Lääkkeellinen tyhjennys


Itse jouduin toimenpiteeseen keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Vauvanalku oli kuollut kohtuun 7.viikon alussa, ja tämä huomattiin vasta 9.rv:lla käytyäni yksityisellä ultrassa ruskean vuodon vuoksi. Olin hirvittävän surullinen;olisin niin halunnut pitää elovauvamme :'( Tyhjennyksestä on nyt kolmisen päivää, ja odottelen nyt, että vuoto (ja päänuppi) rauhottuisi. Mutta tyhjää syliä tekee kipeää ajatella...

Kysynkin teiltä, kohtalotoverit, että miten teidän kohdallanne lääkkeelliset tyhjennykset ovat onnistuneet? Selvisittekö kerralla, vai jäikö kohtuun raskausainesta, joka piti sitten myöhemmin kaapia? Miten pian vuoto tyrehtyi, ja tulivatko kuukautiset ajallaan?

Kiitoksia vastauksistanne.
-Murheellinen Leona
 
samoin minusta
Mulla oli keskeytynyt raskaus viikolla 9 joka sitten huomattiin viikolla 13 siinä NT-ultrassa.Olin marraskuun alussa sitten siinä lääkkeellisessä tyhjennyksessä.Sairaalassa tuli runsasta vuotoa sinä päivänä kun siellä olin.Sit kotona ei tullut pariin päivään yhtään vuotoa mut sit joku 4pv toimenpiteestä tuli tosi kovaa vuotoa joka kesti pari päivää..Koko vuoto kesti vajaat 2 viikkoa.
Olin sitten jälkitarkistuksessa jossa ultrattiin ja todettiin et kohtu ei oo tyhjentynyt kokonaan.Jouduin kaavintaan ja olin siellä vajaa kk sitten.Nyt sit ens viikolla uus jälkitarkistus et kaikki varmasti kaavinnasta tyhjentynyt.Tuli inhottavan pitkä prosessi.Meen vauvan ois pitänyt syntyä kesäkuussa.Nyt kyllä toivon et kohtu ois tyhjä jotta päästäs uutta raskautta yrittämään. :hug: :hug:
 
samoin minusta
Nii edelliseen vielä et kuukautisia ei oo tullut elokuun jälkeen jolloin aloin odottamaan :/ Nyt niitä sitten odotan kuin kuuta nousevaa.On tää niin raastavaa :/
 
Voi sinua :hug:

Juuri tuota pelkäsinkin, että lääkkeellisessä tyhjennyksessä ei kaikki välttämättä tulekaan ulos. Kokemus on muutenkin niin kamala, että toivoisi kaiken sujuvan mahdollisimman vähäeleisesti. Ja sitten se supistelukipu vielä... Jotenkin tuntuu, että kun on valinnut tälläisen "luomukeskeytyksen" (lue= olet säästänyt valtavan kasan rahaa hoitokustannuksissa, kun ei tarvittu nukutusta, leikkaussalia eikä leikkaavaa lääkäriä) että palkintona pitäisi olla mahdollisuus uuteen raskauteen mahdollisimman pian. Nämä ajatukset purkautuvat tietenkin omasta turhautumisesta, eihän hoitohenkilökunta tietenkään voi taata ongelmatonta ratkaisua... Mutta kuten sanoit, prosessi pitkittyy valtavasti ja uusi raskaus siirtyy aina vain eteenpäin, ja omat ajatuksetkin varmaan alkavat kiusallisesti pyöriä samaa kehää...

Mutta voemoo sinulle, olen todella pahoillani puolestasi. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 21:59 samoin minusta kirjoitti:
Mulla oli keskeytynyt raskaus viikolla 9 joka sitten huomattiin viikolla 13 siinä NT-ultrassa.Olin marraskuun alussa sitten siinä lääkkeellisessä tyhjennyksessä.Sairaalassa tuli runsasta vuotoa sinä päivänä kun siellä olin.Sit kotona ei tullut pariin päivään yhtään vuotoa mut sit joku 4pv toimenpiteestä tuli tosi kovaa vuotoa joka kesti pari päivää..Koko vuoto kesti vajaat 2 viikkoa.
Olin sitten jälkitarkistuksessa jossa ultrattiin ja todettiin et kohtu ei oo tyhjentynyt kokonaan.Jouduin kaavintaan ja olin siellä vajaa kk sitten.Nyt sit ens viikolla uus jälkitarkistus et kaikki varmasti kaavinnasta tyhjentynyt.Tuli inhottavan pitkä prosessi.Meen vauvan ois pitänyt syntyä kesäkuussa.Nyt kyllä toivon et kohtu ois tyhjä jotta päästäs uutta raskautta yrittämään. :hug: :hug:
Mulla meni joteski sammallailla kun tämä,tulin sit n5kk päästä raskaaksi ja aina olen tullut samantien (4lasta).Yksillöllistä sekin.Toivotaan että sulla meni heti ekalla kerralla kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä