Lääkkeellinen keskeytys? Kenelle tehty?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja paskaakaan ei kiinnosta nyt sitten mitkään haukkumiset, ainoastaan jos osaat vastata kysymykseen niin vastaa. Muuten sulje ruutu.

Eli lääkkeellisessä keskeytyksessä otetaan ensin se valmisteleva lääke suun kautta ja siitä 1-2 päivän päästä ne Cytotecit. Googletin niin moni kertoo saaneensa kaksi lääkettä emättimeen ja thats it. Minä sain tälläiset ohjeet:

2 panacodia

tunnin kuluttua 3 cytotec-tablettia emättimeen

3h kuluttua 2 cytotec-tablettia suuhun

3h kuluttua 2 cytotec-tablettia suuhun

Ja sain siis kotio lääkkeet. Mutta mikä hitonmoinen lääkemäärä tuo on? En tajunnut lääkäriltä kysyä, mutta ei neuvolassakaan tuommoisesta pilleriarsenaalista puhuttu.
 
mul
Paljon sul on viikkoi ?
Mulla just v.07 tehty ja meni niin, et lekurin luona suunkautta ekat jotka alotti tyhjennyksen.sit kotiin ja parin päivän pääst emättimeen tabut ja panacodit nassuun.
Viikkoja oli 6.
 
Ohjeet voi olla erilaiset. Tee kuten sulle on lääkäri määrännyt.

Itselläni oli keskenmeno joka vaati lääkkeellisen tyhjennyksen. Samoilla lääkkeillä tehtiin.
Oli ihan helvetistä se kipu ja koko homma. Mulla ei tullut kaikki ulos heti. Vasta 4pv päästä tuosta lääkkeiden ottamisesta. Kamalat supistukset koko ajan. Oli rankka kokemus henkisesti. Fyysisesti siitä toipui muutamassa päivässä. Se oli kyllä kun olis synnyttänyt.

Kaikilla ei tule ulos noilla lääkkeillä. Että varaudu siihen, että voit joutua kaavintaan myöhemmin.
 
"alkup"
Paljon sul on viikkoi ?
Mulla just v.07 tehty ja meni niin, et lekurin luona suunkautta ekat jotka alotti tyhjennyksen.sit kotiin ja parin päivän pääst emättimeen tabut ja panacodit nassuun.
Viikkoja oli 6.
Perjantaina 9+3 jollon siis otan ne napit. Ois pitänyt mennä osastolle, mutta kysyin, että onko muka merkitystä muutamalla päivällä. Ensimmäisen ultran mukaan pe piti olla 9+0 jonka mukaan toi aikakin annettiin eli niin, että saan tehdä sen kotona. En halua osastolle ja olen kolme lasta synnyttänyt niin enköhän pärjää kotonakin. Vaikuttaako noi viikot tohon tablettimäärään?
 
"alkup."
Ohjeet voi olla erilaiset. Tee kuten sulle on lääkäri määrännyt.

Itselläni oli keskenmeno joka vaati lääkkeellisen tyhjennyksen. Samoilla lääkkeillä tehtiin.
Oli ihan helvetistä se kipu ja koko homma. Mulla ei tullut kaikki ulos heti. Vasta 4pv päästä tuosta lääkkeiden ottamisesta. Kamalat supistukset koko ajan. Oli rankka kokemus henkisesti. Fyysisesti siitä toipui muutamassa päivässä. Se oli kyllä kun olis synnyttänyt.

Kaikilla ei tule ulos noilla lääkkeillä. Että varaudu siihen, että voit joutua kaavintaan myöhemmin.
Tiedän kyllä faktat. Kuitenkin ne on tosi pienet prosentit joilla se homma ei suju kuten pitää. En ala itseäni valmiiksi pelotella sillä, että homma menee reisille ja joudun kaavintaan. Jaksan uskoa, että homma hoituu lääkkeillä.
 
mul
en mä tiedä vaikuttaako ne. tuli vaan mieleen et voiskohan.
Mä en joutunut kaavintaan ja mulle sanottiin, että yleisesti kyllä ei siihen moni joudu - toki aina joku, mut et sitä ei tarvi pelätä .
Mulla sattu vajaan tunnin ku tyhjeni ja makasin sängyllä kippurassa. Mut sitten helpotti ja kaikki oli kunnossa. Vuotoa kyllä jatkui sitten reilun viikon vielä ,vähän ku runsaina menkkoina .
Mutta mitään mörköi tai peikkoi mulle ei jäänyt enkä kokenut sitä henkisesti rankaksi. Olen vissiin palstan mukaan paska ihminen .
 
"hui"
Aika pitkällä olet raskaudessa. Mitä enemmän viikkoja, sitä suurempi riski että se menee pieleen.
Tsemppiä! Itse mielelläni vaihtaisin osia kanssasi raskauden suhteen....
 
"alkup."
en mä tiedä vaikuttaako ne. tuli vaan mieleen et voiskohan.
Mä en joutunut kaavintaan ja mulle sanottiin, että yleisesti kyllä ei siihen moni joudu - toki aina joku, mut et sitä ei tarvi pelätä .
Mulla sattu vajaan tunnin ku tyhjeni ja makasin sängyllä kippurassa. Mut sitten helpotti ja kaikki oli kunnossa. Vuotoa kyllä jatkui sitten reilun viikon vielä ,vähän ku runsaina menkkoina .
Mutta mitään mörköi tai peikkoi mulle ei jäänyt enkä kokenut sitä henkisesti rankaksi. Olen vissiin palstan mukaan paska ihminen .
Mulle lääkäri sanoi, että koska edellisestä synnytyksestä on vasta 2v niin kohdunsuu luultavasti aukeaa helposti. Samoin sekä th että lääkäri oli sitä mieltä, että koska on kolme lasta synnyttänyt niin ei koe keskeytystä niin rajuna kuin synnyttämätön sen kokee.
 
"Nanna"
Itselleni ei ole tehty, mutta olen ollut työharjoittelussa poliklinikalla, jossa lääkkeellisiä tyhjennyksiä
tehtiin, ja siellä tablettimäärä taisi olla 2+2+2, eli ei saamasi ohjeet omiin korviini kuulosta lainkaan hassuilta. Ilmeisesti sitten hieman lääkärikohtaista, miten toimitaan..?
 
"alkup."
[QUOTE="hui";22088854]Aika pitkällä olet raskaudessa. Mitä enemmän viikkoja, sitä suurempi riski että se menee pieleen.
Tsemppiä! Itse mielelläni vaihtaisin osia kanssasi raskauden suhteen....[/QUOTE]

En ole mitenkään liian pitkällä. Tänäänkin monta kertaa painotettiin, että minulla on vielä hyvin aikaa miettiä asiaa, jos olen epävarma.

Ja mielelläni vaihtaisin osia jonkun kanssa, joka haluaa vauvan. Tai no... haluan minäkin, mutta en vaan voi saada sitä nyt. :(
 
"eräs"
minä sain ekan lääkkeen polilla, ja sitten kotiin suun kautta otettavaksi 2kpl. varmuudeksi oli myös 2 lisää, jos vuoto ei ala 4 tunnissa. mutta minulla siis riitti 2 suun kautta. viikot oli 6+2, ja 4 synnytystä takana
 
...
mulla ei toiminut keskeytys noilla lääkkeillä ja kärvistelin kolme päivää saatananmoisissa kivuissa, mutta mitään ei tapahtunut. lopulta sitten sairaalassa oksitosiinitipalla hoidettiin homma, ja siitä tulikin sitten ne "ihan oikeat" synnytyssupistukset. että voi toi persiilleenkin mennä, mutta harvemmin kai. varsinkin kun tosiaan olet jo synnyttänyt. tuo neljä päivää oli henkisesti ja fyysisesti ainakin mulle täyttä helvettiä.
 

Yhteistyössä