lääkärintodistus työpaikalle

Hei!
Kun on ollut lapsettomuushoidoissa ja jos joutuisi pyytämään sieltä lääkärin todistuksen, niin näkyykö siinä kovinkin yksityiskohtaisesti "taudin määritys"? Eli esim. kun meen Ivf-hoitoon, niin näkyykö siinä sitten se? En nimittäin haluaisi pomolle tässä vaiheessa kertoa...
 
Todennäköisesti todistuksessa on numerokoodi/latinankielinen nimi sairaudelle. Ja on todennäköistä, että lääkärin leimassa tms. mainitaan lääkärin työpaikka, eli poliklinikan nimi, josta kyllä voi päätellä.

Työnantajallahan on vaitiolovelvollisuus koskien kaikkia alaistensa lääkärissä käyntejä tms. Itse olen pomolle kertonut yrityksestä/hoidoista, jotta saan rauhassa välillä olla apea tms. töissä, jos hoidot tökkii ja on myös helpompi tehdä järjestelyjä pkl- käyntejä varten. Kertoessani sanoin myös, että pomo ei saa asiasta eteenpäinkertoa edes silloin, jos joku kysyy, vaan toteaa vain, että on tietoinen mahdollisesta vieraasta käytöksestäni ja toistuvista poissaoloista yms.
 
Meidän sairaslomatodistukseen (punktiosta) olisi viimeksi tullut numerokoodein "miehestä johtuva lapsettomuus" mutta onneksi sain pyydettyä lapun, jossa lukee latinaksi vatsakipuja. Mitäs sairaslomaa tai ainakaan palkallista olisi tuommoisella koodilla saanut? Ei varmaan mitään. (Uskon siis, että meidän pomo tuntee nuo koodit, kun on työskennellyt aiemmin sairaanhoitoalalla...) Ja periaatteessahan lapsettomuushoidoista ei edes kuulu saada palkallista sairaslomaa. Ainakaan kaikilla aloilla. Ihan totta, että lääkärin leimassa lukee klinikka, josta se on saatu ja sehän on aika paljastava.

Epäilen, että sairaslomatodistus ei ole pätevä, jos siinä ei lue mitään syytä.
 
Meillä ei kummankaan lapussa lukenut mitään sen kummempaa syytä. Mulla oli aika ja paikka ja syy että piti olla vuodeosastolla, mutta ei siis että miksi. Miehellä oli muistaakseni että hänen oli välttämätöntä olla mukana toimenpiteessä tms. Jotenkin hassusti se oli sille laitettu, mutta hyvin meni läpi.
 

Yhteistyössä