Lääkkeistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niinuska

Jäsen
10.05.2004
126
0
16
Itä-Suomi
Mie en ny jostain syystä tajua näit keskusteluja Ivf-hoidon lääkkeistä,et paljonko maksavat?! Se on varmaan aika yksilöllistä mitä kukakin tarvii...Mutta eikö kellään ole tietoa paljonko totuudessaan niihin menee??
Kysyin tätä asiaa jo klinikalta..."toimiston täti"sanoi,että n.2000e jo pelkästään niihin..Lääkäri puhui vain 600e. Siis kumpaako tässä nyt uskoa? En saa kelalta korvausta hoidosta/lääkkeistä. Taitaa olla muutenkin tämä kotkan appelmedi lapsettomuusklinikoista kalleimmasta päästä,vai onko kellään kokemuksia?

Kyllähän se aika yksilöllistä on... Mulle tehtiin noin vuosi sitten ICSI pitkän kaavan mukaan. Sumujen sijaan käytettiin jarrupiikkiä joka muistaakseni maksoi melkein 200 euroa. Gonal-f kynällinen oli kai jotain 700 euroa? Noita tarvittiin mun annostuksella kaksi, joskin toisesta piikitin vaivaiset kolme kertaa. No, koko kynä silti piti ostaa. Lisäksi irrotuspiikki jonka hintaa en muista alkuunkaan ja sitten lugesteronit, jotka lapsettomuushoitomittakaavalla oli käytännöllisesti katsoen puoli-ilmaisia, mun tarvitsema satsi kai jotain 70 euroa! Niitä ei kela korvaa. Kyllähän noiden yhteenlaskettu summa hipoo kohta kahta tonnia. Mutta kaikkihan ei vissiin tarvii kahta gonal-f satsia?

Jos mahdollista, kannattaa keskittää ostokset yliopiston apteekkiin. Heti kun kelan omavastuu osuus per vuosi täyttyy, saat lääkkeet parin euron omavastuu hintaan (nyt kuulostan ihan mainokselta ). Mikäs se katto nykyään on?

Ehkäpä jonkun, jolla asiat on tuoreemmin muistissa kannattaa vastata. Mä plussasin tuosta hoidosta, mutta se meni kesken. Nyt piinailen lääkkeellistä PAS:sia (itseasiassa sain testiin haamun puoli tuntia sitten). Tsemppiä hoitoihisi!

:hug:

Hei. Lääkityksen hintaa on vaikea ennelta arvioida. Joillakin kun menee vain yksi kynä ja niin kuin minulla meni 6 kynää. Joten hinnat vaihtelee valtavasti. Itselläni 6 kynää maksoi melkein 3000e, mutta onneksi sain kelalta takas ja maksoin vaan sen 606e koko satsista.
Sinulla on tietysti kalliimpaa , jos et saa kelalta mitään takas....
Pyöreesti vois sanoa että yksi gonal kynä on melkein 500e.
ja sitten vielä muut lääkeet tähän päälle mitä ne kullakin ovat, joten kyllä rahaa saa palamaan jos kela ei tule mukaan kuvioihin. Toivottavasti reagoit hormooneihin hyvin ja päääsisit vähemmällä annostuksella, jolloin hoitokin on halvempaa.
Terveisin ivf hoitoja jo useita läpikäynyt.....

Ja mie en taas ymmärrä mikset kuuluis siihen kelan korvauspiiriin? Oli hoitopaikkana mikä tahansa klinikka, ni aivan taatusti menee se kelan kattosumma yli, eli se reilu 600? ja sen jälkeen en ainakaan minä oo maksanu pennin latia lääkeistä apteekkiin.

Niin no sitten jos ap on steriloitu, niin se lienee katsotaan tahalliseksi lapsettomuudeksi eikä siis kuulu korvauksen piiriin, kuten tahaton lapsettomuus tekee..

Yhteistyössä