Läheinen puhuu itsemurhasta.

• Viestiketjun aloittaja Hmm.
  • Ensimmäinen viesti
Hmm.
Jotenkin en ota sitä vakavasti, kun tämä ihminen on aina kriisin keskellä sanonut tekevänsä itsarin.
JA sitä ei ole kuitenkaan tehnyt. Mielestäni huomiota voisi hakea muullakin tavalla, mutta en sitä saa hänelle sanottua.

no ehkä kuitenkin kannattaisi! aikoinaan joskus kauan sitten kun mulla potki elämä päähän niin aina kun puhuin siitä mietin sitä ihan aidosti (oli vain yksi asia joka minua esti-> vauva ja hyvä että oli olemassa koska ilman sitä mä en istuisi tässä koneella,mutta hilkulla oli silti). nyt on kokonaan toinen elämän tilanne =)

Niin... Mulla yks ystävä puhui itsemurhasta... viikko siitä niin suru uutinen tuli :'(
Eihän näin tietysti aina ole, mut näin oli mun tapauksessa.

Lisään tähän vielä että mun veli taas on monta ketaa muutaman vuoden aikana puhunut itsarista, mut vielä hengissä on. Ja nyt sillä käsittääkseni menee ihan hyvin ettei oo taan mitään puhunut itsarista.

itsaria itsekin joskus miettinyt
jos joku puhuu itsarista, on jo pahasta tilanteesta kyse. itsariyritys tai siitä puhuminen tarkoittavat avunhuutoa. Yritä olla ystäväsi tukena ja saada hänet menemään vaikka psykologille tai lääkärille. älä jää odottelemaan mitä tapahtuu...

Eipä sen varaan oikein kannata laskea, ettei ihminen joka puhuu itsarista sitä koskaan tekis! Se on kyllä totta et noihin uhkailuihin turtuu, eikä ota niitä vakavasti jos niitä jatkuvasti viljellään. Vaikeita juttuja :(

Sandrah
Ota sinä yhteys mielenterveystoimistoon tai psykiatriselle poliklinikalle hänen puolestaan. En usko kenenkään suunnittelevan itsaria leikillään. Mulla oli masennuksen aikana jatkuva ajatus että tapan itteni, tosin en maininnut siitä kenellekkään. Nyt on arvet käsissä muistona mun yrityksestäni..

Yhteistyössä