Lääkikseen hakijoita täällä?

  • Viestiketjun aloittaja Mariie
  • Ensimmäinen viesti
Mariie
Kuinka moni hakee nyt keväällä lääkikseen? Miten paljon luette päivässä? Oletteko te valmennuskursseilla, iltalukiossa tms? kuinka mones yrittämiskerta?
Itselläni tarkoitus mennä pääsykokeeseen. Nyt olisi toinen kerta. Aikaisemmin hain melkein 10 vuotta sitten. Nyt on kova lukeminen, kun melkein kaikki pitää alusta saakka lukea.
 
hmm...
No nero oot jos kymmenen vuoden tauon jälkeen ittekses lukemalla aiot sisään päästä... Tai tietty jos oot sen ajan lukenu kemiaa,matikkaa,fysiikkaa. Mun sisko kävi valmennuskurssit yo-keväänä ja pyrki tosi hyvillä papruilla - ei päässy. Luki sit vuoden fysiikkaa yliopistossa,kävi uudet valmennuskurssit ja sit pääsi nippanappa toisella kerralla sisään. Jos muistan oikein niin jotain yli 70% sisäänpäässeistä oli noita valmennuksissa käyneitä.Mut onnea any way!
 
Mariie
No nero oot jos kymmenen vuoden tauon jälkeen ittekses lukemalla aiot sisään päästä... Tai tietty jos oot sen ajan lukenu kemiaa,matikkaa,fysiikkaa. Mun sisko kävi valmennuskurssit yo-keväänä ja pyrki tosi hyvillä papruilla - ei päässy. Luki sit vuoden fysiikkaa yliopistossa,kävi uudet valmennuskurssit ja sit pääsi nippanappa toisella kerralla sisään. Jos muistan oikein niin jotain yli 70% sisäänpäässeistä oli noita valmennuksissa käyneitä.Mut onnea any way!
Minulla on käytössä uudet valmennusmateriaalit. Uskon, että kovalla työllä voisin päästä. Ei kuitenkaan ole suuria luuloja itsestäni. Minulla on aika laaja yliopistollinen koulutus takana, mutta silti nöyränä ollaan.. aina ei voi onnistua, mutta kokeillaan :)
 
"vieras"
no ihan aiheen vierestä..pääsykokeissa voi olla paljon muutakin kuin fysiikkaa. Nimimerkillä yhtenä vuotena käynyt ja kaikki kysymykset liittyen maksan toimintaan.
 
Mariie (ap siis)
[QUOTE="Mariee";23022752]Paitsi minä:( Haen toista kertaa ja 1 lapsen äiti olen, ja miksi tarvisi julkistaa omaa ammatia?[/QUOTE]

Hienoa, että sinäkin haet :) Onnea lukemisiin!
 
"Minna"
Minä olen lääkäri tällä hetkellä erikoistuva
Hain lääkkikseen 3 kertaa, kunnes onnistui, kirjoitin: matematiikan, fysiikan, kemia,biologian,terveystiedon,äidinkielen,ruotsin,englannin ja pitkän matematiikan.
Pääsy prosentti on pieni ja hakija prosentti suuri, mutta ei kannata lannistua, lukea vaan täytyy ihan tolkuttomasti.
 
Mariie
[QUOTE="vieras";23022762]no ihan aiheen vierestä..pääsykokeissa voi olla paljon muutakin kuin fysiikkaa. Nimimerkillä yhtenä vuotena käynyt ja kaikki kysymykset liittyen maksan toimintaan.[/QUOTE]

Näinhän se on.. Pääsykoe voi painottua miten vaan.
 
Mariie
[QUOTE="Minna";23022773]Minä olen lääkäri tällä hetkellä erikoistuva
Hain lääkkikseen 3 kertaa, kunnes onnistui, kirjoitin: matematiikan, fysiikan, kemia,biologian,terveystiedon,äidinkielen,ruotsin,englannin ja pitkän matematiikan.
Pääsy prosentti on pieni ja hakija prosentti suuri, mutta ei kannata lannistua, lukea vaan täytyy ihan tolkuttomasti.[/QUOTE]



Mille alalle erikoistut?
Totta, lannistua ei saa :)
 
Mariie
[QUOTE="vvv";23022891]Täällä yksi. Kirjotan aikuislukiossa keväällä ja suoraan haen. Luen aina kun mies tulee kotiin tai lapsi on päikkäreillä. :)
Nyt taas lukemaan ;)[/QUOTE]
Tsemppiä lukemiseen :)
 
"kielipoliisi"
[QUOTE="Minna";23022773]Minä olen lääkäri tällä hetkellä erikoistuva
Hain lääkkikseen 3 kertaa, kunnes onnistui, kirjoitin: matematiikan, fysiikan, kemia,biologian,terveystiedon,äidinkielen,ruotsin,englannin ja pitkän matematiikan.
Pääsy prosentti on pieni ja hakija prosentti suuri, mutta ei kannata lannistua, lukea vaan täytyy ihan tolkuttomasti.[/QUOTE]

Pakko olla kielipoliisi.... Oletko sä ihan oikeasti muka lääkäri? Jos lääkäri ei tiedä, että 'pääsyprosentti' ja 'hakijaprosentti' ovat yhdyssanoja, on äidinkielenopetus surkealla tasolla Suomessa. Pitäsikö lääketieteellisessä opettaa myös oikeakielisyyttä? Onhan tuo nyt kamalaa luettavaa muka sivistyneeltä ihmiseltä...
 
Kilppari
Täällä myös ykis. Haen kolmatta kertaa tänä keväänä. Apuna on eri valmennusfirmojen io-materiaaleja. Valmennuskurssille en ole aikonut vielä mennä. Katsotaan sitten vuoden päästä jos tänäkään vuonna ei tärppää. Ja niin, ja aloitin lukemisen ns. nollasta. Lukiosta aikaa, ei ma, fy, ke, vaan kielitausta, mutta tahkosin ma, fy, ke nyt parin vuoden aikana iltalukiossa ja vielä ihan kohtuullisella menestyksellä. Mulla on kaksi lasta, joten lukemiseen ei ole liikaa aikaa, mutta olenkin tehnyt tästä itselleni sellaisen monivuotisen projektin. Eikä maailmani romahda, vaikken ikinä pääsisikään sisään. Tsemppiä kaikille pänttääjille!
 
Mariie
Täällä myös ykis. Haen kolmatta kertaa tänä keväänä. Apuna on eri valmennusfirmojen io-materiaaleja. Valmennuskurssille en ole aikonut vielä mennä. Katsotaan sitten vuoden päästä jos tänäkään vuonna ei tärppää. Ja niin, ja aloitin lukemisen ns. nollasta. Lukiosta aikaa, ei ma, fy, ke, vaan kielitausta, mutta tahkosin ma, fy, ke nyt parin vuoden aikana iltalukiossa ja vielä ihan kohtuullisella menestyksellä. Mulla on kaksi lasta, joten lukemiseen ei ole liikaa aikaa, mutta olenkin tehnyt tästä itselleni sellaisen monivuotisen projektin. Eikä maailmani romahda, vaikken ikinä pääsisikään sisään. Tsemppiä kaikille pänttääjille!
Olen katsellut Galenosta. Paljon on lukemista, mutta ei mikään mahdoton kuitenkaan. Pitää vaan päästä asiaan sisälle. Mulla on kauppatieteen tausta ja en ole pahemmin laskenut fysiikan ja kemian laskuja kaupallisissa opinnoissani. Olen tosin lukenut pitkät oppimäärät lukiossa fysiikkaa ja kemiaa, mutta tuntuu, että unohduksissa on... No mutta työtä tekemällä saa varmasti asiat taas päähänsä. Ajatellaan positiivisesti! =)
 
"toinen"
[QUOTE="Mariee";23022752]Paitsi minä:( Haen toista kertaa ja 1 lapsen äiti olen, ja miksi tarvisi julkistaa omaa ammatia?[/QUOTE]

Täällä toinen yhden lapsen äiti, joka aikeissa hakea ensimmäistä kertaa. :)
 

Yhteistyössä