ja sama juttu kuin kaikilla, aina tulee kyynel silmaan.

La Mer olipa tokerasti sanottu aidiltas. Ja kyllahan kaikki pienetkin kommentit osuu. Nain on etta jos on omat oman kehon kanssa niin mita se muille kuuluu.

Torstaina katilon tapaaminen. Mulla on jo pitka lista kysymyksia valmiina. Ajattelin kerrankin kirjoittaa ne ylos, muuten kylla unohtuu. Mista vetoa unohdan listan kotiin? :LOL:

Muuten monta Big Brotheria on mennyt ohi koska se tulee vasta klo22 viikolla. Tanaan tulee jo klo21 niin nakee vahan mita tapahtuu.

JoJo 16 POKS
 
Heippa naiset ihanat!
Hyvä kun kaikki meni salmiksella loppujen lopuksi hyvin! :heart: Miltäs se vauva-arki maistuu?

Salome kyllä se aika siitä onneksi suht nopsaan menee. =)

Hyvä kun meni JoJolla seulonnat hyvin. Tulehan kertomaan kuulumiset sitten. Eiköhän kaikki ole hyvin. :) Pikille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nuutti ja La Mer :hug: anopit ja äidit osaa olla tosi piikikkäitä välillä. Itse pelkään mitä vielä tässä raskauden aikana tulee, kun soittelee päivittäin ja "täpisee" kaikesta mahdollisesta. Voi olla että joku päivä menee hermot...

Oon taas ollu kirjoittamatta niin pitkään, että toivottavasti muistin kaikkia tasapuolisesti.

Täällä alkoi nyt se kauan kaivattu loma! (tosin tän aamun ekan tunnin oon tehny töitä koneella) :ashamed: Noh, josko tässä osais alkaa asennoitumaan, siihen että töitä ei tehdä.
Vielä kuukausi ja 1 päivä rakenneultraan! :D

Delfis ja pikkudee 15+6
:heart:
huomenna poksutaan täälläkin!
 
Ada
:hug: Nuutille, JoJolle ja LaMerille anopin/äidin hölmöilyistä! Toivottavasti JoJo pystyt pitämään suun kiinni ja juttelemaan kivoja samalla ;) . Tuntuu myös pahalta LaMerin saama kommentti mahasta :eek: . Mä luulen, etten itse kestäisi nyt ollenkaan tuollaisia huomautuksia. Kävin perjantaina ostamassa ekoja mammahousuja ja jouduin kysymään myyjältä apua. Ihmeellinen ujostuskohtaus sai mut niin valtoihinsa, etten meinannut saada sanotuksia "äitiyshousuja" sanaa. Varmaan siksi että pelkäsin, että myyjä sanookin, että et sä sellaisia tarvitse tai jotain. Ihan hölmöä. Jotenkin sitä on niin rakastunut mahan kumpuunkin, että siihen suuntautuva arvostelu tuntuu varmasti syvällä. Mä menin sitten uusien puristamattomien housujen kanssa yksiin juhliin, jossa ystävät taputteli mahankumpua... ja olin onnellinen että olin kuitenkin uskaltanut ostaa mammahousut ja ihmiset kohtasi mut iloisina ja onnellisina. Moni ei ennestään tiennyt että meille tulee vauva.

Ainiin ja vielä :flower: LaMerillesiitä, että ihan pian on se ihana päivä kun alat saada potkuja alakerrasta!

Hyvä JoJo että sulla on lista. Ehkä se jo riittää, että olet kirjoittanut sen, vaikka unohtaisitkin kotiin. Kauppalistan kanssa ainakin käy usein niin, että sen muistaa jos sen on itse kirjoittanut, mutta unohtanut kotiin. Mitä siellä kätilötapaamisessa muuten puhutaan? Synnytyksestäkö jo?

Mä olin aamulla neuvolatapaamisessa kuuntelemassa sydänääniä. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: heti kuului! Olen niiiin onnenllinen! Odotuksenonnesta puheen ollen, musta tuntuu että mä olen kokoajan onnikännissä tästä odotuksesta. Varmaan se on osittain hormonaalista ja ehkä pitkä vauvakuumeilu myös vaikuttaa asiaan, mutta mä olen oikeastaan kokoajan vaan todella onnellinen. Välillä huolissani, mutta samalla onnellinen.

Delfikselle hyvää lomaa!

Itkettävä kätilö-ohjelma tulee muistaakseni tänään ykköseltä klo 19.55.


Ada 14+2
 
Ada, mua kans ujostutti alussa mennä kattomaan mammavaatteita kauppoihin. :) Samalla mua myös jännitti, että joku tuttu tulee vastaan ja joudun selittelemään sille, mitä teen äitiysvaateosastolla. Enää mulla ei oo niin hassu olo, vaikka siis edelleenkäänhän mä en oikeestaan mitään äitiysvaatteita tarvii, kun tuo maha on niin pieni kumpu. Ainiin, ihanaa, että pääsit kuulemaan ne sydänäänet. :) :heart: On se vaan joka kerta niin ihanaa!

Täältä myös Jojolle, La Merille ja Nuutille tsemppiä tulevien isovanhempien kestämisessä. Ihmiset vaan osaa olla joskus vähän mölöjä, jopa läheiset sellaset. Mä oon havainnut hyväksi sanoa suoraan, jos joku kommentti saa mulle aikaan pahan mielen. Ihmiset on joskus huonoja havainnoimaan omaa käytöstään, varsinkin jos on huono päivä.

Pikille onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Eiköhän se istukka sieltä vielä nouse, kun nythän se kohtu ja vaavi vasta ottaakin oikein kasvuspurtin. Muutin myös sun LA:n listaan.

Delfikselle ihanaa lomaa! Alahan pistää se kone työasioiden osalta jo kiinni ja nautit nyt vaan lomasta! :) Meitä saat toki viihdyttää, mut työjuttuja ei saa tehdä. :D

Täälläkin tää odotus on ollut kyllä sellasta onnenmyllerrystä. Mä nautin ihan suunnattomasti kaikesta, mitä vastaan tulee enkä halua murehtia turhia. Mä odotan jopa synnytystä suurella innolla ja mielenkiinnolla. Musta on ihan huikeeta, että pääsen synnyttämään uutta elämää. Niin luonnollista ja jokapäiväistä se onkin, mun mielestä se on jotain ihan mielettömän hienoa ja ainutlaatuista. Luotan siihen, että luonto (ja ammattitaitoinen synnärin henkilökunta) hoitaa kyllä homman.

Fyysisistä tuntemuksista sen verran, että kohtu alkaa nyt olla yli navan ja tuntuu painavan keuhkoja, varsinkin istuessa. Välillä saa hengitellä aika syvään, että saa riittävästi happea. Selkä on alkanut kipeytyä niin, että kävellessä kipeytyy alaselkä ja istuessa yläselkä. Mutta sitäpä se taitaa olla, kun on siirtymässä viimeiselle kolmannekselle. :) Huh, kun aika lentää!!

Rosehip ja möhkö 27+5
 
Salmikselle ja perheelle hurjasti onnea! :heart: Toivottavasti ikävät synnytyskokemukset unohtuvat nopeasti!

Täällä oli juttua mammavaatteista Mun piti ostaa ekat mammahousut lastentarvikkeita ja äitiysvaatteita myyvästä liikkeestä, kun tavallisessa vaatekaupassa vainoharhaisesti vilkuilin vain, että onkohan täällä tuttuja... Mutta olenkin ollut tosi tyytyväinen ekoihin housuihin ja ostanut sittemmin samasta liikkeestä lisääkin vaatetta. Äitiyshousut on niiiin mukavat jalassa :)

Ajan kulumisesta Sanoisin, että kutakuinkin rakenneultrasta alkaen aika on laukannut kamalaa vauhtia! Enää kolmisen kuukautta jäljellä! :eek: Tämä raskaudenvaihe on aivan ihana, maha näkyy selvästi mutta ei ahdista ja liikkeet tuntuvat selvästi - ja ne tuntuvat mukavilta! En toki voi valittaa muutenkaan, kun hyvin on tämä odotus ylipäänsä mennyt, mutta nyt on jo sellaista pientä haikeutta ilmassa, että enää kolme kuukautta jäljellä! Ja täällä oli puhetta myös onnen tunteesta, ja se on hyvin tuttu tunne minulle myös! :) Ja miten olenkaan yllättävän seesteinen, kun en perusolemukseltani ole mikään maailman rauhallisin ihminen... Mutta hormonit lienevät tehneen tehtävänsä!

Kätilöt on ihan ykkössuosikki täälläkin, se taitaa tulla keskiviikoisin ykköseltä ja uusinta sunnuntaisin.

Mukavia kesäpäiviä toivotellen,

Citrus & Vilkas 26+6
 
Älkää pelätkö, en tullut ilmoittautumaan listalle - sehän olisi suorastaan maailmanluokan ihme mun kohdalla nykyisin...Oikeasti! Uteliaat voivat lukea aina vaan synkkenevää tarinaani tuolta toiselta puolelta... Sen sijaan tulin huhuilemaan Salomea ja kiitteleemään kauniista viestistä. Laitoin sulle myös viestiä, saitkohan sen?

Mukavaa kesää tänne kuitenkin. Toivottavasti ei ole liian kuuma kesä ja siksi tukala teille, vaikka itse kyllä pidän ihannelämpötilana sitä, kun varjossa on +32...
 
Päivää ihanat naiset! :wave:
Täällä on myös alettu tuntemaan pientä hipsutusta vähän navan alapuolella. Voisikohan ne siis olla niitä ihania liikkeitä? :heart: Mietityttää vaan kun viikkoja on vasta tuo 16, mutta jotenkin oon aivan varma asiasta.

Mammavaatteita täälläkin shoppailtu. Yhdet farkut ja kesäksi valkoiset reisitaskuhousut. Onneks on tulossa vielä jätesäkillinen mammavaatteita kaverilta :D

Vadelmaunelma toivon sydämeni pohjasta, että jonain päivänä tänne tulet ilmoittautumaan. Uskon, että kyllä se plussa teille vielä suodaan. Käyn lukemassa teidän kuulumisia kuumeilupuolella edelleen päivittäin. :heart:

Mukavaa päivää kaikille!
Delfis ja pikkudee 16+0 POKS! :heart:
 
hellurei!

vadelmaunelma, jeps kävin juuri lukemassa sun viestin. hyvää kesää ja matkaa teille, pysytään linjoilla!

delfis, iiks ihanaa, liikkeitä. varmasti ne on niitä, luotan sun vaistoon. :) ja muista, lomalla ei saa ajatellakaan töitä. kyllä ne siellä odottaa sitten kun palaat lomalta.

la mer :hug: äidin kommentista. mä ainakin otan kaiken tollasen hyvin henkilökohtaisesti ja raskaasti, etenkin nyt kun on jotenkin tosi herkkänä koko ajan. eilen itkin huippumallien vikaa jaksoa katellessa.... :LOL:

rosehip, sulla tuntuu olevan oikein mahtava suhtautuminen raskauteen ja synnytykseen, kunpa osaisin itsekin olla noin lungi. jännitän ja pyörittelen vieläkin välillä kauhuskenaarioita päässäni, tämän päivän ultra jännitti aivan kauheasti mutta nyt se on ohi.

täällä tuntuu olevan kovin onnellisia mammoja, jospas liittyisin joukkoon... tänään oli siis np-ultra (vai nt-ultra?) ja voi vikkelyys kun pieni siellä temmelsi. oli aika omapäinen kaveri kun sain loikkia pitkin käytäviä että vaihtais asentoa niskapoimun mittausta varten, kolmannella kerralla vasta onnistu. ultraaja kommentoi heti aluksi että onpas tää pieni ja vesselihän alkoi kauhean samban, sätki kädet ja jalat vimmatusti, että minäkö pieni vai... :LOL: mua kyllä nauratti. pieni siis neuvolan laskettuun aikaan nähden (31.12.2009), koko vastasi viikkoja 11+1 mutta täti ei halunnut vaihtaa siellä varhaisultrassa saatua laskettua aikaa (3.1.2010) koska oli vain päivän pienempi. niskapoimu oli 0,9 mm. voi vitsi, oli niin ihana nähdä se veijari.

olen voinut tosi huonosti, pari kiloa on painokin tippunut kun ei oikein mikään maistu. tänään on eka päivä kun ei tunnu niin pahalta. josko se tästä alkaisi helpottaa.

salome rv 11+2
 
Citrus, mammahousut on tosiaan mukavat päällä. Mulla on semmoset henkkamaukan mama-malliston trikoiset jumppahousut, joita voisin pitää aamusta iltaan, kun ne on niin pehmoset ja väljät. Harmi, ettei ne ihan kaikkiin tilanteisiin sovi... ;)

Oonkin odotellut Salomen ultrakuulumisia. :) Ihanaa, että kaikki kunnossa! Ja voi toista pikkusta härveltäjää! :heart: Alkoi ihan hymyilyttää, kun kerroit toisen temmellyksestä. Toivottavasti pääset vihdoin eroon pahoinvoinnista. Muista juoda paljon, vaikka ruoka ei maistuiskaan. Kokeile jotain smoothieita kans, ne vois upota paremmin kuin kiintee ruoka ja samalla sais vähän ravinto-aineita kroppaan.

Delfis
, hihii, oot tosiaan tainnut alkaa tuntea pikkudeen liikkeitä. :) Kyllä niitä voi hyvinkin alkaa tuntea jo 17. viikolla. Toiset tuntee aiemmin ja toiset myöhemmin. Alussa ne ei sitten oo mitenkään kovin säännöllisiä, joten ei kannata panikoitua, jos menee päiviä niin, ettet tunne mitään. Jos esim. vaavi päättää kääntyä kasvot sun selkärankaa kohti ja monottelee siihen suuntaan, et välttämättä tunne mitään.

Salome, mä oon vähän tämmönen fiilistelijä ja elämysten hakija, joten otan kaikki uudet kokemukset vastaan siltä pohjalta. :) Kyllä mä tiedostan, että synnytys tulee varmaan olemaan mun elämän kivuliain, pelottavin ja hurjin kokemus, mutta se siitä tekee toisaalta niin hienon. Siis miten tylsää se nyt olis jos näin jännä matka päättyis siihen, että se vauva vaan nostettais jostain luukusta kainaloon ja that's it. :D Mä haluan tuntea ja kokea sen kaiken ihan joka solullani! (Tosin nykyaikaiset kivunlievitykset toki on tervetulleita, ei nyt liiotella. ;) )

Huomenna tosiaan tulee Kätilöohjelma. Viimeks yritin olla vollottamatta, mutta sieltä se taas tuli. ;)

Mä kans uskon/toivon sydämeni pohjasta, että Vadelmaunelma tänne päätyy vielä. Voimia kovasti joka tapauksessa.
 
Onnea Salomelle hyvista ultra kuulumisista. On se vaan niin jannaa nahda se pieni. Harmi kun olet voinut niin huonosti. Toivottavasti olo paranee pian.

Ada ihanaa kun sait kuulla sydanaanet. Varmasti oli hellyttava kokemus. Taalla tavataan katilo terveyskeskuksessa, kun taalla ei ole neuvoloita. Eli siis sinansa tavis neuvolakaynti on vain. Kuunteliskohan se multa aania. Laitetaan kysymys listalle :)

Delfikselle ihanaa jos olet jo tuntenut liikkeita. Hyvaa lomaa ja kuten kaikki on sanonut jata tyot sikseen! Mulla loma alkaa vasta heinakuun puolivalissa, kaks ja puol viikkoa. Koko loma ihanassa koti Suomessa! Taytyy sanoa etta kesa taalla ei tunnu yhtaan samalta kuin Suomessa.

Rosehip on kylla ihanan positiivinen. Ma en oikeestaan ole paljon ajatellut synnytysta, mutta haluaisin kumminkin luonnollisen synnytyksen. Kuten sanoit ois se aika anti-climax jos vauva vaan nostetaan sielta "luukusta".

Vadelmaunelma ma jo luulin etta tulet ilmoittautumaan tanne. Niin sydameni pohjasta toivon sulle ja myos kaikille muille kuumeilijoille plussaa.

Ma en ole viela ostanut mammavaatteita. Oon ostanut pari paitaa ja pellavahousut kokoa isompaa jos niilla paasis kesan yli. Siis on mulla muitakin vaatteita joita voin pitaa kuin nuo kolme.

Tanaan huippas ennen lounasta vaikka olinkin syonyt ja juonut ihan tarpeeksi aamun aikana. Katotaan jos tulee takas etta mita pitais tehda.

JoJo 16+2 (talla pikku ressukalla ei ole vielakaan tyonimea)
 
Ada
Jei! Onnea Delfiksellehipsuttelusta!!! Kyllä se varmasti on juuri sitä hiputtelua!!! Mahtavaa! Mä alan parin viikon päästä virittämään omia anteja hipsutteluaalloille.

Salomelle, paljon onnea ihanista ultrakuulumisista!!! Toivottavasti olo pian helpottaa!

Menen tänään katsomaan pientä vauvaa... oooh, toivottavasti mä en varasta sitä. :LOL:

Vadelmaunelmalle kaikkea hyvää kesääsi! Toivottavasti uudet hoitosuunnitelmat tepsivät ja tuovat sinut pian tälle puolelle! :heart:
 
Vadelmaunelma Hirveesti tsemppiä kaikkeen ja mukavaa kesää :heart:

Ada Oli varmasti ihanaa kuulla sydänäänet, ihanaa että ne päästi sut kuuntelemaan.

Salomen ultrakuulumiset kuulostaa ihanilta. Se sätkiminen oli niin ihana suloista kyllä :heart:

Kyllä ne delfis varmasti ovat liikkeitä, vaikka niitä ei meinaa aluksi uskoa. Ihanaa!!!

ON: Tämä pieni veijari möyrii minkä kerkiää. Onhan se jo iso kyllä! Mua väsyttää ihan kaameesti koko ajan. Toisaalta pitäs nyt vaan lepäillä mutta ku ei malttais ku olis niiiiin paljo tekemistä. Ja masu vaan kasvaa.... ihanaa :heart:

Oiken mukavaa odotusta kaikille ja hauskaa juhannusta!!!!!

Pilvilinna ja möhkö 36+
 
Pilvilinna Nyt jännätään kummalle syntyy ensimmäisenä... Hui, kun mua jo jännittää koko asia. Miten mä osaan hoitaa sitä vauvaa? Vaikka olen ollut ikäni lasten kanssa niin silti tuntuu, että miten sitä osaa omaa lasta hoitaa. Mieskin on purkanut tuntojaan, "oon aivan peukalo keskellä kämmentä - argh miten mä pärjään sen vauvan kanssa, entäs jos mä rikon sen, entäs entäs...?" Se ei oo varmaan koskaan pitänyt niin pientä vauvaa sylissä. Mut "kyllä se luontoäiti tikan pojan puuhun opettaa. " :p

Delfis Aivan mahtavaa, kyllä ne varmasti olivat niitä liikkeitä. Minä tunsin mielestäni ensimmäiset liikkeet vkolla 15, ku tää on niin hirveen vilkas tapaus. Se on ihanaa, kun alkaa tuntemaan niitä. Eilen olin aivan hirveen huolissani, kun liikkeitä ei sitten kuulunutkaan. Miehen kanssa päivystettiin ainakin puolituntia sängyllä, et mikäs nyt. Yritettiin vaikka miten herätellä häntä, mutta ei vaan herännyt. Sitten viimein lasillinen sokerista mehua auttoi asiaa. :heart: Arvatkaa helpottiko!!? :heart:

Jojolle Tsemppiä anopin kohtaamiseen! Teillä on vielä mahdollisesti kulttuurien välinen erokin kyseessä? Se on kova juttu! - tuntuu uskomattomalta, että ne anoppi-miniä jutut olisivat totta, mut niin vain näyttäisi useimmiten olevan totta. Helpommalla pääsee, kun ei ota kaikkea itteesä ja antaa mennä asiat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Salome Ihania ultrakuulumisia sinulla! :heart:

Rosehip Sain tänään sen villapeiton valmiiksi, tosin pitäisi vielä päätellä se!! Arvaa olenko mielissäni? Nyt pitää laittaa työn alle kiireella se kastemekko, et ehdin senkin tehdä.

Minulla on hauska ongelma kotona - kun olen päivät yksin niin en tahdo millään keksiä itselleni mitään ruokaa. Töissä kävimme aina kaupungilla syömässä ja valittiin listalta lounaat. Nyt joutuu itse miettimään, että mitä valmistaisi. Ja sit ku se ruoka ei ole valmista juuri silloin, kun on nälkä. Pitäiskö alkaa vähän enemmän suunnittelemaan...? :LOL:

Nuutti ja Ville Vallaton 35 + 2
 
Nuutti hih, onnee peiton valmistumisesta! :) Mulla on vielä työnsarkaa jäljellä... Ajattelin kyllä pistää puikot viuhumaan juhannuksena, eli aika villi juhannus tiedossa täällä! :D Mä mielelläni kyllä näkisin kuvan sun valmiista peitosta, jos vaan jaksat/ehdit/viitsit napsasta jonkun jossain välissä. Kastemekon luulis tulevan nopeammin, jos kankaat ja kaavat ja muut on valmiina. Joko sä ne reunapitsit sait valmiiksi?

Jojo, älä huoli, vaikkei sun masukilla työnimeä ookaan; tänkin reppanan työnimi vaihtelee päivittäin. ;) Mä vaan kutsun sitä aina siksi, minkä sanan sylki ekana suuhun tuo. Joku pömpeli se useimmiten on. :D

ON: Kontrolliultrassa kaikki hyvin! Pitkäkoipinen ja siro vauveli siellä köllötteli, eikä munuaisaltaissa enää mitään vikaa. :) Hyvillä mielin siis juhannusta viettämään!

Hyvää ja aurinkoista juhannusta kaikille myös täältä! Nauttikaa masuista! :) :heart:


Rosehip ja pömpeli 28+1
 
hei naiset ja kiitos! delfis kyllä se vaavi siellä varmaan hipsuttaa, mullakin välillä tuntuu hipsutusta, kuplia, mutta en ole varma onko ne ilmavaivoja :LOL: joten vauva tai pieru. Mutta odotan todella kunnon muksautuksia.

Juu yritin äidille sanoa, kun toisen kerran kommentoi mahaani, vähän napakammin, että mahat ovat yksilöllisiä ja niin päin pois. Suorat kommentit vaan uppoaa.

Jojo ei tälläkään kummulla ole työnimeä, tai on montakin, mutta mikään ei tunnu tekevän oikeutta vauvalle.

Kivaa kun tulee juhannus ja saa levätä. Nauttikaa olostanne vaikka tulis pakkanen.

La Mer ja 17+3
 
Moi!

Oon niin iloinen just kuunneltiin sydanaanet! :heart: Oli se taas niin kiva saada varmistus, etta siella tosiaan on joku. Multa kaikki oireet on havinnyt, valilla oikein miettii onko sita todella raskaana... Kaikki muutenkin oli hyvin. Nyt jannataan viela seulonnan tuloksia. Toivottavasti postimiehella on hyvia uutisia.

Jep piti kaantya takas koska unohdin sen mun kysymyslistan! :LOL: Kaikkiin kysymyksiin sain vastauksen. Kehotti soittamaan jo paikkaa synnytysvalmennukseen. Kylla taa kaikki alkaa kayda konkreettisemmaksi paiva paivalta. Hui! :eek:

Onnea Rosehipille hyvista ultrakuulumisista. Nyt vaan rennosti juhannuksen viettoon.

Onnea Nuutille peiton valmistumisesta. Oon kanssa miettinyt jos aloittaisin jonkun projektin. Ja kiitos tsempeista anopin tapaamiseen. Ma olen niin kauan pitanyt suuni kiinni monessa asiassa. Sillon paasiaisena vaan meni kuppi nurin. Miehella ja sen siskolla menee hermo siihen yhta lailla. Anoppi on erittain hankala tapaus.

Onnea myos La Merille liikeiden tai pierun tuntemisesta. =) Ma en itse ole viela ainakaan mitaan tunnistanut. Sita se katilo myos sanoi voi menna pitkia aikoja etta ei tunne valilla.

Hyvaa juhannusta! Taalla taaskaan koko hommaa ei tunneta. Taalla sunnuntai on isanpaiva. Ostin vitsilla miehelle t-paida jossa lukee "I'm the daddy". Saas nahda millon sen annan. Muuten se ois aika hyva isyyspakkaukseen. Hmm laitetaan mietintaan.

JoJo 16+4
 
B) Nostellaanpas pinoa vähäsen... taitaa olla muutkin mammat kesätunnelmissa, kun ei olla koneella viihdytty =)

Ei kuulu mitään erityistä, työt alkavat taas parin viikon päästä ja se kyllä masentaa jo valmiiksi. Viisi yövuoroa putkeen, kiitos nam. Täytynee katsoa tarkkaan, kestänkö ilman rytmihäiriöitä vai pitääkö jättää yövuorot pois. Kokeilemalla se selvinnee :/ . Toisaalta ei ne aamu- ja iltavuorotkaan niin ihania ole... tosi hyvä työmotivaatio meikäläisellä :snotty: . No reilu 2kk ja sitten saa olla kotona :D

Lämpöisiä kesäpäiviä kaikille!

Piki ja pikkuinen, olikohan jo 22+1..?
 
Ada
JoJo ihanaa että pääsit kuulemaan sydänääniä! Eikö ollutkin ihmeellistä? Saitko nyt vastauksen kaikkiin kysymyksiin? Mulla on ensi ti neuvola, joten pitänee alkaa laatia kysymyslistaa ;) . Kutsu perhevalmennukseen tuli jo. Tosin ne on vasta elo-syyskuussa. Kutsu ei vaikuta kovin houkuttelevalta. Ei kai se ole sellaista, että istutaan ringissä ja jokainen vuorollaan kertoo odotuksistaan, peloistaan ja unistaan? :LOL: No ei varmaan. Mä vaan niin inhoa sellaisia tilaisuuksia mm. joissain tyky-päivillä.

Rosehipille onnea hyvistä ultranäkymistä! Onneksi munuaisallas oli ok. Teidän vauvalla alkaa varmaan olla jo aika ahtaat oltavat. Tiedättekö muuten onko hän tyttö vai poika?

Tänne ei mitään ihmeempää. Juhannus meni melko huonossa säässä, mutta onnistuin vangitsemaan kaikki satunnaiset auringonsäteet niin tehokkaasti, että kärvistelin sunnuntaina auringonpistoksen kourissa :eek: . Outoa, raskaus on varmaan jotenkin herkistänyt auringolle.

Onneksi nyt on paremmat säät. Eli nyt nautitaan auringosta. Toivottavasti Piki pystyt unohtamaan töihin paluun ja nauttimaan lomasta ihan täysiä!

Ada ja Frida 15+3
 
Arrrrrrgh!!! Kirjoitin kahteen kertaan piiiiitkän tekstin joka hävis!! :kieh: Kolmatta kertaa en jaksa! Ärsyttävää ja turhauttavaa! Myöhemmin sitten uus yritys.

Nyt siis vain pikamerkkaus
Delfis ja pikkudee 17+0 POKS! B)
 
La Mer, ne mahat on tosiaankin hurjan yksilöllisiä. Mun mahan pienuutta on taivasteltu tässä koko raskausaika ja tänään viimeksi sain kuulla, että "kyllä se vaan on tosi pikkunen." No, mä alan jo tottua siihen, että se on pieni. :) Se voi siitä kasvaa isoksi tai sitten ei, pääasia että vauvalla on kaikki hyvin! Että älä murehdi, se on just semmonen kuin se on, ja just paras sun pikkuselle!

Jojo, oireiden häviäminen tarkottaa sitä, että sulla on alkanut se seesteinen ja ihana keskiraskaus, mitä aina puhutaan! :D Nautihan siitä!

Piki nautihan lomasta! 2 viikkoa on kuitenkin ihan pitkä aika! Eikä sulla sitten enää kovin pitkää pätkää töitäkään jää syksyksi, kun pääset äippälomalle. Käyt vähän niin kuin kääntymässä vaan ja sanomassa heipat työkavereille. :D Jokos sait neuvolasta todistuksen raskaudesta + Kelan laput täytettäväksi? Viikon 22+0 jälkeenhän ne voi laittaa menemään. Meinasitko ottaa äippäpakkauksen? Entäs muut, ootteko miettiny jo meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen?

Ada
, meidän vauvan sukupuoli jää nyt sitten mysteeriksi synnytykseen asti. :) Onpahan jotain jännättävää siinäkin, kun muutenhan siinä puuhassa ei varmaan ookaan. ;) Meillä muuten ne perhevalmennukset oli olleet sellasia massaluentoja tyyliin jossain auditoriossa, mutta ei päästy yhteenkään mukaan. Synnytysvalmennukset on sitten elokuussa.

Hyviä vointeja masuille ja mammoille!

Rosehip ja pampula 28+6
 

Yhteistyössä