Lääk.tyhj. jälkitarkastus?


Aiheesta kysyen kohtalotovereilta: Kun monen kohdalla näyttää olevan niin, että lääkkeillä ei saada kohtua tyhjäksi kerrasta, niin oletteko menneet yksityiselle ultraamaan kohtunne? Kuinka pian tyhjennyksen jälkeen olette menneet? Joku muistaakseni kirjoitti että viikon päästä tyhjennyksestä...Onkohan se liian varhain vai pitäiskö kaiken olla "pihalla" jo siihen mennessä? Mulle sanottiin polilta että pari viikkoa vuotaa ainaskin, ja kontrolliajan omalääkärille voi tilata 4-5 vkon päähän tyhjennyksestä. Luulen että terveyskeskuksen omalääkärin vastaanotolla ei tod.ole ultraa ja tulos katsotaan veren istukkahormonipitoisuudesta. Olenko ihan väärässä?

En haluaisi yhtään pitkittää tätä prosessia... :/
 
pipari harmaana
Mulla tehtiin tyhjennys keskussairaalassa ja siellä oli jälkitarkastuskin, johon kuului ultra. Sitten asiaa seurattiin vielä verikokeilla.
En muista kyllä, että kuinka kauan aikaa oli väliä ennen ku ultra-aika oli.

Voithan sä kysyä, onko omalääkärillä tai teillä kunnassa ylipäätään ketään ultraavaa lääkäriä...eihän sitä muuten näe onko kohtu tyhjä vai ei. (ainakaan kunnolla)
 
yks
Minulle ei puhuttu jälkitarkastuksesta mitään. Käskettiin vaan tehdä raskaustesi 5-6 viikon päästä, jos neg. kaikki ok, jos posit. yhteys gynen polille. Käytännöt vaihtelee varmaan sairaaloittain.
Itse vuodin tasan kaksi viikkoa sen verran runsaasti, että kaikki ja vähän enemmänkin tuli varmasti ulos.
 
Kohtalotoveri
Mulle tehtiin se lääkkeellinen tyhjennys marraskuussa josta tosa aikasemmin kerroinki(eri nimimerkillä).Olin jälkitarkistuksessa omalla gynellä siitä koska täällä ei ois terveyskeskuksessa katsottu ultralla ja muutenkin tarkistuksen olis tehnyt yleislääkäri.Tarkistus tehtiin 4 viikon kuluttua tyhjennyksestä.Kohtu ei siis ollut kokonaan tyhjentynyt ja kaavinta oli edessä.Se kaavinta tehtiin kk sitten ja tänään olin jälkitarkistuksessa ja vihdoin oli nyt sitten kohtu tyhjä kokonaan.Nyt vaan tarvinnee sitten ootella niitä kuukautisia.. :whistle: Mut kannattaa mennä kyllä oikeelle gynelle jälkitarkistukseen jotta varmasti saat itsesi kuntoon. :hug: Voimia!
 

:hug: Kiitos vastauksista! :hug:

Asuinpaikkakunnallani ei pääse äitiyspolille jälkitarkastukseen, eli vaihtoehtoina tk-lääkäri tai sitten yksityinen. Taipanpa siis varata ajan kovan rahan -gynelle...
Rankkaa on ollut, mutta tietääpähän ettei ole yksin ajatustensa kanssa.

-Kiitollinen Leona
 
kohtalotoveri
Sitä vielä Leona että mulla se jälkitarkistus makso 119 euroa yksityisellä mut siin oli myös papakoe ja sit hb joka oli aika kallis kanssa 8,5 euroa.Se papa tais maksaa reilu pari kymppiä ja ultraus makso 50 ekee.Sit oli käyntimaksu 4 ekee.Lääkäripalkkio oli 10 euroa..Kelalta saa melkein puolet takasin.Nyt kun olin siin uudessa jäkitarkistukses mis vaan ultrattiin ni se makso 60 euroa ja tosta sit kelakorvaus pois ni ei se niin paljoo oo siitä et saa varmasti itsensä kuntoon ja mielenrauhan.Maksaahan se terveyskeskuskin väh.22 euroa muistaakseni :wave:
 

Yhteistyössä