Laatikollinen vauvanvaatteita pilalla? Haisevat voimakkaalle hajustetulle pyykinpesuaineelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saisinko apua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saisinko apua?

Vieras
Sain ison kasan hyviä käytettyjä vauvanvaatteita ja ongelmana on se, että ne haisevat järkyttävän voimakkaasti hajustetulle pesuaineelle ja/tai huuhtelunesteelle. Vielä parin pesukerrankin jälkeen.

Onko jotain poppaskonstia millä hajut hälvenee vai lähteekö koskaan? Päänsärky iskee kun noita nyt haistelee. Meillä käytetään aina hajusteettomia pesuaineita, myös pyykissä.

Tuuleta minkä voit ja laita uudelleen huuhteluihin. Aikansa se kestää ennenkuin haju lähtee. Älä vaan pese muun pyykin kanssa, silloin haju tarttuu muihin vaatteisiin.

Laittaisin ne pikapesulle ja ulos kuivumaan 2-3kertaa peräkkäin. Etikka voi tietysti auttaa myös, mutta tuskinpa siitä hajusta pidät sen enempää-ja sitten jos sitä käytät niin laita hyvin vähän jottei vahingoita vaatteita.

hölmö olin ja laitoin tietenkin muutakin vauvapyykkiä samaan koneeseen kun en tajunnut, että tuo haju on ja pysyy...

Etikkaa olen käyttänyt huuhteluaineena jo pitkään (en tosin vauvapyykille). Ehkä sitäkin pitää kokeilla?

Taidan pistää vaatteet ehdotettuun pikapesu-tuuletus- etikkahuuhtelu -kierteeseen ja toivoa parasta.

Eräs ystäväni liottaa vaatteita piimässä päivän kun on oikein kamalia tahroja, kuulemma menee syvälle kuituihin kun happanee lämpimässä lisää, tiedä sitten tuota, ehkä silläkin vois haju lähteä, vaan mietin että voiko valkoiset vaatteet kellastua?

[QUOTE="jaa";26031883]Eräs ystäväni liottaa vaatteita piimässä päivän kun on oikein kamalia tahroja, kuulemma menee syvälle kuituihin kun happanee lämpimässä lisää, tiedä sitten tuota, ehkä silläkin vois haju lähteä, vaan mietin että voiko valkoiset vaatteet kellastua?[/QUOTE]

Piimällä olen pieniä tuoreita hometahroja liotellut pois, mutta piimä on hankala huuhtoa vaateista pois. En kokeilisi vauvanvaatteisiin.

mä pääsin kyllä eroon hajusta. vaatteet oli pesty arielin hajustetulla pesuaineella. mulla oli ne pyykit pihalla tuulettumassa 2viikkoa putkeen. pesin niitä toki aina välillä ja vein taas ulos.

Yhteistyössä