Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kaavintaan?

Kuinka pitkiä aikoja teillä on mennyt, jos olette joutuneet lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vielä kaavintaan? Eli jos lääkkeellinen ei ole riittänyt? Itsellä jo kahdeksan viikkoa lääkkeellisestä, mutta silti välillä mietityttää, että onko kohtu kunnolla tyhjentynyt. On ollut tiputteluvuotoa yms.

Etkö ole käynyt tarkastuksessa? N. 5-6vko lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen pitää käydä tarkastuksessa gynellä. Itse kävin juuri tällä viikolla ja jotain ongelmaa on - sain pv:n tiukan antibioottikuurin ja ensi viikolla aloitan 10pv:n keltarauhashormooni kuurin... Minulla löytyi kysta toisesta munasarjasta mutta lääkäri sanoi että eiköhän se näillä mene ohi. Ei kuitenkaan suositellut vielä uutta raaskautta, koska ei kuulemma ihan näytä ok:lta vielä ja parempi odottaa vielä yhdet kuukautiset (viime viikolla mulla oli jonkinlaiset kuukautiset...). Eli menehän nopeasti tarkistukseen, ettei tule tulehduksia tms.
TSemppiä!

Kiitos vastauksestasi Veera! Oliko sinulla mitään epämääräisiä oireita liittyen tuohon kystaan ja mahdolliseen tulehdukseen? Meillä täälläpäin ei ole muuta tarkastusta kuin verikoe kolmen viikon päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Siinä on tarkoitus seurata että raskaushormoni olisi alhainen. Minulla se oli ok. Sairaalaan ei pääse ultraan jos ei selkeästi jotain pielessä. Yksityiselle olen ajatellut mennä, jos omituiset tuntemukset vielä jatkuu. Mitään kipuja minulla ei ole ollut ja tiputteluvuotokin on jo loppunut. Jos olisi jotain tulehdusta tai kystia, niin liittyisiköhän niihin mahdollisesti kuitenkin kipuja tai jatkuvampaa vuotoa?

Ei minulla kyllä ihmeempiä oireita ollut (ei esim. kipuja ollenkaan) mutta tipuuteluvuotoa kyllä on ollut. Tosin en osannut pitää sitä kovin ihmeellisenä koska minulla on sellaista aina silloin tällöin normaalistikin.
Kannattaa ilman muuta käydä sitten vaikka yksityisellä, ei täälläkään päin automaattisesti pääse tarkastukseen, joskin lääkäri sanoi että jälkitarkastus pitää tehdä joko sitten terveyskeskuksessa tai yksityisellä. Että onhan se aika outoa etteivät tee automaattisesti jälkitarkastusta, varsinkin kun siinä kuitenkin kai on riskejä saada tulehduksia tms.
Itse haluan ainakin hoitaa kaikki kuntoon, vaikka harmittaahan sekin että rahaa menee yksityiseen lääkäriin mutta parempi sekin kuin mahdollinen vuosien tulehduskierre tms.
Mutta tosiaan, minulla ei ollut juuri oireita, joten en osannut ajatella että minulla olisi jotain vialla. Odotin ihan hyviä uutisia jälkitarkastuksesta mutta toisin kävi. :/

Hei!

Tässä minun tarina..
Eli lääkkeellinen tyhjenys tehtiin ja viikko siitä oli kontrolli, jolloin laitetiin lisää lääkettä emättimeen, koske kohtu ei ollut tyhjentynyt. viikko siitä alkoi yhtäkkiä taas vuotaa oikein urakalla, joten eikun sairaalaan ja laittoivat mut sitten kaavintaan, koska kohtu ei ollut toisenkaan kerran jälkeen tyhjentynyt. No nyt kaavinnasta on 2 viikkoa ja vielä tulee hieman vuotoa, vaikka se jo välissä loppu.. soitin osastolle, mutta ohjeeksi sain,e ttä jos ei haise pahalle ja ole pahoja lavatsakipuja niin ihan normali. siis kätilö oli puhelimessa. koko ajan mietin että pitäskö varata johonkin aika, mutta yritän luotttaa kätilön sanoihin ja odotella sitten sitä kontrollitarkatusta tk:ssa joulun jälkeen... tulehdusarvoistahan tuota tulehusta sitten katellaan....

Mutta henkisesti tämä on raskasta kun haluis tän koko rulijansin jo olevan ohi ja pääsis jatkamaan elämistään, mutta ei... mulla tää on jo kestänyt reilun kuukaudden ja loppua ei vielä näy...

Hei etenkin Veera!

Kävin vihdoin gynellä ja kaikki oli kohdallani kunnossa. Mitään ylimääräistä ei näkynyt ja mitään tulehdukseen viittaavaa ei ollut. Mutta vielä kiitos sinulle kun patistit minua menemään. Koskaan ei voi kuitenkaan olla varma ja oma olo helpottui huomattavasti kun sain tietää kaiken olevan kunnossa.

Toivon, että sinullakin nyt kuurin jälkeen tulee asiat kuntoon. Hyvää joulunaikaa ja voimia sinulle ja kaikille muillekin keskenmenon kokeneille! :heart:

Hei Surumieli! Loistava uutinen, onnea! =) Minäkin juttelin eilen uudelleen lääkärin kanssa ja nyt osasin jotenkin tarkemmin kysellä, kun olen saanut aikaa miettiä.. Ei asiat niin huonosti ole minullakaan ilmeisesti, se kysta ei ole ollenkaan paha juttu ja kuurinkin sain vain siksi että alkava tulehdus saataisiin heti kuntoon. Lääkärin mukaan on erittäin odotettavaa että olen kunnossa tammikuussa kun minulla on seuraava tarkastus. Peukut pystyyn!
Mukavaa ja rauhallista Joulua kaikille! Ja ennen kaikkea parempaa Uutta Vuotta 2007! :heart:

Yhteistyössä