Lääkkellinen raskaudenkeskeytys

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Kyllävain
on tehty, viime syksynä. Kokemus ei fyysisesti ollut mitenkään rankka. Tiistaina kävin naistentautien polilla, jossa sain ekat lääkkeet suun kautta ja torstaina kotona kaksi tablettia emättimeen. Vuoto oli aika runsasti silloin torstaina ja kipuja oli, mutta niihin olin saanut särkylääkkeitä. Vuotoa jatkui noin reilut kolme viikkoa. Aluksi se oli kuin runsasta kuukautisvuotoa ja sitten se niukkeni loppua kohti. Hyvät ohjeet sain mukaan ja numerot mihin soittaa, jos tulee ongelmia ja tietysti kaikki lopputarkastusohjeet. Kaikkia niitä pitää siis noudattaa, jotta voidaan varmistaa, että keskeytys on sujunut kunnolla loppuun. Torstai oli ehdottomasti päivistä epämiellyttävin, mutta muuten ei mitään fyysisiä ongelmia ollut.

Henkisen puolen asioista en sitten mitään puhukaan, se on aivan toinen juttu.

Kyllävain
Itse voi pahoin vain henkisesti, mulla ei tullut mitään fyyfsisiä pahoinvointi oireita. Alavatsakivut oli siis sellaisia aika kovia menkkakipuja, paitsi, että ne tuli sillä lailla aaltoillen, mutta kuten sanoin mä sain niihin erittäin voimakkaat särkylääkkeet ja olin niistä johtuen aika uneliaassa tilassa. Pää aika sekaisin.

?
Itselleni on siis myös tämä lääkkeellinen keskeytys tehty noin kaksi kuukautta sitten. Kivut olivat minullakin semmoisia aaltoja joista kuitenkin selvittiin ihan panadolilla. Henkisen puolen jutuista ei myöskään tekisi mieli puhua, mutta raskaampaa tämä kokemus on sillä puolella ollut. Tuliko teille komplikaatioita toimenpiteestä? Itse murehdin kovasti, että jos jotain semmoista tulisi.

Kyllävain
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Itselleni on siis myös tämä lääkkeellinen keskeytys tehty noin kaksi kuukautta sitten. Kivut olivat minullakin semmoisia aaltoja joista kuitenkin selvittiin ihan panadolilla. Henkisen puolen jutuista ei myöskään tekisi mieli puhua, mutta raskaampaa tämä kokemus on sillä puolella ollut. Tuliko teille komplikaatioita toimenpiteestä? Itse murehdin kovasti, että jos jotain semmoista tulisi.
No siis jos sulle on tehty 2kk sitten se keskeytys, niin olishan ne komplikaatiot tiedossa jo nytte! Siis kai sä olet käynyt verikokeessa ja jälkitarkastuksessa. Eihän siinä muuta komplikaatiota voi tulla kuin että keskeytys epäonnistuu ja joudutaan kaavintaan. Sitä varten ne kontrollit on jälkeenpäin.

Kova oli kokemus
Minä söin lääkkeet jälkihoitona aikaisin tapahtuneeseen luonnolloiseen keskenmenoon. Henkisiä vammoja ei ehtinyt tulla, kun raskaus oli niin kovin alussa.

viisastelijalle
Alkuperäinen kirjoittaja pöljät:
käyttäkää ehkäisyä tai katumuspillereitä.
Käytettiin ja silti tultiin raskaiksi..Älä viisastele, kun en tiedä mistä on kyse. On kamalan helppo olla jotain mieltä, jos asiasta ei ole omakohtaista kokemusta. Toivottavasti et itse joudu samaan tilanteeseen.

Pöljätlle
Alkuperäinen kirjoittaja Pöljät:
No en takuulla koskaan ole samassa tilanteessa. Käytän pillereitä ja kortsuakin.
Toivottavasti putoat kovaa ja korkealta jalustalta, johon olet itsesi nostanut! Elämä yleensä vetää jalat alta jokaiselta joskus.

Neuvo-
Alkuperäinen kirjoittaja Pöljät:
No en takuulla koskaan ole samassa tilanteessa. Käytän pillereitä ja kortsuakin.
En suosittele sinun kirjoittavan tähän ketjuun. Kyseessä on monelle tosi arka asia ja kuten jo joku sanoi, jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta, et voi tietää miltä mikäkin tuntuu. Ota kantaa asioihin, joista tiedät. Viisastelut eivät auta tässä tapauksessa.

Vielä pöljälle
Lisäksi lasta kovasti yrittäneelle tulleen keskenmenon jälkeen käytetään sama lääkitys, kuten edellä Kova kokemus se oli-nimimerkille on ilmeisesti käynyt.

Entäpä jos itsellesi joskus käy samoin, mitähän silloin kirjoittelet?

Yhteistyössä