Lääkkeellinen tyhjennys - pelottaa!

Hei!
Mulla todettiin pari päivää sitten np-ultrassa tuulimuna, viikkoja 11+4 silloin. Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen, kun ajattelin sen olevan kropalle parempi. Eilen sain ekan tabletin lääkärissä ja loput mukaan. Ne pitää ottaa perjantaina aina kaksi kerrallaan kolmen tunnin välein.

Nyt täältä juttuja luettuani on alkanut pelottaa kovat kivut ja koko homma. Mulla on yksi lapsi, synnytys oli hankala ja kivulias ja siitä jäi jo aika huonot muistot. En oikein osannut lääkärissä kysellä tarpeeksi, jotenkin vain turtuneena kuuntelin selitystä, kun oli niin surullinen olo.

Milloin teillä on alkaneet Cytotecit vaikuttaa ja ovatko särkylääkkeet auttaneet kipuihin? Sain Panacodia, jota kannattaa varmaan ottaa jo vähän ennen aloittamista. Eilinen tabletti ei ainakaan toistaiseksi ole tuntunut missään.

terv. Fleur
 
Pahoittelut tuulimunaraskaudesta!

Lääkkeellinen tyhjennys rv13+4
Minä sain 2 Panacodia kerralla kun ekat lääkkeet laitettiin kohdun suulle. Se on kyllä vahva lääke, minulla pää vähän meni sekasin siitä/niistä. Monella kuulemma kaikki ohi jo ennen 12, varsinkin jos on synnyttänyt aikasemmin. Minä en ollut, siksi vasta 15:30 tapahtui ja kai siinä eroa myös minkä kokoista synnyttää, en tosin tiedä, mutta luulisin niin olevan.
Kaikki menee kyllä hyvin, uskon niin. Kivut vat menkkamaisia, jos sinulla on menkkakipuja/supistukset tietty supistusten tuntusia, siinä varmaan eroa kuinka kauan ne kestävät.

Mitään kauhukuvia en kokemuksestani saanut, vaikka oli ensimmäinen alatie"synnytys".
kannattaa liikkua paljon tai tehdä jotain niin ei tarkkaile itseään niin paljon siinä vaiheessa kun kivut alkavat! Uskon, että selviät hyvin! :hug: :hug:
 
fleur :hug:

Mulla lääkkeelinen tyhjennyt rv 15+5 ja se oli nopeasti ja lähes kivutta ohi. Aamulla 7.50 laitettiin ekat tabut ja 10.40 olikin pikuinen syntynyt. Mulla tosin viisi lasta ennestään. synnytykset ovat olleet kivuliaita ja muutenkin vaikeita, mutta tämä kävi nopeasti. Pärjäsin parilla panadolilla, koska sydänvian takia en panacodia voi ottaa, kun se tekee rytmihäiriöitä.

Kyllä kaikki menee hyvin, uskon niin. Menkkakivulta tuntuvat kivut voi olla vähän kovempia, mutta selviät varmasti. Ikävä tapaus kuitenkin ja kaikiki tuntee kivun niin kovin eri lailla ja jokaisen kroppa toimii lääkkeiden kans vähän erilailla. Mulla sytoteit nosti kuumetta, kuten monella muullakin ja vähän oli kotiin tuluta huono olo, mutta se kuuluupi asiaan. Ripuliakin oli, mut kuuden maissa illalla oli kuin ei mitään oli tapahtunu. Lääkkeen vaikutuksen loputtua katos kaikki paha olo ja kuumekin laski jo neljään mennessä.

Onnea matkaan ja tulevaisuuteen :hug: :hug:
 
Hei Fleur,

Ikävän uutisen olet saanut...kohtalotoveri. Minulla oli 2005 kesällä vastaava tilanne - tosin ensimmäinen raskauteni. Lääkkeelinen tyhjennys oli kohdallani fyysisesti tosi helppo. Pientä menkkamaista kipua oli pari tuntia ja käynnistyslääkkeet väsyttivät. Muutaman vahvan panadolin tapaisen otin, muuta ei tarvinnut.

Lääkkeet sain klo 9 ja 12, vuoto alkoi hiljakseen kahden jälkeen iltapäivällä. Sen jälkeen sai lähteä kotiin ja illalla vuosikin oikein kunnolla, mutta siihen se sitten loppui. Seuraavanakaan päivänä ei muistaakseni enää vuotanut ja viikot olivat suunnilleen samat kuin sinulla.

Minuakin pelotti ennen toimenpidettä, mutta oikeastaan se oli kipujen osalta kuin kuukautiset nuorena, kun vielä oli vähän kipuja.

Voimia sinulle!
Toivottavasti pääset yhtä helpolla kuin minä fyysisesti.
Henkinen toipuminen vei jonkin aikaa - varsinkin kun olimme jo niin iloisia tästä luomuplussasta muutama vuosi lapsettomuudesta kärsittyämme.

Tsemppiä! Ota vain tarvittava määrä kipulääkettä ja käveleminen tekee hyvää!

Onnea matkaan ja parempaa onnea ensi kerralla!
Hillevi :hug:
 
Kiitos rohkaisusta kaikille, olette ihan oikeasti avuksi. Koitan selvitä huomisesta ja viikonlopusta ja siitä sitten elämä jatkuu... Toivottavasti teidän vastauksista on tukea myös muille samassa tilanteessa oleville.

terv. Fleur
 

Yhteistyössä