lääkkeellinen maidon lisäys

onko kellään tietoa millä perusteilla lääkäri antaa reseptin lääkkeeseen jonka pitäisi lisätä maidon määrää ja toimiiko se todella?
mulla on erittäin niukalla tuotannolla tuo maito ja haluaisin niin kovasti sitä jatkaa ja kaikenlaiset kotikaljat,teet sun muut on kokeiltu ja todettu hyödyttömiksi ja pumppaus ei tuota tulosta eikä vauva halua imeä tyhjää rintaa..päivän maitosaalis on huimat 100ml!!
poika on 2kk ikäinen,syö 13x päivässä ja määrältään noin 1,2litraa..korviketta siis..
 
juu kyllä juon paljon ja syön terveellisesti,ei ainakaan siitä kiinni ole eikä kyllä ole kiinni siitäkään ettenkö tyhjentäisi rintoja tarpeeksi usein,enkä stressaile..kai mulle vaan ei sitä ihanuutta ole suotu..
ja sit viel tosta lääkkeestä..eihän sitä tarvii ottaa kun sen aikaa kun sitä maitoo alkaa tulemaan et tuskin siitä kerkee hirveesti sivuvaikutuksia tulemaan..aion kyllä huomenna 2kk lääkäri neuvolassa sitä kysyä
 
vieras
Itse sain neuvolasta ihan helposti lääkereseptin maidonnousuun.Eikä mulle ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia.
Taisi jonkin verran auttaa.
Oletko kokeillut mamma teetä?

http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=1139
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
juu vauvanilo teetä olen juonu jo 2pussillista ja kotikaljaa myös..ei auta..toivottavasti minäkin tuon reseptin saan
Mulla auttoi nuo molemmat jonkin verran.Ja multa vielä kysyttiin neuvolassa haluaisinko reseptin kun puhuin maidon vähenemisestä.
 
Mulle sanottiin tosta korvikkeen määrästä että jos sitä menee vuorokaudessa yli litra niin sillon pitää alottaa vaikka porkkanasose.Siis suuri määrä korviketta voi vahingoittaa vauvan munuaisia :/ No kun meiän poika oli 2,5kk niin alotin sitten porkkanasoseen antamisen.Velliä ei saanut antaa koska se on melkein kuin korviketta.
 
Minä sain Metopram 10 mg reseptin joskun lääkäriltä. oli siitä apua ja imetin vielä pitkään sen jälkeenkin.
jännä juttu kyllä, että sama vaikuttava aine ja sama vaikutusmekanismi, mutta metopramissa ei kielletä käyttöä imetysaikana...
 
No voithan sä viä kysyä lääkäriltä tota kun mielipiteitä on kuitenkin paljon erilaisia.Mutta tietysti jos voisit siirtyä takaisin rintamaidolle niin eihän sillon mitään hätää olis.

Mulle ei kukaan sanonu sillon kun poika oli pieni että on maidontuotantoa lisääviä lääkkeitä :/ Olisin kyllä voinut niitä kokeilla...
 
Eikö sitten tiheä imettäminen auta? Parhaiten vauva sen maidontulon nostattaa. Ja vauva saa imemällä enempi mitä sinä lypsämällä. Mä meinasin jo alkutekijöissä luovuttaa ja antaa pullosta kuten ekankin kanssa. Pullosta annoinkin aluksi, mutta sitten päätin etten enää. Ja niin vaan nyt maitoa piisaa liikaakin. Keskimmäisellä maitoa piisasi koko ajan. Myös alkoholiton siideri nostattaa, ainakin mulla.
 

Yhteistyössä