lääkettä akneen?

• Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Iho vallan villiintyi pukkaamaan näppylöitä kun pamahdin raskaaksi. On muutenkin ollut vähän ongelmallista sorttia, mutta nyt sen kanssa alkaa mennä hermot! Olisi ihanaa voida keskittyä nyt tähän odotukseen, eikä siihen että ""millä hemputilla mä peitän nää näppylät?"". Koetin hakukoneella etsiä, mutta en löytänyt mitään juttua siitä, että onko akneen tarkoitettua antibioottihoitoa mitä saa raskaana oleva käyttää. Tetrasykliinejä ei ainakaan saanut ottaa. Jos jollain on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen neuvoista!

äitix2
Raskausaikana pyritään kaiken kaikkiaan mahdollisimman minimille lääkitykselle ja acneen ei juurikaan auta antibiooteista kuin mainitsemasi tetrasykliini ja sehän on totaalisen kielletty raskauden aikana.
Koeta nyt vain jaksaa peitellä niitä näppylöitä, hormoonitoimintahan siellä jyllää raskauden aikana, toisille se paukauttaa acnen pintaan.
Ja mitä tulee acnen hoitoon antibiooteilla, hoito on aina pitkäaikaista ja se taas ei sovi raskausaikaan, on aivan eri asia hoitaa jotain keuhkoputkentulehdusta tms. lyhyellä kuurilla kuin napatra kolme-neljä kuukautta antibioottia.

Sellainen se raskausaika on, se tuo vähän kaikenlaista.

Onnellista odotusta! Keskity pikkuisen odottamiseen ja unphda (yritä ainakin!) koko acne.
Kokeile peittää vaikka Blascon voiteella tms.

nurse
Jep, valitettavasti raskausaikana ei saa käyttää mitään tetrasykliiniä sisältävää lääkettä.
Imetysaikanakaan ei suositella käytettävän mitään, sillä äidinmaidon kautta saattaa ja imeytyykin vaarallisia aineita vauvalle.
Jos akne jatkuu kovasti raskauden ja imetyksen jälkeen, niin silloin kannattaa ihotauti lääkäriltä kysyä esim. Apocyclin nimistä kuuria. Se on melko lievä lääke, mutta se auttaa ""helppoon"" akneen.
Roacuttan on ""myrkkyä"" se tehoaa pahempaan akneen, ja se toimii kyllä, että imetyksen jälkeen tästä voi olla apua.. (ei missään nimessä voi käyttää raskauden aikana, aiheuttaa epämuodostumia)
Mutta tosiaan koita olla välittämästä näpyistä. Monesti akne saattaa hellittää loppuvaihetta kohden. Auringonvalo sattaa myös kuivattaa näppylöitä, joten aurinkoa kohden kannattee kurkotella, ei kuitenkaan liikaa.
Onnea raskaudelle:)

Pepsi
Todella hyvä voide on Skinoren-voide. Sitä mulle määräsi ihotautilääkäri. Voi käyttää raskauden aikana. Mulle tepsinyt toodella hyvin!! kaikki pisteet sille! ja oon käyttänyt monenlaista, mutta tämä auttaa pysyvästi ja näkyvästi, oon kyllä tyytyväinen ja suosittelen!!!

alkup.
Juu ei tulisi mieleenkään mitään blascoa vetää naamaan. Käytän nykyisin vain ""terveellisiä"" meikkejä, jane iredalea tai youngbloodia, kumpikaan ei sisällä mitään keinotekoista (eikä mineraaliöljyä, silikoneja,väri- tai hajuaineita). Olen vuosia sitten ""teininä"" syönyt antibiootit ja kahteen kertaan rankan roaccutankuurin. Nyt kun sitten on saanut vanhat arvet haalenemaan niin on uudet kamalat tilalla! Ja minulle tuo skinoren ei ole auttanut yhtään... on tosi epämukava voide käytössä muutenkin.

Liili
Minulle ihotautilääkäri käski jättää kasvoveden pois kokonaan; levittää kuulemma bakteereja vaan ympäri naamaa ja pahentaa näin tilannetta.

Onnellista odotusta!

Yhteistyössä