Laborantin palkka, tietäiskö joku...?

  • Viestiketjun aloittaja c2h5oh
  • Ensimmäinen viesti
"Hanne"
Ei aivan uskottavaa.Olen ollut myös Orionilla v.2010 ja minun liksani oli melkein 2500 €.Olin päivätyössä ja olen kemianlaborantti peruskuolutukseltani,kokemusvuosia monenlaisita labrahommista n.20v.
 
Laborantti84
Työskennellyt määrä-aikaisena erilaisissa labroissa kohta 8 vuotta. Bruttokuukauksipalkka tällä hetkellä on 1930 euroa. Mätä matalapalkka-ala, en suosittele kenellekään...
 
Orskalla
Orionilla kyllä oltiin viime vuonna sitä mieltä että 2200 on aivan liikaa pyydetty koulutetulta laborantilta aloituspalkaksi, vaikka työkokemusta oli vuosia muualta vastaavista töistä...
 
vierailija
Olen toiminut laboranttina kaupungin elintarvikelabrassa nyt 3v. Osaamis alueet on mikrobiologiset viljelyt, patogeenit, vesi kemiaa, asumisterveys näytteitä eli homeita ja tietysti myös vesi ja elintarvike näytteiden ottoa. Alotuspalkka 1900€ ja on kohonnut hurjasti 2040€/kk 3v aikana. Nyt työtunteja nostettiin kuukaudessa viidellä tunnilla ja palkka ei nouse. Vaativia tehtäviä, kiire, vastuullista hommaa, asiakaspalvelua.. todella mielenkiintoista ja nautin työstäni. Mut palkka vois osaamiseen nähden olla sen 300€ parempi. Että jos yhtään on rahan ahne niin tämä on kyl ihan väärä ala.
 
vierailija
Joo siis, mulla ja mun työtovereilla oli laborantin palkka n. 3000. kokemus yli 10 v muttä sitä ennen jo reilusti yliu 2donaa . ;) Ois pitänyt olla tyytyväinen, mutta sit ku ei muuten enää viihdy ni ei se raha "auta" ;)
 
vierailija
Oma tilanteeni, jos tulevia laborantteja tai laboratorioanalyytikkoja kiinnostaa.

Palkkani on n. 2800 €/kk laborantin koulutuksella, mutta virallisesti tehtäväni nimike on laboratoriomestari sekä palveluvastaava. "Päivätyö", vaikkakin työmäärä onkin sitten ihan omaa luokkaansa ja päivät venyvät hyvin usein iltaan sekä joskus viikonlopuille. Vastuualueeni ovat myös hyvin laajat (olen tehtävääni nähden vielä hivenen alipalkattu).

Ei sillä että valittaisin, rakastan työtäni sekä sen tuomaa mahdollisuutta oppia jatkuvasti uutta.

Uusille laboranteille sellainen vinkki, että käyttäkää mielikuvitusta kun haette töitä. Laboratorioita on hyvin monenlaisia ja ei kannata lannistua jos ei heti nappaa (työkokemusta on liian vähän). Itselläni meni noin vuosi valmistumiseni jälkeen, ennen kuin onnistuin saamaan jalkani oven väliin. Ensin määräaikaisuus ja sitten toistaiseksi voimassa oleva soppari.

Aikaisempi koulutus/työkokemus joltain muulta alalta voi olla myös hyvin suuressa osassa joka kannattaa käyttää hyödyksi, oma rakennusalan ja metallialan kokemus vaikutti suuresti rekryssä valintaani.

Onnea tulevaan ammattiin, jos satutte alan valitsemaan.
 
vierailija
Oma tilanteeni, jos tulevia laborantteja tai laboratorioanalyytikkoja kiinnostaa.

Palkkani on n. 2800 €/kk laborantin koulutuksella, mutta virallisesti tehtäväni nimike on laboratoriomestari sekä palveluvastaava. "Päivätyö", vaikkakin työmäärä onkin sitten ihan omaa luokkaansa ja päivät venyvät hyvin usein iltaan sekä joskus viikonlopuille. Vastuualueeni ovat myös hyvin laajat (olen tehtävääni nähden vielä hivenen alipalkattu).

Ei sillä että valittaisin, rakastan työtäni sekä sen tuomaa mahdollisuutta oppia jatkuvasti uutta.

Uusille laboranteille sellainen vinkki, että käyttäkää mielikuvitusta kun haette töitä. Laboratorioita on hyvin monenlaisia ja ei kannata lannistua jos ei heti nappaa (työkokemusta on liian vähän). Itselläni meni noin vuosi valmistumiseni jälkeen, ennen kuin onnistuin saamaan jalkani oven väliin. Ensin määräaikaisuus ja sitten toistaiseksi voimassa oleva soppari.

Aikaisempi koulutus/työkokemus joltain muulta alalta voi olla myös hyvin suuressa osassa joka kannattaa käyttää hyödyksi, oma rakennusalan ja metallialan kokemus vaikutti suuresti rekryssä valintaani.

Onnea tulevaan ammattiin, jos satutte alan valitsemaan.
Missä muka tuollaista palkkaa saa? Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla en ole törmännyt yhteenkään paikkaan, jossa olisi saanut noin paljon palkkaa, vaikka koulutukseni on amk-tasoinen ja nimikkeinä on ollut mm. laboratoriomestari, tutkimusteknikko ja laboratorioteknikko. Työkokemusta alalta yli 20 vuotta ja palkka tällä hetkellä 2550 e/kk. Vuosi sitten 2245 e/kk.
 
vierailija
Missä muka tuollaista palkkaa saa? Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla en ole törmännyt yhteenkään paikkaan, jossa olisi saanut noin paljon palkkaa, vaikka koulutukseni on amk-tasoinen ja nimikkeinä on ollut mm. laboratoriomestari, tutkimusteknikko ja laboratorioteknikko. Työkokemusta alalta yli 20 vuotta ja palkka tällä hetkellä 2550 e/kk. Vuosi sitten 2245 e/kk.
Hei,

Oma palkkani perustuu suunnittelu- ja konsulttialan työehtosopimukseen yritykseni luonteen takia, palkka tasot ovat heti jonkin verran korkeammat kuin normaalisti kemian alan yrityksissä.

Kun itse aloitin pelkkänä laboranttina palkkani oli 2300 €/kk.
Nykyään palkka on laborantilla hivenen korkeampi.
Tosin kaikki palkat sovitaan "paikallisesti", eli jollakin saattaa olla korkeampi tai matalampi kuin toisella.
 
vierailija
Missä muka tuollaista palkkaa saa? Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla en ole törmännyt yhteenkään paikkaan, jossa olisi saanut noin paljon palkkaa, vaikka koulutukseni on amk-tasoinen ja nimikkeinä on ollut mm. laboratoriomestari, tutkimusteknikko ja laboratorioteknikko. Työkokemusta alalta yli 20 vuotta ja palkka tällä hetkellä 2550 e/kk. Vuosi sitten 2245 e/kk.
Onpa outoa
 

Yhteistyössä