Lääkkeelinen tyhjennys..alkanut...

Lääkkeellinen tyhjennys.....
Perjantaina minulla todettiin rv 7+2 , se tuulimunaraskaus ja maanantaina vielä vahvistettiin TYKS:ssä asia.

No halusin ja sainkin tehdä lääkkeellisen tyhjennyksen kotona itsekseni, Cytoteceilla, tarkoitus oli aloittaa ke , eli tänä aamuna kello 5:00. Mutta onneksi on luonto viisas: Pienen punaisen aavistuksen sain paperiin pyyhkiessäni jo kello 21:30 eilen illalla, joten varmuudeksi Ibumax 600mg nassuun ja side ja pikkarit jalkaan, sekä myös kohdun suulle 2 Cytotecia... Eka kerran heräsin kipuihin jo 0:30 , vessassa käynti ja juonti ja Paratabs, niitä kipulääkkeitähän oli tarkoitus ottaa samanaikaisesti molempia.Nukkumaan ja heräsin taas 1:30, jolloin vessassa tuli vähän punaistakin taas paperiin, muttei vielä muuten, nyt olen ollut hereillä , istunut koneella, en ole ottanut vielä lisälääkkeitä. En tiedä vielä laitanko hetken päästä 2 Cytotecia lisää ja otan samalla Ibumaxin600mg ja Paratabsin, kuten ohjeissa sanottiin, ehkä olisi parempi niin tehdä, koska tämä on nyt alkanut, menisi nopeammin sitten ohitsekkin.

Näine Miettein Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tsemppiä sinne rva Pikkumyy ja pahoittelut keskenmenosta! Kovasti voimia ja haleja!! Itselläni 2 km takanapäin ja nyt kolmas raskaus menossa. Ensi viikolla 7+2 ultra ja pelottaa ihan hirveästi. Ei mitään kunnon oireita ja alaselkä vähän kipeänä. Lueskelin tuota sun viestiä asenteella, että "Jaa-a, tuota se on sitten minullakin parin viikon päästä..." Paitsi mä en tiedä, joudunko sit sairaalan, jos tekevät niitä tutkimuksia keskenmenoja syystä, kun olisi sitten jo kolmas keskenmeno putkeen. No mutta, tsemppiä ja voimia! Tiedän, miltä susta tuntuu. Saman koin itse toukokuussa.
 
ISO HALI :hug: Mulle kävi sama viimeksi kesäkuussa. Voin lohduttaa sua, että vaikka tälläkertaa kävikin näin niin onnikin voi silti potkaista, mullakin kolme kertaa mennyt kesken ja neljä pikkuihmistä maailmassa :heart:
 
Kiitos Sandrah ja Tiia-77! :hug: :flower: :flower:


Minusta kyllä tuulimunaraskaus on kaikkein petollisin raskauksista, koska kaikki oireet ovat ja on niin Onnellinen , että on raskaana! :heart:
Sitten tipahdus ultra tilanteessa. :ashamed:

Helmikuun keskenmenon aikaan osasin odottaa, että pieni saattaa menehtyä, kun oli niin paljon turvotusta, mutta en sitä uskonut, ennenkuin ultrassa niin todettiin.

No nyt olen laittanut kaikki 6 Cytotecia ohjeen mukaan, kaikki hyvin , vuoto alkanut, tällä hetkellä siedättävin kivuin, ja onhan minulla lääkkeitä edelleen kipuun jos tarvitsen.

En tiedä, tekeekö Cytotec lämpöä, sitä on nyt 37,2-37,4 välillä. Täytyy seurata tilannetta. Täytyisi varmaan vähän liikkua, että vuoto helpommin tulisi, kaikkine juttuineen ulos.


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Ps Tiialle hirmusti tsemppiä ultraan, en osaa edes kuvitella kuinka paljon sinua jännittää!!!! Ajattelen itseäni mahdolisesti seuraavassa raskaudessa, koska meillä tarkoitus jatkaa yritystä kaikesta huolimatta! :heart:
Tiia peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin!! :wave: :wave: :heart:
 
Miten sulla Rva Pikkumyy on mennyt? Oot ollut usein mielessä, ku niin tiedän, mitä käyt läpi ja sit se, että ehkä itsekin taas joudun samaan. Katselinkin jo tuossa työkalenteria, että missä vaiheessa olisi sopiva cytotec-jakso itselleni... Nyt kun on vasta 6+2 ja edelliset keskenmenot on menneet yli rv10:lle, niin tässä voi varmaan rauhassa itse valita sopivan ajankohdan... Masentavaa. Mutta joka tapauksessa tsemppiä sulle ja voimia ja haleja!!
 
Kiitos Tiia-77 viestistäsi! :hug: :flower:

Keskiviikko tosiaan meni melko vähäisen vuodon kanssa vaaleahkon punaista, kivut jäi kipulääkkeillä, en edes ottanut niitä aina kun olisi pitänyt, ke-to yönä alkoivat kunnon kivut ja vuoto tummeni, pakseni ja tuli hyytymiä ja varmaan jotain "krämmäleitä".
Migreeniä miulla on ollut su-ma yöstä ke aamuun , ke pvnä ei ollut muutoin eilen aamulla jälleen alkoi, ja meni pois yön aikana, ei mitään kauhen pahaa migreeniä, mutta ilkeää kylläkin, luulen, että minulla on hormonaalista migreeniä, viimeksi oli 2 heinäkuuta alkaen 3 pvää kun oli normi menkat. No eilinen pv meni vuodon kanssa. Yöksi otin Ibumax 600, nukuin aamuun asti , eli minun aamu on aina kello 5, eli silloin kun työaamu, minulla tai miehellä. Tänään vuoto ollut taas niukempaa, mutta on kuitenkin. Kipuja ei ole tällä hetkellä.

Psyykkinen puoli: Itkimme niin paljon ja minä itkin , kun sain/saimme tämän tietää, että nyt eilen en enää ole itkenyt, enkä tänäänkään...tänään jo katson eteenpäin, niin sen on oltava, eteenpäin mieli tekevi! :heart:

Tiia-77: Voihan hyvin olla, että sinulla on kaikki ihan hyvin, miksi luulet, ettei ole?
Toivon ainakin, että kaikki kunnossa ja ultraan mennessäsi , siellä pieni sydän sykyttää kovasti! Pääsethän myös ennen ultraan jos haluat!

minä aion soittaa nyt hoitavalle lääkärilleni , jos plussaan uudelleen lähiakoina ja kysyn pääsenkö ultraan hänelle jo aiemmin, kun nämä 2 tapausta takanani, vaikka sitten tutkimus mielessä, minulle ihan sama, mutta lääkärini oli niin empaattinen ja mukava! :heart: :saint:

Ja jos on tuulimuna kyseessä, kyllä minä suosittelen nopeaa tyhjennystä, sitten se on ohitse jälleen ja uusi yritys voi alkaa! :heart:


kiitos Tiia-77 viestistäsi! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Täällä kanssa tuulimunaraskaudesta toipuva:'( . Juuri ehdin monelle kertoa kun viikkoja oli kasassa jo 11. Viikkoa ennen jouduin töihin ilmoittamaan, olisi pitänyt hoitovapaalta palata. Tuhruvuotoa alkoi tulemaan 11+2 ja 11+3 soitin päivystykseen ja pääsin käymään siellä heti. Ultrassa sitten selvisi että kehitys loppunut viikoille 5-6. Otin lääkkeet kotiin ja yöllä vuosin niin rajusti ettei edes lapsen vaipat riittäneet tunniksi. Aamuyöllä pyörryin vessa reissulle. Aamulla takaisin päivystykseen ja sieltä kaavintaan. Nyt päivä kaavinnasta ja verenvuoto loppunut kokonaan, nyt vain odottelen että hb palautuu normaaliksi.

Voimia kaikille jotka joutuvat kokemaan saman pettymyksen.
 
mammastiina : Pahoittelut sinulle! :hug:

Tämän jälkeen, siis tämän kokemuksen myötä menen varhaisultraan varmaan jo viikolla rv 5+ jotain, että kaamea järkytys tulee heti tajuntaan, jos uusi tmraskaus vielä, toiv ei koskaan enää! :ashamed:

Sinulla oli rajua vuotoa mammastiina, kyllä minullakin välillä, mutta ei noin paljoa! Ikävä juttu! :ashamed:

Toipumista myös sinulle toivottelen! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
USKOKAA TAI ÄLKÄÄ!! Mä menin tänään ultraan, kun pää alkoi jo hajota. Siellä sykki pieni sydän ja sikiö/alkio oli jotain 3-4 mm pitkä, juuri viikkoja 6+ vastaava!! Aivan tuntuu kyllä käsittämättömältä nyt. Näin se alkoi aurinko paistaa tähänkin risukasaan. Ja sitä toivon myös sinulle rva pikkumyy niin kovasti ja teille kaikille muillekin kanssasisarilleni, jotka olette näitä keskenmenoja ja tuulimunia yms. joutuneet kokemaan! Toivotaan, että ne vaavit vihdoin saatais. Ja vaikka omalla kohdallani on nyt tuulimunan mahdollisuus poissuljettu, niin nyt sitten tulee muut huolet varmaan seuraavaksi mieleen.

Mä oon rva pikkumyy sun kanssa ihan samaa mieltä tuosta aikaisin ultraan menosta, että pääsee mahdollisimman nopeasti eroon siitä turhasta tuulimunasta. Sekin on helpompi prosessoida, kun kuulla sitten jossain np-ultrassa vasta, kuten itselläni kävi viimeksi. Kiva ku on 2 kuukautta elätellyt toivoa ja kärsinyt kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet jne. ja kaikki ihan turhaan. Parempi että tuo tuulimuna vaan selviäisi mahdollisimman nopeasti.

En muuten tiedä, onko asialla vaikutusta, mutta söin nyt edellisen keskenmenon jälkeen multivitan (tai mikä se nyt olikaan) niitä raskausajan monivitamiineja, joissa on foolihappoa. Joissakin maissa niitä suositellaan jo 3 kk ennen raskaaksi yrittämistä, mutta ei jostain syystä vielä täällä Suomessa. Edellisten raskauksien aikana en oo noita syönyt.

Ihana myös kuulla, että katsot jo eteenpäin! Niin sen todella pitää olla. Elämä on välillä kovaa. Voihan näistä keskenmenoista olla jotain hyvääkin, siis jotain opettavaista ehkä. Ehkä itselleni ainakin. On ainakin varmaa, että kovasti odotettu ja toivottu lapsi!! ;) Iloista yrittämistä teille kaikille!
 
Haluaisin tähän pinoon sanoa tuosta foolihaposta, sillä itse olen kyllä kuullut että Suomessakin sitä suositellaan jo silloin 3kk ennen yrittämistä. Näin myös itse tein. Ensimmäinen raskaus päätyi keskenmenoon (tuolloin olin syönyt vasta kuukauden verran) ja nyt uusi raskaus ja sydämen syke löydetty. Eli liekö tuollakin sitten suht paljon vaikutusta tuolla foolihapollakin :heart:
 
Joo mulla oli huonoa tuuria myös tuon vuodon kanssa ja taisin mieheni pelästyttää oikein kunnolla. Vieläkin käy tarkistamassa että olenko pyörtynyt jos hetken poissa näkyvistä.

Täytyypä jatkaa vitamiinejen popsimista, jos siitä olisi apua. Tosin miten minä tuon tuulimunaraskauden ymmärsin niin siihen ei juurikaan voi vaikuttaa, on vain huonoa tuuria.

Seuraavan plussan (koska ikinä sitten tuleekin ja toivottavasti tulee) niin varaan kyllä ultran ennen neuvolaa!

Mutta ei tässä auta kuin jatkaa elämää eteenpäin ja toivoa parasta.

Onneksi minulla on kannustimena ihana pieni poika. Jos olisin tämän kokenut ensimmäisessä raskaudessa, en varmasti olisi selvinnyt näin "hyvin".
 
Heippa! :flower:

Suunnattoman suuret Onnittelut sinulle Tiia-77!! :hug: :flower: :heart: , ihana asia, että pieni sydän sylkki ja vielä aivan oikeassa paikassa, Onnea raskauden koko ajaksi Tiia!!

Minä olen myös syönyt Multitabsin raskausvitamiinia jo kauan, ja nyt aloitimme miehen kanssa molemmat aamuisin ottamaan teelusikalliset kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Jospa auttaa minua myös tuossa kohdun limakalvon paranemisessa, onneksi ilm kaavintaa ei tälläkään kertaa tarvita, hyvin on vuotoa ollut, ei liiaksi, mutta kuitenkin noin suunnilleen tasaisesti!

Suosittelen kokeilemaan sitä vahnäalkioöljyä, luonnontuote ja ei ole varmasti vaaraksi ihmiselle! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Hienoa Rva Pikkumyy kun kroppa toimii noin hyvin, ettei kaavintaan tarvitse lähteä! Onnea raskautumiseen jatkossa! :hug:

Ja tuosta vitamiinien syömisestä.. Siis todellakin tm raskaushan on tuomittu jo hedelmöityksestä alkaen. Lähinnä jo siitä munasolun irtoamisesta asti on selvää, että tm tulee. Sen syynä kun on munasolun viallisuus, joka on silkkaa huonoa tuuria, että juuri se huono yksilö munasarjoista irtoaa ja hedelmöittyy. Mutta siis muutoin etenkin foolihapon tärkeys on suuri, jotta alkio kehittyisi oikein. Tuon vuoksi söin foolihappolisää, jotta minimoisin edes ne riskit. Toki tm:lle ei mitään mahda, sitä kun ei pysty estämään.

Mutta voimia kaikille ja saatte aivan varmasti vielä pienen nyytin syliinne! Kuten toivottavasti minäkin. Tsemppiä ja iloista mieltä! :wave: :heart: :hug:
 

Yhteistyössä