lääkkeellinen tyhjennys?

Mistä voin tietää, että läkkeellinen tyhjennys ollut riittävä?

Minulla oli sikiön kehitys pysähtynyt viikolla 6. Sain lääkkeellisen tyhjennyksen, ja vasta toisista tableteista alkoi supistelemaan ja vuotamaan. Vuotoa tuli reilusti n. pari tuntia ja sitten jo rauhoittui. Nyt seuraavana päivänä edelleen vuotaa, mutta ei niin hirveesti. Sairaalasta sanottiin että kuulostaa ihan normaalilta. Tätä pientä vuotoa saattaa sitten jatkua jopa 3-4 viikkoa.

Jotenkin pelottaa että kaikki ei lähdekään tulemaan ulos. Kuinka moni joutunut lopuksi kuitenkin kaavintaan? Onko vuoto silloin loppunut kokonaan vai eikö kunnon vuotoa tullut lääkkeellisestä yrityksestä ollenkaan.

Jotenkin varmaan sekavaa kyselyä, mutta olisin kiitollinen jos jaksaisitte kertoa omista kokemuksistanne.

Pahoittelut keskenmenostasi. Toivotaan että kaikki menee tästä eteenpäin hyvin. Minä ainakin pääsin pelkällä lääkkeellisellä. Rv 10+6 alkoi tihkutella verta. Viikolla 11+1 todettiin ultrassa sikiön kasvun pysähtyneen viikolla 8-9 ja sykettäkään ei löytynyt. Minulla rankka vuoto alkoi jo ekojen lääkkeiden jälkeen ja sitä kesti klöntteineen todella runsaana ja kivuliaana pari tuntia. Tiputteluvuotoa kesti sen jälkeen noin 3 viikkoa. Minulla ultrattiin jälkitarkastuksessa uudelleen ja kaikki oli niin kuin piti. Nyt keskenmenosta on ylihuomenna jo kuusi viikkoa. Ai niin, minulla siis oli tuo jälkitarkastus sen takia kun oli viikkojen puolesta aika hilkulla että olisinko joutunut kaavintaan.

Minulla keskeytynyt keskenmeno viikolla 9+3 huomattiin ja sikiö oli kuollut 7+4. Menin lääkkeelliseen tyhjennykseen ja vasta, kun oli laitettu 3x2 tablettia emättimeen niin vuoto alkoi. Vuoto oli ihan kokoajan TOSI vähäistä. Edes silloin kun vuoto alkoi niin sitä ei tullut kuin muutamia hassuja tippoja+klönttejä, mitä niitäkin tuli aika vähän. Kivut oli kyllä tosi h.elvetilliset muutaman tunnin, lisäksi oksentelin ja ripuloin. Vuotoa kesti yhteensä ehkä 9 tai 10 päivää ja koko sen ajan pärjäsin pikkuhousunsuojalla. Verta tuli niin vähän, että määrän puolesta ei pikkuhousunsuojaa olisi tarvinnut vaihtaa koko päivänä. Tyhjennys tehtiin siis to. ja pe. soitin osastolle kun verta tuli niin vähän, pyysivät varmuideksi ma. käymään jos vuoto ei lisääntyisi. Ei lisääntynyt joten menin siis ma. käymään osastolla ja sielä ultrattiin ja sanottiin, että melkein kaikki oli tullut jo pois tulehdusriskin takia otin suun kautta vielä muutaman tabletin jotta vuoto lisääntyisi(ei olisi ollut pakko ottaa), niin ei kuitenkaan käynyt. 6 viikkoa km:stä eli eilen oli jälkitarkastus ja kaikki oli kunossa, luojan kiitos.
Sori jos mun kirjotus on hiukka sekava, pointti oli kuitenkin se, että vaikka vuotoa olisi vähän niin siltikin voi kaikki olla kunnossa. Sain todella olla tyytyväinen, että minulla oli niin niukka vuoto enkä vuotanut kuin niegaranputoukset =)

:hug: ja zemppiä ja voimia sinulle jatkoon!!

Kiitos paljon vastauksistanne ja myötäelosta. Pitää toivoa, että tämä lääkkeellinen nyt riitäisi. Toivottavasti teilläkin jo elämä näyttää paremmalta. Tosi rankkoja nämä asiat on, ei tätä toivoisi kenellekkään tapahtuvaksi. :hug:

kotiäiti78
Varmaan riippuu myös raskausviikoista kuinka paljon vuotaa ja mitä tulee ulos jos raskausviikkoja paljon niin enemmän ja jos vähemmän niin sillon varmaan vähemmän.... =) ;)

Yhteistyössä