lääkäreitä tai hoitajia paikalla? auttakaa pliis..

  • Viestiketjun aloittaja korvakipuinen äippä
  • Ensimmäinen viesti
korvakipuinen äippä
Minulla oli kova nuha, joka jo hieman helpottikin. Nyt vas. korva kipeä, lukossa. Tuntuu kuin pään sisällä olisi painetta, en kuule kunnolla. Kaapista löytyisi Amorion 500mg tabletteja. Kysymys kuuluu; mikä on oikea vuorokausiannos? Tiedän toki, ettei antibiootteja saisi ominpäin mennä aloittamaan, mutta hoidan kahta pientä lasta ja joutuisin ottamaan heidän mukaan TK päivyksen jonottamaan. Autoa ei ole käytössä, en kertakaikkiaan jaksa lähteä julkisilla liikenteeseen.
 
Ei ole välttämättä tulehdus, voi olla että tärykalvo on vetäytynyt sisäänpäin- niin saattaa käydä jos on kova nuha.

Särkylääkettä ennemminkin, antibiootteja vasta kun on selvitetty onko tulehdus joka on bakteerin aiheuttama.....
 
Sh
Itse ottaisin vain kunnon kipulääkityksen. Korvatulehdus voi odottaa huomiseen, muutenkaan en itse tykkää syödä antibiootteja turhaan. (Jos aikuisella korvatulehdus, mikä ei ole toistuva, niin paranee kyllä ilmankin.)

Siis nappaa 1000mg parasetamolia ja 800mg ibupofeenia, kumpaakin kolme kertaa päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Antibiootti on ihan turha tuohon vaivaan kun et edes tiesä onko korva tulehtunut.En menis syömään kuuria ominpäin. Särkylääkettä ja jos ei pariin päivään helpota niin sinne päivystykseen on vaan raahauduttava.. Itsellä nuhassa monesti koskee korvaan tai molempiin korviin, mitään tulehdusta ei ole ollut vaan painetta tai poskionteloissa on ollut räkää/tulehdus. Korvatulehduskin paranee yleensä itsekseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Arkeen
Nenän pysymisestä auki kannattaa nuhan aikana huolehtia Nasolin, Otrivin yms suihkeella. Säästyy monelta korvatulehdukselta. Kannattaa sun edelleen kipulääkkeen ohella käyttää nenäsuihketta.
 

Yhteistyössä