Lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui, kävin myös kaavinnassa.

Haluaisin kuulla miten muilla meni lääkkellinen päin sitä ja jos vielä kävit kaavinnassa, miten olet toipunut?? Mulla tuulimuna raskaus ja keskeytys ei mennyt ihan nappiin. Tyhjennettiin lääkkeillä 9.1 ja siitä kaavintaan 23.1 eilen siis. Ketuttaa ihan suunnattomasti ns. hukkaan mennyt aika toipumisen uskossa ja uutta raskautta toivoen tietenkin. Tutuissa ei ketään kuka olisi käynyt saman rumban läpi ja tuntuu turhalta niille puhua kun eivät varmana tajua sitä fiilistä mikä tästä jäi. Ja kun tärppäsi, sekin perhana oli tuulimuna... Lapsi olisi ollut tervetullut jo melkein 2 vuotta.

Olen pahoillani keskenmenostasi. :hug:

Mullekin tehtiin molemmat, kun kohtu ei valtavasta vuodosta huolimatta ollut tyhjentynyt. Vuoto loppui kyllä, mutta ensimmäisiä luukautisia sitten odoteltiinkin pari kuukautta ja sitten ne tuli pari kertaa todella niukkana. Ei kohdun limakalvot kai olleet vielä kasvaneet takas. Yli vuosi on meilläkin nyt yritystä takana. Viimeksi kun tärppäs, niin olikin kiinnittynyt kohdunkaulan kanavaan ja piti tehdä keskeytys, eli taas kaavittiin.

Pikaista toipumista!

Kiitos kun vastasit =) Mä olin ensin niin sata varma että kaavintaan mennään heti, kun oli jotain tietoa tosta lääkkeellisestä jo valmiina. Mutta jotenkin se lääkäri sai pään käännettyä siihen lääke tyhjennykseen. On kuulemma parempi jos yrittää uutta raskautta. Mutta jännä juttu silti kaavintaan taitaa mennä suurin osa. Ja eipä meille sanottu että varautukaa et jos kohtu ei tyhjenekään ja tulee vielä tulehdus siihen päälle ( mulla tuli myös tulehdus). Taitavat säästö syistä passittaa ihmiset kotiin lääkkeet taskussa ja sanovat että soittele jos jotain tulee. Oliko sulla pitkä väli että huomasit olevasi taas raskaana?

Myös minua turhauttaa tämä mahdollisesti helppo tyhjennys, tai sitten mahdollisesti 3-vaiheinen..?

Lääkäri oli sitä mieltä, että vuoto saattaisi alkaa pelkällä terolut-kuurilla (raskaus keskeytynyt rv 5 paikkeilla, nyt pitäisi olla rv 9, joten kovin paljoa ei tuota materiaalia kohdussa pitäisi olla). Jos ei onnistu näin, sitten lääkkeellinen tyhjennys ja jos ei onnistu vielä näinkään sitten kai kaavinta? Nyt tuntuu olevan tiukassa tuo vuodon tulo, eli pelkäänpä että sinne lääkkeelliseen seuraavaksi... Tuntuu turhauttavalta olla edelleen tässä "tilassa", kuitenkin jo reilun kahden viikon ajan olen tiennyt ettei raskaus jatku ja toiveena olisi päästä mahdollisimman nopeasti uuteen yritykseen.

Meillä myös yritystä 2 vuotta takana ja tämä oli ensimmäinen raskaus. Toivottavasti ei viimeinen.

Mulla meni samalla kaavalla ensin lääkkeellinen joka ei tyhjentäny kunnolla.. uudet lääkkeet ei auta .. kaavintaan. no sit kaavinnan jälkeen odotettiin ne yhet kuukautiset ja uus yritys päälle. toisesta kierrosta tärppäs uudestaan ja nyt on sit tommonen kohta 9 kk poitsu :)

:hug: Tiedän tunteen tosta odottamisesta.. Meillä oli varhaisultrassa jo veikkaus että tuulimuna( viikolla 7+3). Siitä odoteltiin että saatiin lähete naistenpolille ja ultrassa todettiin vielä tuulimuna. Oli viikkoja 9+2. Ja kun toi lääke keskeytys meni ihan penkin alle, oireita oli 2 viikkoa siitä eteenpäin ja sitten vielä kaavinta ja nyt odottelen että sais itsensä kuntoon... Ja meillä myös oli eka raskaus ja kauan odotettu. Tuntuu turhalta ja on tullut mietittyä mitä jos seuraava tärppi onkin vasta vuoden päästä...

Essi, oliko teillä pitkään yritystä takana? Oon tietenkin herkutellut ajatuksella mitä jos mä olen tän jälkeen niin onnekas ja raskaudunkin heti... Ja toisaalta en odota mitään, kun oli tässäkin mennyt jo tovi :(

Itsekin olen miettinyt josko seuraava tärppi tulisi sitten nopeammin, onhan nyt todistettu että jotain on kropassa tapahtunut. Toisaalta pelottaa jos tosiaan menee jälleen 2 vuotta tai enemmän seuraavaan tärppiin.

Onko teillä katariisa ollut hoitoja tms. taustalla? Me olemme tutkimukset ym. käyneet eikä vielä selkeää syytä lapsettomuudelle ole ollut. Ainoastaan ovulaatiossa mahd. pientä häikkää. Tämä raskaus sai alkunsa 4. clomi+metfromin kierrosta. Pelkäsin tuulimunaa, koska olen kuullut että herkemmin noilla lääkkeillä alkuunsa saaneet raskaudet olisivat viallisia...

:hug:

Mulla oli kans Bumba clomit käytössä, toisesta kierrosta vihdoin yli vuoden yrittämisen jälkeen tärppäs, mutta keskeytynyt km todettiin reilu viikkositten np-ultrassa 12+2... Lääkärit sanoivat, että km ei johtunut clomeista, muta mistä senkin sitten varmaksi tietää.. kun näitä keskusteluja lueskelee, niin aika monella on clomi-raskaus ikävästi keskeytynyt.. Mulla ei kans ovulaatiota ilman niitä näkyny eikä kuulunu, nyt mietin miten jatkossa, en kestä enää toista vuotta odottaa raskautumista, mutta epäilyttää suuresti ottaa clomit apuun, jos taas käy näin..

Bumba, mentiin väestöliittoon heinäkuussa missä otettiin miehellä siittiöt ja tutkittiin. Mulla verikoe missä katsottiin maidontuotanto ja keltarauhasen toiminta. Mulla oli kunnossa ja miehellä vikaa. Mies käy salilla ja on myös tullut horkkuihin koskettua. Hänellä tosin 2 lasta ennestään ja ei ollut ajatellut voisi vaikuttaa. Johon lääkäri totes että niistä lapsista 10 vuotta. Laittoivat meidät kotiin vielä 3kk, ja samalla mies popsi magnaania, sinkkiä ja seleeniä suoraan purkista päivittäin että saadaan siittiö tuotanto elpymään. Joulukuussa piti mennä takaisin, mutta olikin plussa testissä jo. Ja huonolla tuurilla tuulimuna.. Mulla oli epäilys kohdunväliseinämästä. Kaavinnan yhteydessä tehtiin kohduntähystys jossa epäily poistui. Sanoivat että munatorvet on kans auki, koska olen raskautunut. Odotan nyt yhdet menkat ja luultavasti olemme taas yhteydessä väestöliitttoon ja katotaan vielä miehen siittiöt uudestaan onko parannusta tapahtunut.

Mää alan olla oikein odottamisen odottamisen mestari. Sen helmikuisen kaavinnan jälkeen meni kauan niiden menkkojen odottamisessa, sitten sainkin ajan myoomaleikkaukseen, joten ei saanut raskautua. Odottelin että pääsen siihen leikkaukseen. Leikkauksen jälkeen piti tietty odotella, että kohtu toipuu ennen kuin pysty alkaan yrittään ja sitten kun meillä tärppäs, niin odottelin, että pääsen varhaisraskauden ultraan, kun tiesin, ettei kaikki ollut kunnossa. Nyt tän joulukuisen kaavinnan/kesketyksen (kohdunulkoinen siis) takia joudun odotteleen ainakin maaliskuun loppuun, koska mulle pistettiin solumyrkkypiikki tammikuussa ja sen jälkeen pitää odottaa 3 kuukautta. No, ei mulla varmaan menkatkaan ole vielä tulossa. Saatiin vasta raskaushormoni nollaan. Siihenki meni 6-7 viikkoa kaavinnasta. Täytyy sanoa, että nyt tähän odottamisen odottamiseen on jo tottunut, eikä ole enää sellanen paniikki päällä, että olis hoppu raskautua. En tiedä edes, että voidaanko me enää yrittää. Mun kohtu on niin arpinen leikkausten (2) ja kaavintojen (2) jälkeen, että mihin siellä edes voi kiinnittyä. Lisäksi siellä on taas myoomia =( Kyllähän se lääkkeellinen tyhjennys olis parempi kohdulle, joten siksi ne lääkärit sitä suosittelee. Itsekin kuitenkin viimeksi valitsin kaavinnan monta kuukautta kestävien pistosten sijaan.

Murmelin, :hug: Tosiaan lukiessa ja tietoa etsiessä on paljon tullut vastaan epäonnisia clomi- ym. raskauksia. Mutta tällä hetkellä taitaa olla ainakin minun turha edes haaveilla raskaudesta ilman lääkkeitä... Onneksi niitä onnistumisia on jonkin verran kanssa!

Katariisa, väestöliitolla mekin olemme käyneet nuo perustutkimukset ym. Ja tosiaan suurin vika on mahd. tuossa ovulaatiossa. (Vaikka ihmettelen miten miehen spermanäyte voi olla normaali, jos 91% siittiöistä on epänormaaleja... Mutta normaaliksi lääkäri tuon näytteen on tulkinnut) Ja nyt sitten viime juhannuksesta saakka on juostu follikkeli ultrissa VL:ssa, keväämmällä varmaan edessä pistoshoitohin siirtyminen ja mahd. ensimmäinen inssi tms. Nyt vielä yksi kierto tamofenilla (clomifenit loppu). Parempaa onnea myös teille jatkossa !! Toivottavasti parannusta on tapahtunut!

Happihyppy, olihan hurjan kuuloinen tuo sinun taustasi. Eipä ole vastaavasta kokemusta :hug: Täytyy sanoa, että tuo hoppu raskautua taitaa vähitellen hiipua täälläkin. Ahdistaa kuitenkin aina ajoittain (tai päivittäin), kun suurin osa parhaista ystävistäni on pian perheellisiä. Ja tottakai tärppi 1. tai 2. kierrosta heillä...

Kiitos Happihyppy ja Bumba kun jaksatte kertoa omista tilanteista :hug: Meille sillon väestöliitossa sanoi sen siittiö tutkimuksen tulosten jälkeen, jos ei tärppää ilman hoitoja on vaihtoehdot koeputkihedelmöitys tai lainasiittiöt.. Joten on ainakin tärpänyt ja toivon että tärppäis jatkossa myös. Ja tietenkin että tulisi normaali raskaus. Ja vielä kun sais nää päivät menemään ettei aina huomais murehtivansa näitä asioita ja keskittyis vain siihen arkeen. Että osais olla stressaamatta!! En haluais ajautua siihen et tää olis mun ainoa tavoite koko elämässä, siis raskautua. Mun yks likka kaveri sanoi että jos ja kun sieltä lapsi tulee se on ainakin rakastettu =) Ja varmaan on myös epäillyjä jostain suunnasta että kohtahan nuokin eroaa, mutta oon niin pirun onnellinen että mulla on tuommonen mies kuka on tässä ja tukee parhaansa mukaan. Senkään takia en halua että kaikki pyörii näiden asioiden ympärillä, vaikka kyllähän ne väkisinkin aina nostaa päätään melkein päivittäin..

Yhteistyössä